FIA upraví měření tlaku, s okamžitou platností

FIA upraví měření tlaku, s okamžitou platností

Charlie Whiting oznámil týmům, že se mění způsob měření tlaku pneumatik a to už počínaje dnešními tréninky v Rakousku.

S tlaky pneumatik je v poslední době problém. Jezdci si stěžují, že Pirelli stanovuje příliš vysoké minimální tlaky. Některé týmy pak našly zřejmě způsoby, jak po startu závodu tlak v pneumatikách snížit a to možná více než o 1 PSI.

Mercedes prý některé části vozu před startem zahřívá a vyšší teplota samozřejmě zvyšuje i tlak pneumatik. Z hlediska měření tlaku tak je vše v pořádku, ale po startu se tlak sníží a tím může tým získat výhodu – vyšší přilnavost vede k rychlejšímu času ale také k nižšímu opotřebení. Čím vyšší je teplota a čím vyšší je minimální tlak, tím vyšší je také výhoda.

Ferrari se na to snažilo podle Auto Motor und Sport reagovat, ale bylo v tomto ohledu značně pozadu. Mechanici pouze pobíhali okolo vozu s něčím, co připomínalo fén.

Výhodě Mercedesu ale zřejmě odzvonilo. FIA totiž bude nově tlak měřit ještě před nasazením kola na vůz.

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud