Jedna vlaštovka jaro nedělá. Red Bull přesto svým výkonem v Číně překvapil. Může být v pozdější fázi sezóny černým koněm?
Red Bull v Číně překvapil. Samozřejmě těžil z problémů soupeřů, ale problémy měli i rudí býci. Nebýt defektu, dojel by Ricciardo možná i na druhém místě.
Čína přitom byla pro Red Bull okruhem kompromisů. Na okruhu jsou čtyři rovinky delší než 600 metrů, ta cílová má téměř 1200 metrů. Pokud nemáte velmi výkonný motor, musíte kvůli rovinkám přijít s nižším přítlakem. Auto Motor und Sport cituje Helmuta Marka, podle kterého měl Red Bull v Číně o 20 % méně přítlaku.
V kvalifikaci byl nejrychlejší Sergio Pérez (334,5 km/h). Jezdci Red Bullu byli až na konci v balíku s jezdci Renaultu a McLarenu – Ricciardo 16. a Kvjat 19. Ztráta na Péreze ale nebyla příliš velká – Ricciardovi naměřili 329,5 a Kvjatovi 327,3 km/h.
V závodě to ale byl jiný příběh – s ohledem na DRS, aerodynamický „stín“ od jiných vozů apod. Ricciardo zaznamenal nejvyšší rychlost – 349,9 km/h.
Do Kanady má Renault přivést vylepšený motor, který má přinést 35 koní. U Red Bullu jsou mírně optimističtí – chtějí vidět výsledek na trati, ale současně připouštějí, že Renault odvedl přes zimu dobrou práci.
Důvěra ve francouzskou automobilku se po loňském roku vrací do normálního stavu. Red Bull má ale letos také lepší vůz. Daniel Ricciardo si ho pochvaluje, zejména jeho chování při brzdění. Vůz přirovnává k tomu v roce 2014, s nimž vyhrál tři závody.
„Byli jsme v roce 2014 jasnou dvojkou za Mercedesem, ale s velkou ztrátou. V současné době jsme třetí, ale k Mercedesu jsme blíže než před dvěma lety.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson