Najít nejúspěšnější vozy historie formule 1 je obtížné. Může to být subjektivní, ale můžete také využít statistiku, i když ta je dosti ošidná. Vyhrát většinu nebo všechny závody v 50. nebo 60. letech bylo na jednu stranu jednodušší, neboť jsme měli třeba jen 7 závodů, na straně druhé byla jiná konkurence a jiné podmínky. Přesto... které vozy v historii F1 patří mezi ty nejúspěšnější z pohledu statistik?

Najít nejúspěšnější vozy historie formule 1 je obtížné. Může to být subjektivní, ale můžete také využít statistiku, i když ta je dosti ošidná. Vyhrát většinu nebo všechny závody v 50. nebo 60. letech bylo na jednu stranu jednodušší, neboť jsme měli třeba jen 7 závodů, na straně druhé byla jiná konkurence a jiné podmínky. Přesto... které vozy v historii F1 patří mezi ty nejúspěšnější z pohledu statistik?

Ferrari F500 v roce 1952 vyhrálo 7 ze 7 závodů. Pokud ovšem nepočítáme Indy 500, kde se jelo s jinými vozy. Alberto Ascari s přehledem vyhrál titul.

Ferrari F500 v roce 1952 vyhrálo 7 ze 7 závodů. Pokud ovšem nepočítáme Indy 500, kde se jelo s jinými vozy. Alberto Ascari s přehledem vyhrál titul.

Alfa Romeo T158 z roku 1950. Vyhrálo 6 ze 6 závodů, ale opět bez Indy 500. S vozem jezdili Giuseppe Farina (tehdejší šampion) a Juan Manuel Fangio.

Alfa Romeo T158 z roku 1950. Vyhrálo 6 ze 6 závodů, ale opět bez Indy 500. S vozem jezdili Giuseppe Farina (tehdejší šampion) a Juan Manuel Fangio.

McLaren MP4-4 Honda z roku 1988. McLaren tehdy vyhrál 15 z 16 závodů a příliš nechybělo, aby zvítězil také v Monze. Sedm vítězství získal Alain Prost, osm Ayrton Senna.

McLaren MP4-4 Honda z roku 1988. McLaren tehdy vyhrál 15 z 16 závodů a příliš nechybělo, aby zvítězil také v Monze. Sedm vítězství získal Alain Prost, osm Ayrton Senna.

Ferrari F2002 z roku 2002 vyhrálo 14 z 15 závodů, z toho 4x se radoval Barrichello a 10x Schumacher. Dominance mohla být ještě větší, ale Ferrari představilo vůz až pro třetí závod. Na druhou stranu se F2002 podíval také do sezóny 2003, ale ve 4 závodech vyhrálo jen jednou v San Marinu.

Ferrari F2002 z roku 2002 vyhrálo 14 z 15 závodů, z toho 4x se radoval Barrichello a 10x Schumacher. Dominance mohla být ještě větší, ale Ferrari představilo vůz až pro třetí závod. Na druhou stranu se F2002 podíval také do sezóny 2003, ale ve 4 závodech vyhrálo jen jednou v San Marinu.

Nejnovější přírůstek. Hybridní Mercedes W06 z roku 2015 slavil úspěch v 16 z 19 závodů.

Nejnovější přírůstek. Hybridní Mercedes W06 z roku 2015 slavil úspěch v 16 z 19 závodů.

Mercedes W05 z roku 2014 vyhrál také v 16 z 19 případů. Zatímco v roce 2015 dokázal Mercedes porazit jen Vettel, v roce 2014 se třikrát radoval Ricciardo.

Mercedes W05 z roku 2014 vyhrál také v 16 z 19 případů. Zatímco v roce 2015 dokázal Mercedes porazit jen Vettel, v roce 2014 se třikrát radoval Ricciardo.

Ferrari F2004 vyhrálo v sezóně 2004 celkem v 15 z 18 závodů. Scuderia byla v sezóně opravdu dominantní. Schumacher dokázal vyhrát sedmkrát v řadě. Celkem se radoval 13x, 2x vyhrál Barrichello. Vůz absolvoval také první dva závody v následující sezóně.

Ferrari F2004 vyhrálo v sezóně 2004 celkem v 15 z 18 závodů. Scuderia byla v sezóně opravdu dominantní. Schumacher dokázal vyhrát sedmkrát v řadě. Celkem se radoval 13x, 2x vyhrál Barrichello. Vůz absolvoval také první dva závody v následující sezóně.

Mercedes W196 z roku 1955 vyhrál 5 z 6 závodů. Jednou se radoval Stirling Moss, zbývající závody vyhrál tehdejší šampion Juan Manuel Fangio.

Mercedes W196 z roku 1955 vyhrál 5 z 6 závodů. Jednou se radoval Stirling Moss, zbývající závody vyhrál tehdejší šampion Juan Manuel Fangio.

Také Williams má svého zástupce mezi legendárními vozy. FW18 Renault, za kterým stáli Patrick Head a Adrian Newey, vyhrál v roce 1996 12 z 16 závodů. Za volantem byli Damon Hill (mistr světa 1996) a Jacques Villeneuve.

Také Williams má svého zástupce mezi legendárními vozy. FW18 Renault, za kterým stáli Patrick Head a Adrian Newey, vyhrál v roce 1996 12 z 16 závodů. Za volantem byli Damon Hill (mistr světa 1996) a Jacques Villeneuve.

Lotus 25-Climax slavil v roce 1963 7 vítězství v 10 závodech. Jim Clark se stal mistrem světa.

Lotus 25-Climax slavil v roce 1963 7 vítězství v 10 závodech. Jim Clark se stal mistrem světa.

Ferrari F500 v roce 1952 vyhrálo 7 ze 7 závodů. Pokud ovšem nepočítáme Indy 500, kde se jelo s jinými vozy. Alberto Ascari s přehledem vyhrál titul.
Alfa Romeo T158 z roku 1950. Vyhrálo 6 ze 6 závodů, ale opět bez Indy 500. S vozem jezdili Giuseppe Farina (tehdejší šampion) a Juan Manuel Fangio.
McLaren MP4-4 Honda z roku 1988. McLaren tehdy vyhrál 15 z 16 závodů a příliš nechybělo, aby zvítězil také v Monze. Sedm vítězství získal Alain Prost, osm Ayrton Senna.
Ferrari F2002 z roku 2002 vyhrálo 14 z 15 závodů, z toho 4x se radoval Barrichello a 10x Schumacher. Dominance mohla být ještě větší, ale Ferrari představilo vůz až pro třetí závod. Na druhou stranu se F2002 podíval také do sezóny 2003, ale ve 4 závodech vyhrálo jen jednou v San Marinu.
11
Fotogalerie

Nejlepší auta v historii formule 1

Najít nejúspěšnější vozy historie formule 1 je obtížné. Může to být subjektivní, ale můžete také využít statistiku, i když ta je také dosti ošidná.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg
7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg

Foto: Profimedia; Getty Images / Pascal Rondeau, Bryn Lennon, Mark Thompson, Paul Gilham, Keystone, Ben Radford, Central Press, Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud