Ecclestone: méně trestů, více akce

Ecclestone: méně trestů, více akce

Velká cena Německa byla plna menších kolizí i velké nehody v první zatáčce. Trest ale nakonec dostal jen Vergne za překročení limitů tratě a získání výhody při souboji s Grosjeanem. Komisaři mají doporučení udělovat tresty jen výjimečně.

V poslední době nedošlo k změně pravidel, komisaři ale mají doporučení udělovat tresty pouze v případě, kdy je jasný viník a nehoda byla vážná.

Bernie Ecclestone je ten, kdo podobnou novinku prosadil, ačkoliv se k ní hlásí třeba také Niki Lauda.

„Nechme závody běžet tak dlouho, jak to jen jde. Chceme vidět skutečný sport a ne zásahy při každé příležitosti“, říká pro Auto Motor und Sport Ecclestone.

Menší zapojení komisařů bylo včera patrné i v jiném ohledu. Safety car se na trati objevil pouze po nehodě Massy, ačkoliv mohl vyjet minimálně ještě poté, co se na trati roztočil Adrian Sutil a zůstal stát dost nebezpečně za poslední zatáčkou.

Lewis Hamilton ale třeba také Fernando Alonso nebo Felipe Massa byli překvapení, že se safety car na trati neobjevil. Místo zpomalovacího vozu byly vyvěšeny jen dvojité žluté vlajky.

F1GER2014_1601386.jpg

Whiting sice nechtěl do závodu zasahovat vysláním safety caru, ale jeho plány mu nakonec moc nevyšly. Situace byla mnohem nebezpečnější, než musela být. Ředitel závodu předpokládal, že vůz odtlačí maršálové z vnitřní části dráhy a ne že budou trať přebíhat ti z vnější strany.

Massovi se po závodě příliš nelíbilo, že kvůli jeho nehodě nepadl trest, ačkoliv většina názorů je takových, že šlo buď o závodní incident nebo o vinu Massy.

Třeba Charlie Whiting viní z kolize právě Brazilce, trestu tak zřejmě unikl jen proto, že ze závodu odstoupil. „Felipe musí vědět, že při startu je na vnitřku zatáčky další jezdce. Musí tam přece nechat místo.“ Massa se ale zřejmě věnoval pouze svému týmovému kolegovi.

„Existují pravidla, kterých je nutné se držet. A k tomu patří i tresty. Nikimu Laudovi se to snadno říká, když žádá, abychom proti sobě bojovali bez limitů. V jeho době nebyla žádná pravidla soubojů, takže nebyly ani tresty“, říká Massa.  

Kromě méně trestů v závodě chce Ecclestone také méně nebo ideálně žádné tresty, které si jezdci odvezou do dalšího závodu. 

Doporučujeme

Články odjinud