Nemáme za sebou ještě ani polovinu sezóny a někteří jezdci se už blíží nebo dokonce dosáhli povoleného počtu komponent pohonné jednotky.
Pravidla jsou v tomto poměrně jednoduchá. Jezdec má na sezónu pět pohonných jednotek, které se skládají z několika částí. Pokud nasadí šestou komponentu, dostane penalizaci 10 míst. Za každou další šestou pak 5 míst. Penalizace se sčítají, ale již nepřenášejí do závodu, takže největším trestem je start z posledního místa.
Příklad: pokud jezdec nasadí šestý motor, dostane penalizaci 10 míst, za šesté turbo 5 míst atd. Za sedmý motor opět 10 míst.
Komu nyní hrozí penalizace? Nejblíže k ní má Hamilton, který v Rakousku nasadil páté turbo a pátý MGU-H.
Blízko k odsunu o deset míst je také Verstappen. Ten sdělil vůz od Daniila Kvjata a v Baku nasadil pátou elektroniku.
Čtyři motory, turba, MGU-K a MGU-H nasadil už také třeba Jenson Button, který má tak ještě jeden kus k dobru.
Komponenty se měnily v Rakousku také u dalších jezdců a to včetně jezdců Scuderie. Nejhůře je v tomto ohledu Vettel, který nasadil čtvrtý motor.
Využití pohonných jednotek
Tým |
Motor |
Jezdec |
ICE |
TC |
MGU-H |
MGU-K |
ES |
CE |
Mercedes |
Mercedes |
Lewis Hamilton |
3 |
5 |
5 |
3 |
3 |
3 |
Mercedes |
Mercedes |
Nico Rosberg |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Ferrari |
Ferrari |
Sebastian Vettel |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
Ferrari |
Ferrari |
Kimi Räikkönen |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
Williams |
Mercedes |
Felipe Massa |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Williams |
Mercedes |
Valtteri Bottas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Red Bull |
TAG Heuer |
Daniel Ricciardo |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Red Bull |
TAG Heuer |
Max Verstappen |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
5 |
Force India |
Mercedes |
Nico Hülkenberg |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Force India |
Mercedes |
Sergio Pérez |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Renault |
Renault |
Kevin Magnusen |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
Renault |
Renault |
Jolyon Palmer |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
Toro Rosso |
Ferrari 2015 |
Daniil Kvjat |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Toro Rosso |
Ferrari 2015 |
Carlos Sainz |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Sauber |
Ferrari |
Marcus Ericsson |
4 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Sauber |
Ferrari |
Felipe Nasr |
3 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
McLaren |
Honda |
Fernando Alonso |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
McLaren |
Honda |
Jenson Button |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
Manor |
Mercedes |
Pascal Wehrlein |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Manor |
Mercedes |
Rio Haryanto |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Haas |
Ferrari |
Romain Grosjean |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
Haas |
Ferrari |
Esteban Gutiérrez |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
- ICE: spalovací motor
- TC: turbodmychadlo
- MGU-K: motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie
- MGU-H: motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie
- ES: úložiště energie (baterie)
- CE: elektronika pohonné jednotky
Foto: Getty Images / Charles Coates