Ve třetím tréninku na GP Kanady 2014 byl nejrychlejší Hamilton před Massou, Rosbergem a Alonsem.
Třetí trénink není zejména v letošní sezóně synonymem pro velkou aktivitu na trati. Program se obvykle smrskne na ověření nastavení a simulace kvalifikačních kol. Týmy mají obavu, že by rozbitý nebo porouchaný vůz nestihly do kvalifikace opravit.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:15.610 |
|
18 |
2 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:16.086 |
0.476 |
16 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:16.120 |
0.510 |
20 |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:16.488 |
0.878 |
15 |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
1:16.504 |
0.894 |
15 |
6 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:16.528 |
0.918 |
22 |
7 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:16.684 |
1.074 |
20 |
8 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
1:16.820 |
1.210 |
21 |
9 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
1:16.824 |
1.214 |
19 |
10 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:16.884 |
1.274 |
15 |
11 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:16.944 |
1.334 |
17 |
12 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
1:16.993 |
1.383 |
19 |
13 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:17.121 |
1.511 |
21 |
14 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
1:17.188 |
1.578 |
19 |
15 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
1:17.224 |
1.614 |
21 |
16 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:17.360 |
1.750 |
23 |
17 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
1:17.900 |
2.290 |
23 |
18 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
1:18.518 |
2.908 |
25 |
19 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
1:18.525 |
2.915 |
19 |
20 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
1:19.865 |
4.255 |
23 |
21 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
1:20.227 |
4.617 |
14 |
22 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
1:22.388 |
6.778 |
6 |
Hned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky se na trať vydali všichni piloti kromě obou Mercedesů, McLarenů a Red Bullů, které se přidaly až po pěti minutách. S ohledem na profil trati si většina střihla hned dvě instalační kola.
Kevin Magnussen drží v Kanadě jeden primát. V každém z tréninku měl totiž na své kontě první měřený čas. K němu se přidali postupně další, včetně Ericssona, kterého v pátek odpoledne potkaly technické problémy.
Patnáct minut po začátku zavlály nad okruhem žluté vlajky a ty vzápětí nahradily dokonce vlajky červené. O zastavení tréninku se postaral Esteban Gutiérrez, který se v zatáčce číslo 4 potkal se zdí.
Piloti ale přišli jen o 2-3 minuty času, červené vlajky byly rychle odvolány. V čele pořadí byl v tu chvíli Kevin Magnussen, ale nikdo ze špičky ještě neměl měřený čas.
Pořadí
Po půl hodině: Ham, Mas, Bot, Alo, Ros, Rai, But, Per, Mag, Mal, Hul, Sut, Kvy, Ver, Vet, Gro, Kob, Bia, Eri, Gut.
Konečné: Ham, Mas, Ros, Alo, Ric, Rai, Bot, Kvy, Ver, Vet, Hul, Mag, Gro, Per, Mal, But, Sut, Bia, Chi, Eri, Kob, Gut.
Na čele se začali střídat Hamilton, Räikkönen a Alonso. Do souboje o čelní příčky později promluvily také oba Williamsy. Necelou půl hodinu před koncem pak se všemi vytřel Nico Rosberg s časem 1:16.128.
Fanoušky ale pobavil Kevin Magnussen, když vykouzlil slušné hodiny v první zatáčce. Naštěstí pro něj ale skončil jen na trávě a ne ve zdi.
Čas Rosberga ale nebyl nic, s čím by si Hamilton neporadil a ještě na žlutých pneumatikách zajel čas 1:15.610.
Čtvrt hodiny se jako první na červené sadě objevil Räikkönen. Podle Pirelli by rozdíl mezi směsmi měl být asi 0,6 sekund. Fin se dostal na třetí místo a Mercedesy ani na superměkké sadě překonat nedokázal. Bronzovou příčku později uzmul Alonso.
Lewis Hamilton si stěžoval při výjezdu na trať na technické problémy, nakonec ale na trati zůstal a vzápětí dokázal vylepšit svůj čas.
Kamuj Kobajaši v závěru napodobil svého týmového kolegu a tentokrát to byl on, kdo odstavil Caterham. Felipe Massa mezitím překonal na třetí příčce Fernanda Alonsa a později si vyšlápl i na Rosberga! Williams bude v kvalifikaci určitě myslet na hodně dobrý výsledek.
Poslední trénink obrazem