Lewis Hamilton se nenechal zaskočit proměnlivými podmínkami ani Ricciardem a vyhrál letošní první kvalifikaci v melbournském Albert Parku.
Q1 – Lotus na dně
Předpověď počasí hrozila před kvalifikací deštěm, takže se po rozsvícení zeleného světla vrhli téměř všichni jezdci na trať a přetlačovali se o pozice. Po dvou minutách byli venku všichni kromě Vettela.
Mercedes se snažil na tvrdší směsi, zatímco většina ostatních zvolila hned, nebo po prvním kole jako Alonso, tu měkčí. Po deseti minutách skutečně přišel déšť. Tím se zafixovala výsledková listina. To nepřišlo vhod zejména Maldonadovi, který do té doby nestihl žádné měřené kolo. Grosjean ho stihl, ale evidentně se trápil. Enstonští jezdci skončili poslední.
Navzdory všem změnám neměla šestice nepostupujících překvapivé složení: Chilton, Bianchi, Gutiérrez, Ericsson, Grosjean, Maldonado. Všichni se vešli do 107 procent nejlepšího času, který zajel Ricciardo. Kromě Maldonada, ten zůstal bez času a Lotus musí požádat o výjimku, aby mohl na start.
Q2 – Vettel končí, Räikkönen bourá
Druhá část byla vyhlášena jako mokrá se zákazem používání DRS. Jezdci museli použít přechodné pneumatiky. Déšť ustal a podmínky se postupně zlepšovaly, takže bylo nutné kroužit až do úplného konce.
Dramatický konec narušil Räikkönen, který boural ve třetí zatáčce a urazil nos svého vozu. Hlavní zprávou druhé části však bylo vyřazení Vettela, který skončil až třináctý (poprvé od GP Belgie 2012 mimo top 10), zatímco jeho týmový kolega Ricciardo postoupil jako druhý. Podobný způsobem porazil Magnussen Buttona u McLarenu. Nejrychlejší byl Rosberg.
Nepostoupili: Button, Räikkönen, Vetttel, Sutil, Kobajaši a Pérez.
Q3 – Dramatické vítězství Hamiltona
Déšť se před třetí částí vrátil a vody bylo na trati o poznání víc, a tak jezdci byli nuceni sáhnout k modrým pneumatikám do mokra. Alonso zkusil přechodné, pak šel na mokré. Opačně postupoval Ricciardo. Mercedes zůstal až do konce na mokrých.
V závěru bojovali o pole position podle očekávání jezdci Mercedesu, ale překvapivě se k nim přidal Ricciardo, kterého z prvního místa sesadil až na poslední chvíli Hamilton. Australanovi zůstalo druhé místo, což je i tak velký úspěch, Rosberg se musel spokojit až s třetí pozicí.
Velmi dobře se předvedl také Magnussen čtvrtým místem, nechal za sebou pátého Alonsa. Slavilo také Toro Rosso s šestým Vergnem a osmým Kvjatem, Od sebe je oddělil Hülkenberg. První desítku uzavřeli jezdci Williamsu.
Penalizace: Bottas a Gutiérrez ztratí každý 5 míst za předčasnou výměnu převodovky.
GP Austrálie 2014 - kvalifikace
P. |
Jezdec |
Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:31.699 |
1:42.890 |
1:44.231 |
|
2 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
1:30.775 |
1:42.295 |
1:44.548 |
0.317 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:32.564 |
1:42.264 |
1:44.595 |
0.364 |
4 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
1:30.949 |
1:43.247 |
1:45.745 |
1.514 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:31.388 |
1:42.805 |
1:45.819 |
1.588 |
6 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
1:33.488 |
1:43.849 |
1:45.864 |
1.633 |
7 |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:33.893 |
1:43.658 |
1:46.030 |
1.799 |
8 |
Daniil Kvjat |
STR-Renault |
1:33.777 |
1:44.331 |
1:47.368 |
3.137 |
9 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:31.228 |
1:44.242 |
1:48.079 |
3.848 |
10 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:31.601 |
1:43.852 |
1:48.147 |
3.916 |
11 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:31.396 |
1:44.437 |
|
|
12 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:32.439 |
1:44.494 |
|
|
13 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:31.931 |
1:44.668 |
|
|
14 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
1:33.673 |
1:45.655 |
|
|
15 |
Kamuj Kobajaši |
Caterham-Renault |
1:34.274 |
1:45.867 |
|
|
16 |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:34.141 |
1:47.293 |
|
|
17 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
1:34.293 |
|
|
|
18 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
1:34.794 |
|
|
|
19 |
Esteban Gutiérrez |
Sauber-Ferrari |
1:35.117 |
|
|
|
20 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
1:35.157 |
|
|
|
21 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:36.993 |
|
|
|
22 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
|
|
|
|
|
Q1 107 % |
|
1:37.129 |
|
|
|