V Singapuru jsme viděli velký propad formy Mercedesu, která se pak v Japonsku vrátila. Soči je sice trochu jiný okruh, ale jedno má se Singapurem společné – pneumatiky.
Mercedes sám zřejmě ještě pořádně neví, co stálo za jeho propadem v Singapuru, ale roli v tom patrně hrály pneumatiky. V Soči přitom uvidíme opět superměkkou a měkkou směs.
„Byl to v minulé sezóně ošemetný víkend s učením nového okruhu a s novým asfaltem, který produkoval mírně neobvyklé chování pneumatik,“ řekl Paddy Lowe pro Motorsport.com.
Pro týmy to sice bude letos druhá účast v Soči, ale i tak je Rusko stále z velké části nepopsaným listem papíru a to zejména kvůli zdejšímu povrchu a chování pneumatik. Navíc veze Pirelli měkčí sady než vloni, kdy to byly měkká a střední. Nico Rosberg přitom dokázal prakticky celý závod odjet na jedné sadě.
Lowe dodává, že letos budou vlastnosti povrchu už mírně odlišné, takže se budou muset připravit na vše.
Rosberg se nevzdává
Nico Rosberg opět zopakoval, že ještě nehodlá vzdávat svůj boj o titul mistra světa. „Jakmile jsem se vrátil z Japonska, byl jsem schopen se soustředit na pozitiva z mého závodního víkendu v Suzuce.“ Rosberg si cení svého pole position, předjetí Bottase i to, jak se dokázal dostat před Vettela.
„Nevzdávám svůj boj o šampionát. Hodlám bojovat o pozice. Máme před sebou pět závodů, a i když je ztráta na Lewise v šampionátu velká, v mé mysli ještě určitě není rozhodnuto.“
Získá Mercedes titul?
Vloni získal právě v Rusku Mercedes titul mezi týmy. Letos může být situace stejná. Sice nám přibylo Mexiko, ale byly zrušeny dvojité body. Mercedes má náskok 169 bodů. Ve zbývajících čtyřech závodech se rozdá 172 bodů (4x43), takže Mercerdes bude potřebovat získat alespoň o tři body více, než Scuderia.
Foto: Getty Images / Clive Rose