Nehodu Fernanda Alonsa bude vyšetřovat FIA, která už chystá i opatření. Od příštího roku by měly být ve vozech povinně vysokorychlostní kamery. BBC a Auto Motor und Sport pak zveřejnily data z nehody.
Podle GPS měl Alonso v době ztráty kontroly nad vozem rychlost 135 km/h (BBC uvádí mílí, tedy 215 km/h). Poté se snažil trajektorii vozu ještě zřejmě změnit, proto brzděním snížil rychlost jen na 105 km/h.
Přetížení ve voze bylo v době nárazu až 31 G, čidlo ve sluchátku zaznamenalo 16 G. Při druhém nárazu do zdi to bylo 18 a 8 G.
Romain Grosjean dnes kritizoval přítomnost trávníku v inkriminované třetí zatáčce, Felipe Massa pak nepochybuje o tom, že McLaren uvádí pravdivé informace. Nemá prý důvod lhát, když stejně vše vyšetří FIA.
Své svědectví dnes poupravil Sebastian Vettel, který v neděli uvedl, že viděl Alonsa, jak jede pomalu a že mu nehoda připadala divná. Dnes ale Němec řekl, že byl daleko za Alonsem, začátek nehody neviděl a viděl až její konec. To potvrzují i fotografie z konce havárie, kdy kolem Alonsova vozu projíždí Vettelovo ferrari.
Příčinou nehody měl být silný vítr. To potvrzuje i nové video, které začíná jen pár sekund po nehodě a na němž je velmi zřetelně slyšet nárazový vítr.