FIA vydala manuál k omezení rádiové komunikace

FIA vydala manuál k omezení rádiové komunikace

Mezinárodní automobilová federace připravila manuál pro týmy a jezdce, kde popisuje, co je v rádiu povoleno a co ne.

Týmy nemají v určitých oblastech jasno, protože některá témata jsou zařaditelná jak do výkonnostní oblasti tak také do bezpečnosti. Jedná se například o pneumatiky, brzdy apod. Toto téma by mělo být zřejmě odloženo až do GP Japonska.

Co tedy bude zakázáno a co naopak v rádiu znít může?

Zakázáno

  • Podrobnosti o sektorových časech ostatních jezdců a informace, kde je soupeř rychlejší nebo pomalejší.
  • Změny v nastavení pohonné jednotky.
  • Změny v nastavení převodovky.
  • Řazení převodových stupňů (od GP Japonska).
  • Stav nabití a nastavení ERS.
  • Informace o nastavení průtoku paliva (pokud to nenařídí vedení závodu).
  • Informace o nutnosti šetřit palivo.
  • Tlak vzduchu v pneumatikách a jejich teplota (od GP Japonska).
  • Nastavení diferenciálu.
  • Informace o nastavení a používání spojky.
  • Zahřívání pneumatik před startem.
  • Informace o rozložení brzdné síly.
  • Upozornění na teplotu a opotřebení brzd (od GP Japonska).
  • Nastavení výchozího nastavení (pokud nebude jasný problém s vozem).
  • Odpovědi na otázky jezdců typu: „Používám správné mapování motoru?“
  • Všechny očividně kódované zprávy.

Povoleno

  • Potvrzení, že jezdec rozuměl zprávě.
  • Vlastní časy na kolo a v sektorech.
  • Čas na kolo soupeře.
  • Ztráta nebo náskok před soupeřem v tréninku a závodě.
  • Povzbuzování nebo informace o situaci na trati (s kým jezdec soupeří).
  • Situace na trati (rozestupy mezi vozy – kvalifikace).
  • Upozornění na defekt.
  • Výběr směsi pneumatik pro další stint.
  • Počet kol, které odjel soupeř na jedné sadě pneumatik.
  • Informace o strategii soupeře (na jaké sadě jede).
  • Náznaky problémů s vozem soupeře v závodě.
  • Informace o pravděpodobné strategii soupeře.
  • Informace o vlajkách a safety caru, povolání do boxů, změny strategie.
  • Porušení pravidel ze strany soupeřů a jejich tresty.
  • Povolení, zákaz používání DRS.
  • Zprávy o řešení problémů s DRS.
  • Výměna předního křídla při zastávce v boxech, změna nastavení přítlaku během zastávky.
  • Transfer oleje.
  • Upozornění na problém na trati (mokro, olej, úlomky).
  • Strategie (zastávky v boxech).
  • Upozornění na chyby apod. (limity tratě, obrubníky,…).
  • Předávání vzkazů od vedení závodu.
  • Informace o poškození vozu.
  • Počet zbývajících kol.
  • Týmová režie.
  • Informace o testování v trénincích, například nastavení aerodynamiky.
  • Informace o počasí.
  • Kdy odstoupit ze závodu.

Doporučujeme

Články odjinud