Ohlédnutí za testy v Jerezu

Ohlédnutí za testy v Jerezu

Přinášíme souhrn informací o prvních testech, které proběhly od 1. do 4. února v Jerezu.

Pozitiva

  • Mercedes nezklamal. Zajížděl slušné časy, odjel nejvíce kol a čtyři dny absolvoval prakticky bez větších problémů, byť několikrát zastavil na trati.
  • V dobrém světle se prezentovalo Ferrari. Scuderia i Sauber prožili bezproblémové testy a byli po všechny 4 dny na čele pořadí. Jedná se ale pouze o testy. Velmi často se v nich objeví černý kůň, ze kterého se v Austrálii stane líná kobyla. Ferrari ale ukazuje, že zřejmě zlepšilo nejen aerodynamiku ale také pohonnou jednotku. 
  • Lotus: do Jerezu přijel pozdě. Měl nastoupit v úterý, ale nakonec vše zvládl přes noc a v pondělí se už proháněl po trati. V poslední den testů sice musel skončit předčasně, i tak ale může být právem spokojený. 
  • Mladíci. V Jerezu jsme viděli jen drobné výlety mimo trať. Jedinou trochu větší nehodu měl už přece jen zkušenější Kvjat, který poškodil pilíř předního křídla a za trest musel jezdit po zbytek dne bez něj. Sainz, Verstappen a Nasr působili velmi dobře. Otázkou je, zda to není tím, že je současná F1 opravdu tak jednoduchá. 
  • Red Bull: zbarvením.
  • Testy: vše probíhalo jako po másle. Viděli jsme jen hrstku červených vlajek. 
  • Diváci: v neděli jich dorazilo 20 tisíc. Přitáhl je Alonso a Sainz.
  • Zvuk: podle svědků je silnější a zní lépe. Zřejmě za to mohou nové výfuky.

Negativa

  • McLaren toho s Hondou moc nenajel. Na druhou stranu je jeho výkon (počet kol) lepší než vloni v Jerezu u některých týmů. Red Bull je dobrým příkladem, že rozdíl mezi testy a Austrálií může být jako den a noc. Uvidíme, jak se jim bude dařit v Barceloně. Alonso má ale na horách o čem přemýšlet.
  • Red Bull: italský je to prý Toro Rosso. Stejný majitel, stejný motor, ale opět velký rozdíl ve spolehlivosti. 

Celkové časy

Jezdec Tým / motor Čas Kol
Kimi Raikkonen Ferrari 1:20.841 106
Sebastian Vettel Ferrari 1:20.984 89
Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:21.545 109
Kimi Raikkonen Ferrari 1:21.750 94
Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:21.867 88
Nico Rosberg Mercedes 1:21.982 151
Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:22.019 112
Lewis Hamilton Mercedes 1:22.172 117
Felipe Massa Williams/Mercedes 1:22.276 71
Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:22.319 61
Lewis Hamilton Mercedes 1:22.490 91
Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:22.553 97
Sebastian Vettel Ferrari 1:22.620 60
Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:22.713 96
Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:22.777 73
Nico Rosberg Mercedes 1:23.106 157
Felipe Massa Williams/Mercedes 1:23.116 73
Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1:23.187 137
Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:23.338 35
Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:23.802 53
Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:23.901 49
Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:23.906 73
Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1:23.975 64
Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:24.167 73
Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1:25.327 46
Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:25.802 41
Jenson Button McLaren/Honda 1:27.660 35
Fernando Alonso McLaren/Honda 1:35.553 32
Fernando Alonso McLaren/Honda 1:40.738 6
Jenson Button McLaren/Honda 1:54.655 6
Daniil Kvyat Red Bull/Renault - 18

Počty kol - jezdci

Jezdec Kol km
Nico Rosberg 308 1364
Lewis Hamilton 208 921
Kimi Raikkonen 200 886
Felipe Nasr 197 872
Marcus Ericsson 185 819
Carlos Sainz Jr. 183 810
Max Verstappen 170 753
Sebastian Vettel 149 660
Felipe Massa 144 638
Pastor Maldonado 137 607
Valtteri Bottas 134 593
Daniel Ricciardo 84 372
Daniil Kvyat 82 363
Romain Grosjean 53 235
Jenson Button 41 182
Fernando Alonso 38 168

Počty kol – týmy

Tým Kol km
Mercedes 516 2285
Sauber 382 1691
Toro Rosso 353 1563
Ferrari 349 1545
Williams 278 1231
Lotus 190 841
Red Bull 166 735
McLaren 79 350

Průměrné počty kol – výrobci

  • Ferrari: 365 kol
  • Mercedes: 357 kol
  • Renault: 260 kol
  • Honda: 79 kol

Vysvětlení: jedná se o součet kol všech týmů daného dodavatele vydělený počtem těchto týmů. V případě Mercedesu jsme součet podělili číslem 2,75. Lotus jsme brali jako 0,75 týmu, neboť se prvního dne testů nezúčastnil a to nikoliv vinou pohonné jednotky.

Pneumatiky

pirellli.jpg
Obrázek: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud