Auto Motor und Sport popsal Alonsovu nehodu. Její průběh v konfrontaci s oficiálním stanoviskem McLarenu stále vyvolává otázky.
Máme průběh nehody, nemáme video a jediný, kdo by mohl nehodu objasnit, si z ní nic nepamatuje. To je živná půda pro nejrůznější spekulace. Stále se vrací možnost zásahu proudem, což McLaren i odborníci popírají i zdravotní problémy Alonsa ještě před nehodou.
Oficiální stanovisko je takové, že za nehodou stojí silný nárazový vítr. Auto Motor und Sport analyzoval nehodu a objevil několik nesrovnalostí. Jedna z nich se týká brzdění. Nesmíme zapomínat, že formule 1 dokáže i z vysoké rychlosti zabrzdit na relativně krátké dráze.
Nehodu vyšetřuje FIA, ale i pro ní to bude asi tvrdý oříšek. Co se stalo, to se možná už nikdy nedozvíme. Zde je alespoň popis průběhu:
- Alonso přijíždí do zatáčky rychlostí 215 km/h. Začíná brzdit a třikrát podřazuje. Vůz je přitom stále ve stabilní stopě. Důvod brzdění proto nedává smysl.
- Vůz snižuje rychlost na 135 km/h. Alonso zatáčí doprava a ztrácí kontrolu nad vozem. Proč zatočil, není jasné.
- Následují tři záhadné sekundy. Alonsův McLaren míří ke zdi. Alonso ale ani prudce nebrzdí a ani se nepokouší zabránit nárazu.
- Přichází první velký náraz při rychlosti 105 km/h (Alonso tedy zpomalil jen o 30 km/h). Přetížení dosahuje 31 G, senzor u hlavy naměřil 16 G.
- Následuje druhý náraz, přetížení je asi poloviční. Po 15 sekundách vůz zastavuje.
Délka pobytu v nemocnici je vysvětlována zejména opatrností. Jednak na straně lékařů, kteří u místní celebrity nechtějí nic podcenit ale zejména současnou atmosférou po několika zraněních hlavy v F1. Vynechání závodu v Austrálii pak dává smysl. Dva otřesy mozku krátce po sobě totiž mohou znamenat vážné problémy. Účastí v závodě by Alonso riskoval.