Bernie Ecclestone není fanouškem ani svatozáře a ani řešení, které v Rusku testoval Red Bull.
Na dotaz, jakému řešení dává přednost, reagoval Ecclestone: „Nijak zvlášť se mi nelíbí ani jedno z nich,“ uvedl pro Motorsport.com. Podle Ecclestona by se nemělo dělat na ochranu hlavy jezdce nic.
„Myslím, že testují simulaci něčeho, co je stacionárním objektem a střílejí na něj pneumatiku. Když se v závodě odtrhne kolo, za normálních okolností jsou oba vozy v pohybu. Tak jak to mohou simulovat tím, že je vůz v nehybném stavu? Pokud na něco narazí, tak se odrazí tak jako tak. Takže nevím.“
Další testy
Charlie Whiting v Soči prohlásil, že volba mezi řešením, které testovalo Ferrari a návrhem Red Bullu musí padnout do konce června. Současně potvrdil, že Red Bull bude své řešení testovat také ve Španělsku a Monaku.
FIA bude zajímat několik věcí. Řešení Red Bullu disponuje předním „sklem“. Odrazy nebo vodu mají vyřešit vnitřní a vnější nátěry.
Řeší se také prostor okolo hlavy jezdce. V případě nehody totiž helma jezdce nesmí s ochrannou strukturou přijít do kontaktu.
Foto: Getty Images / Clive Mason