Pokyn k úpravě průtoku paliva dostaly od FIA i jiné týmy

Pokyn k úpravě průtoku paliva dostaly od FIA i jiné týmy

Red Bull Racing nebyl jediný tým, kterému Mezinárodní automobilová federace nařídila v Austrálii, aby snížil spotřebu paliva. Ale ostatní poslechli.

Senzory v Ricciardově voze ukazovaly opakované překročení maximálního povoleného průtoku paliva 100 kilogramů za hodinu, a proto FIA týmu řekla, ať spotřebu sníží. Red Bull to ignoroval, a za to přišla diskvalifikace.

Podle britského Autosportu ale podobný příkaz dostalo od federace několik týmů, a ty uposlechly a průtok paliva přizpůsobily požadovaným hodnotám, i když jejich vlastní data problémům nenasvědčovala.

"Musíme se spolehnout na fakt, že tuto situaci dobře řídí FIA, tím to končí, abych byl upřímný," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Je tu FIA, která bude dělat svoji práci, a já jsem si jistý, že nebudou vůbec žádné problémy."

Také Mercedes akceptoval, že rozhodující slovo má federace. "Myslím, že všechny systémy prostě musí spolupracovat. FIA samozřejmě kontroluje průtok paliva a kontroluje všechny týmy."

"Týmy a FIA se to musí naučit. Senzor průtoku paliva je systém FIA, a ten musí být integrován do vozu. Je to proces učení, kdy se vzájemně podporují týmy s FIA."

Doporučujeme

Články odjinud