Je to oficiální: Montezemolo skončil u Ferrari

Je to oficiální: Montezemolo skončil u Ferrari

Luca di Montezemolo rezignoval na funkci prezidenta Ferrari.

Ještě o víkendu v Monze Montezemolo prohlašoval, že má spoustu práce, připravuje Ferrari na autosalon a akci v USA. Dnes je ale vše jinak. Luca Cordero di Montezemolo rezignoval. Podle všeho šlo o důsledek sporu mezi ním a šéfem FIATu Sergie Marchionnem. 

S ohledem na dřívější spekulace se lze jen domnívat, zda původním důvodem mohl být vznik koncernu FIAT-Chrysler.

„Ferrari bude mít významnou úlohu v rámci skupiny FCA (Fiat-Chrysler) v nadcházejícím vstupu na Wall Street. Otevře to novou a jinou fázi, kterou by podle mě měl řídit šéf skupiny (Marchionne)", řekl Montezemolo.

„Je to konec jedné éry, takže jsem se rozhodl opustit svoji roli prezidenta po téměř 23 úžasných a nezapomenutelných letech, vedle těch strávených po boku Enza Ferrari v 70. letech. Děkuji v první řadě výjimečným mužům a ženám z továrny Ferrari, z kanceláří, závodních tratí a trhů po celém světě. Byli to skutečně architekti obrovského růstu společnosti, mnoha nezapomenutelných vítězství a transformace do jedné z nejsilnějších světových značek."

„Ferrari je nejkrásnější společností na světě. Bylo to pro mě obrovskou ctí a privilegiem působit v jejím čele. V průběhu let jsem této pozici věnoval všechen svůj entuziazmus a celou svou oddanost. Spolu s mou rodinou to byla a nadále je nejdůležitější věc v mém životě.“

„Akcionářům, hlavně Pierovi Ferrarimu, který byl vždy na mé straně a stejně tak i všem ve společnosti přeji mnoho dalších úspěšných let, které si Ferrari zaslouží.“

Montezemolo zůstane v čele Ferrari do 13. října. 

Montezemolo přišel do Ferrari v roce 1973, stal se asistentem Enza Ferrariho a později také šéfem Scuderie. V 80. letech prošel řadou pozic v koncernu FIAT. Od roku 1991 byl prezidentem Ferrari.

Pod jeho vládou získalo Ferrari 8 konstruktérských a 6 jezdeckých titulů. Montezemolo dostal Ferrari z problémů a vybudoval z něj prosperující a velmi ziskovou firmu. Za jeho účinkování se také pod křídla Ferrari dostal dávný velký konkurent Maserati. 

ferrari-pocty.PNG

Od roku 2013 zvolilo Ferrari jinou strategii. Počet prodaných vozů byl zafixován přibližně na úrovni 7000. Existovala obava, že by Ferrari ztratilo svou exkluzivitu.

Výsledky za rok 2013: 

  • Obrat: 2,3 miliardy euro (meziroční nárůst +5%)
  • Zisk před zdaněním: 363,5 milionů euro (+8%)

Doporučujeme

Články odjinud