FIA měnila pravidla i kalendář, novinky hlavně u pneumatik

FIA měnila pravidla i kalendář, novinky hlavně u pneumatik

Světová rada motorsportu schválila úpravu pravidel i kalendář pro příští rok.

Změny

  • FIA schválila, že již jednou homologovaný motor může být znovu homologován. Jinými slovy: například Toro Rosso může jezdit s letošním motorem Ferrari. 
  • Světová rada motorsportu schválila téměř jednomyslně (jeden hlas proti) mandát pro Jeana Todta a Bernieho Ecclestona, aby řešili „palčivé otázky současné F1“. Jde o věci, o kterých nyní jednají výrobci potažmo týmy a k nimž byli donucení návrhem na zavedení alternativních motorů. Konkrétně jde o náklady a pohonné jednotky. Řešení má být podle FIA do 31. ledna.

Nový počet vývojových žetonů

  • Rok 2016: 32 žetonů (+7 oproti předešlé verzi)
  • Rok 2017: 25 žetonů (+5)
  • Rok 2018: 20 žetonů (+5)
  • Rok 2019: 15 žetonů  (+12)

Každý nový výrobce dostane v prvním roce 15 žetonů a 32 žetonů ve druhém.

Pneumatiky

  • Dodavatel bude nyní pro víkend poskytovat tři místo dvou směsí.
  • Z 13 sad, které dostane jezdec, vybere dodavatel (Pirelli) dvě pro závod s tím, že pouze jedna z nich musí být v závodě použita. Kromě toho vybere jednu sadu (nejměčí, která je k dispozici), která může být použitá pouze v Q3. Každý jezdec si pak může vybrat zbývajících deset sad z tří nabízených směsí.
  • V závodě musí jezdec použít alespoň dva druhy směsí (a alespoň jednu vybranou Pirelli). Samozřejmě to neplatí za deště.

Ostatní

  • DRS může být použito ihned po ukončení virtuálního safety caru (VSC). Ten může být nově zaveden i v tréninku (místo červených vlajek).
  • Ferrari bude 4. týmu příští rok dodávat letošní pohonné jednotky (neoficiálně jde o Toro Rosso).

Kalendář 2016

Kalendář doznal dvou změn. V pravidlech bylo uvedeno, že můžeme mít pouze 20 závodů za rok, takže kalendář byl fakticky nelegální. Nyní je to změněno – maximální počet závodů může být 21.

Mexiko a Brazílie byly týden po sobě, což někteří kritizovali. Nyní se Mexiko posouvá a vrací se do dvojice s Austinem.

Jenomže právě nad Austinem visí otazníky kvůli problému s financemi – okruh bude dostávat méně peněz z veřejných zdrojů.

Datum Grand Prix
20. března Austrálie
3. dubna Bahrajn
17. dubna Čína
1. května Rusko
15. května Španělsko
29. května Monako
12. června Kanada
19. června Ázerbájdžán
3. července Rakousko
10. července Silverstone
24. července Maďarsko
31. července Německo
28. srpna Belgie
4. září Itálie
18. září Singapur
2. října Malajsie
9. října Japonsko
23. října USA ??
30. října Mexiko
13. listopadu Brazílie
27. listopadu Abú Dhabí

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud