Kdo má aktuálně nejlepší šasi?

Kdo má aktuálně nejlepší šasi?

Výkonnost vozu dnes závisí na mnoha okolnostech. Jak jsou na tom týmy z hlediska šasi?

Výkonnost vozu je dnes poměrně velkým souborem mnoha charakteristik. Kromě šasi hraje samozřejmě klíčovou roli také pohonná jednotka, práce s pneumatikami apod.

Pěkným příkladem je McLaren, který na tom stále není dobře, i když jeho šasi rozhodně špatné není. Pohonná jednotka Hondy ovšem nedodává potřebný výkon a má také podle všeho velkou spotřebu.

Autosport se podíval pouze na šasi a to ne náhodou ve Španělsku. Katalánský okruh je považován za jakousi maturitu pro šasi, protože je na něm prakticky vše – zatáčky všeho druhu i rovinky. 

Žebříček byl sestaven podle dat z prvního a třetího tréninku a to konkrétně z prvních tří zatáček.

Na prvním místě skončil Red Bull a to dosti suverénně. Vůz je velmi dobrý při brzdění a stabilní při vysokých rychlostech. Ferrari skončilo až třetí. Nemá vyloženě vady, ale je horší než Mercedes při vysokých rychlostech a slabší než Red Bull při nízkých rychlostech.

Fernando Alonso nedávno řekl, že šasi McLarenu je třetí nejlepší a odhadoval tak na základě časů ze sektorů v Rusku a Španělsku. Alonso ve svém odhadu nebyl daleko, McLaren má čtvrté nejlepší šasi – jeho síla je zejména při nízkých rychlostech.

Toro Rosso je silné při vysokých rychlostech, ale brzdění a nízká rychlost už tak dobré nejsou. Solidní šasi má také Williams, který se zlepšuje v nájezdech do pomalých zatáček, ale stále je to jedna z jeho větších slabých stránek. Řízení při vysokých rychlostech také není snadné.

Force Indii chybí přítlak a trakce. Silný je její vůz především v krátkých zatáčkách. V případě Renaultu samozřejmě hraje klíčovou roli to, že Lotus koupil pozdě. Vůz je tak až příliš podobný loňskému vozu. Sauber nemá dostatek financí na vývoj, nezúčastnil se jako jediný ani testů po GP Španělska, ale přesto je stále lepší než Manor.

Pak je zde nováček – Haas. Jeho vůz se zdá být nervózní při vysokých rychlostech a to zejména při rychlé změně směru zprava doleva. Na druhou stranu má slušnou přilnavosti a na rovinkách je také docela silný.     

Pořadí

1. Red Bull RB12
2. Mercedes W07
3. Ferrari SF16-H
4. McLaren MP4-31
5. Toro Rosso STR11
6. Williams FW38
7. Force India VJM09
8. Renault RS16
9. Haas VF-16
10. Sauber C35
11. Manor MRT05

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud