Mezinárodní automobilová federace vydala seznam informací, které mohou v průběhu závodu, tréninku či kvalifikace zaznít. Vše ostatní může být považováno za porušení článku 20.1 Sportovních pravidel, který říká, že jezdec musí řídit vůz sám. Změny budou platné od roku 2016.
- Informace o kritickém problému s vozem, defektu, poškození apod.
- Informace o problému s vozem soupeře.
- Instrukce pro vjezd do boxů, odstoupení ze závodu.
- Informace o vlajkách, mokré trati, oleji na trati, nečistotách v některých zatáčkách atd.
- Týmová režie nebo výměna pozic obecně.
- Čas na kolo, podrobnost o sektoru, čas soupeře.
- Povzbuzení, informace o nutnosti získat, udržet pozici.
- Ztráta, náskok na soupeře během tréninku nebo závodu.
- Upozornění na provoz během tréninku nebo závodu, instrukce k vytvoření mezery na jezdce před sebou v kvalifikaci.
- Počet kol na dané sadě pneumatik během závodu.
- Informace o typu směsi pneumatik soupeře.
- Informace o strategii soupeře.
- Potvrzení přijetí zprávy.
- Informace o Window Safety Car (že má jezdec v případě SC zajet do boxů).
- Informace o porušení pravidel, vyjetí mimo trať, nutností jet na převážení apod. Totéž o soupeři.
- Informace o povolení, zákazu používat DRS.
- Diskuse o změně nastavení předního křídla během příští zastávky, diskuse o směsi pro další stint.
- Informace o oleji.
- Informace o termínu zastávky v boxech.
- Předávání zpráv z ředitelství závodu.
- Počet zbývajících kol.
- Informace o počasí.
- Informace o nastavení apod. během tréninků.
Foto: Getty Images / Mark Thompson