Přinášíme souhrn informací o prvních testech, které proběhly od 1. do 4. února v Jerezu.
Pozitiva
- Mercedes nezklamal. Zajížděl slušné časy, odjel nejvíce kol a čtyři dny absolvoval prakticky bez větších problémů, byť několikrát zastavil na trati.
- V dobrém světle se prezentovalo Ferrari. Scuderia i Sauber prožili bezproblémové testy a byli po všechny 4 dny na čele pořadí. Jedná se ale pouze o testy. Velmi často se v nich objeví černý kůň, ze kterého se v Austrálii stane líná kobyla. Ferrari ale ukazuje, že zřejmě zlepšilo nejen aerodynamiku ale také pohonnou jednotku.
- Lotus: do Jerezu přijel pozdě. Měl nastoupit v úterý, ale nakonec vše zvládl přes noc a v pondělí se už proháněl po trati. V poslední den testů sice musel skončit předčasně, i tak ale může být právem spokojený.
- Mladíci. V Jerezu jsme viděli jen drobné výlety mimo trať. Jedinou trochu větší nehodu měl už přece jen zkušenější Kvjat, který poškodil pilíř předního křídla a za trest musel jezdit po zbytek dne bez něj. Sainz, Verstappen a Nasr působili velmi dobře. Otázkou je, zda to není tím, že je současná F1 opravdu tak jednoduchá.
- Red Bull: zbarvením.
- Testy: vše probíhalo jako po másle. Viděli jsme jen hrstku červených vlajek.
- Diváci: v neděli jich dorazilo 20 tisíc. Přitáhl je Alonso a Sainz.
- Zvuk: podle svědků je silnější a zní lépe. Zřejmě za to mohou nové výfuky.
Negativa
- McLaren toho s Hondou moc nenajel. Na druhou stranu je jeho výkon (počet kol) lepší než vloni v Jerezu u některých týmů. Red Bull je dobrým příkladem, že rozdíl mezi testy a Austrálií může být jako den a noc. Uvidíme, jak se jim bude dařit v Barceloně. Alonso má ale na horách o čem přemýšlet.
- Red Bull: italský je to prý Toro Rosso. Stejný majitel, stejný motor, ale opět velký rozdíl ve spolehlivosti.
Celkové časy
Jezdec |
Tým / motor |
Čas |
Kol |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:20.841 |
106 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:20.984 |
89 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1:21.545 |
109 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:21.750 |
94 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1:21.867 |
88 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:21.982 |
151 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1:22.019 |
112 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:22.172 |
117 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:22.276 |
71 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:22.319 |
61 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:22.490 |
91 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1:22.553 |
97 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:22.620 |
60 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1:22.713 |
96 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1:22.777 |
73 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:23.106 |
157 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:23.116 |
73 |
Carlos Sainz Jr. |
Toro Rosso/Renault |
1:23.187 |
137 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:23.338 |
35 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1:23.802 |
53 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:23.901 |
49 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:23.906 |
73 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1:23.975 |
64 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1:24.167 |
73 |
Carlos Sainz Jr. |
Toro Rosso/Renault |
1:25.327 |
46 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1:25.802 |
41 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1:27.660 |
35 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1:35.553 |
32 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1:40.738 |
6 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1:54.655 |
6 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
- |
18 |
Počty kol - jezdci
Jezdec |
Kol |
km |
Nico Rosberg |
308 |
1364 |
Lewis Hamilton |
208 |
921 |
Kimi Raikkonen |
200 |
886 |
Felipe Nasr |
197 |
872 |
Marcus Ericsson |
185 |
819 |
Carlos Sainz Jr. |
183 |
810 |
Max Verstappen |
170 |
753 |
Sebastian Vettel |
149 |
660 |
Felipe Massa |
144 |
638 |
Pastor Maldonado |
137 |
607 |
Valtteri Bottas |
134 |
593 |
Daniel Ricciardo |
84 |
372 |
Daniil Kvyat |
82 |
363 |
Romain Grosjean |
53 |
235 |
Jenson Button |
41 |
182 |
Fernando Alonso |
38 |
168 |
Počty kol – týmy
Tým |
Kol |
km |
Mercedes |
516 |
2285 |
Sauber |
382 |
1691 |
Toro Rosso |
353 |
1563 |
Ferrari |
349 |
1545 |
Williams |
278 |
1231 |
Lotus |
190 |
841 |
Red Bull |
166 |
735 |
McLaren |
79 |
350 |
Průměrné počty kol – výrobci
- Ferrari: 365 kol
- Mercedes: 357 kol
- Renault: 260 kol
- Honda: 79 kol
Vysvětlení: jedná se o součet kol všech týmů daného dodavatele vydělený počtem těchto týmů. V případě Mercedesu jsme součet podělili číslem 2,75. Lotus jsme brali jako 0,75 týmu, neboť se prvního dne testů nezúčastnil a to nikoliv vinou pohonné jednotky.
Pneumatiky
Obrázek: Pirelli