Mezinárodní automobilová federace připravila manuál pro týmy a jezdce, kde popisuje, co je v rádiu povoleno a co ne.
Týmy nemají v určitých oblastech jasno, protože některá témata jsou zařaditelná jak do výkonnostní oblasti tak také do bezpečnosti. Jedná se například o pneumatiky, brzdy apod. Toto téma by mělo být zřejmě odloženo až do GP Japonska.
Co tedy bude zakázáno a co naopak v rádiu znít může?
Zakázáno
- Podrobnosti o sektorových časech ostatních jezdců a informace, kde je soupeř rychlejší nebo pomalejší.
- Změny v nastavení pohonné jednotky.
- Změny v nastavení převodovky.
- Řazení převodových stupňů (od GP Japonska).
- Stav nabití a nastavení ERS.
- Informace o nastavení průtoku paliva (pokud to nenařídí vedení závodu).
- Informace o nutnosti šetřit palivo.
- Tlak vzduchu v pneumatikách a jejich teplota (od GP Japonska).
- Nastavení diferenciálu.
- Informace o nastavení a používání spojky.
- Zahřívání pneumatik před startem.
- Informace o rozložení brzdné síly.
- Upozornění na teplotu a opotřebení brzd (od GP Japonska).
- Nastavení výchozího nastavení (pokud nebude jasný problém s vozem).
- Odpovědi na otázky jezdců typu: „Používám správné mapování motoru?“
- Všechny očividně kódované zprávy.
Povoleno
- Potvrzení, že jezdec rozuměl zprávě.
- Vlastní časy na kolo a v sektorech.
- Čas na kolo soupeře.
- Ztráta nebo náskok před soupeřem v tréninku a závodě.
- Povzbuzování nebo informace o situaci na trati (s kým jezdec soupeří).
- Situace na trati (rozestupy mezi vozy – kvalifikace).
- Upozornění na defekt.
- Výběr směsi pneumatik pro další stint.
- Počet kol, které odjel soupeř na jedné sadě pneumatik.
- Informace o strategii soupeře (na jaké sadě jede).
- Náznaky problémů s vozem soupeře v závodě.
- Informace o pravděpodobné strategii soupeře.
- Informace o vlajkách a safety caru, povolání do boxů, změny strategie.
- Porušení pravidel ze strany soupeřů a jejich tresty.
- Povolení, zákaz používání DRS.
- Zprávy o řešení problémů s DRS.
- Výměna předního křídla při zastávce v boxech, změna nastavení přítlaku během zastávky.
- Transfer oleje.
- Upozornění na problém na trati (mokro, olej, úlomky).
- Strategie (zastávky v boxech).
- Upozornění na chyby apod. (limity tratě, obrubníky,…).
- Předávání vzkazů od vedení závodu.
- Informace o poškození vozu.
- Počet zbývajících kol.
- Týmová režie.
- Informace o testování v trénincích, například nastavení aerodynamiky.
- Informace o počasí.
- Kdy odstoupit ze závodu.