Zástupci týmů v Monaku diskutovali o zavedení ochranného oblouku. Nakonec zřejmě našli řešení.
Během testů nebo pátečních tréninků se zkoušely dvě verze ochranných oblouků: tzv. svatozář od Ferrari a baldachýn s čelním „sklem“ od Red Bullu.
Podle Auto Motor und Sport zasedla v Monaku technická pracovní skupina a po velkou část pětihodinového jednání diskutovala právě o zavedení ochranného oblouku od příští sezóny.
Nakonec bylo dohodnuto zavedení svatozáře 2. Nepůjde tedy přesně o to řešení, které před sezónou zkoušelo Ferrari, ale o upravenou verzi. Oblouk nebude z oceli ale z titanu a má mít v zadní části pohyblivý kloub. Nárazové testy chce FIA provést už příští měsíc.
Řešení od Red Bullu ale nespadlo pod stůl. Na konceptu se bude i nadále pracovat. Je potřeba vyřešit některé problémy, ale je zde ještě jeden aspekt. Tzv. Aero-Screen sice byl podle mnoha názorů menším zlem z hlediska designu, ale týmy se obávají, že má až příliš velký vliv na aerodynamiku apod. To sice asi tolik nevadí, ale je zde pochopitelná obava, že by mohl mít Red Bull výhodu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason