Prohlášení týmů po pátku: McLaren podle Alonsa zrychlil o 1,5 sekundy

Prohlášení týmů po pátku: McLaren podle Alonsa zrychlil o 1,5 sekundy

Mercedes bude i v Malajsii favoritem na první řadu. Hamilton byl v pátek nejrychlejší a to i přes technické problémy. Právě stříbrné šípy ale pozorně sledují také garáž Ferrari.

Kapitoly článku:


Lewis Hamilton (20./1.)

Obhájce titulu v prvním tréninku odjel kvůli problému s motorem pouze čtyři kola. Přestože odpoledne se také neobešlo bez potíží, Brit byl ze všech nejrychlejší.

„Předně, moji kluci odvedli zkrátka úžasnou práci, aby přestavěli auto a dali dohromady motor, převodovku a všechno, abych mohl vyjet,“ řekl Hamilton.

„Jsem za to velice vděčný. Zejména tady, je tu takové horko, bylo důležité vyrazit a odjet nějaká kola.“

Dodal však, že ztracený čas není zanedbatelný: „Docela vás to ovlivní. Naštěstí jsem na konci odjel nějaká kola z dlouhé jízdy, co se ale týče nastavení, neudělal jsem žádné změny, takže jsem zkrátka jezdil s tím, co jsem měl. Je to celkem daleko od toho, co bych nejspíš potřeboval.“

„Vím, že moje kolo nebylo skvělé. Jak jsem řekl, myslím, že se ještě můžu zlepšit skrze změny ve vyvážení a dalším nastavení, teď jsme ho tak nějak převzali z minulého závodu.“

Hamilton podotkl, že jej zaujala výkonnost konkurence: „Ferrari vypadá dobře, rozhodně ano. Je překvapivé vidět, jak dobré jejich časy jsou. Uvidíme, jestli to bude ve zbytku víkendu bude pokračovat.“

Nico Rosberg (1./3.)

Rosberg je po pátku spokojený, vyjádřil však určité obavy ohledně spolehlivosti.

„Na Lewisově autě jsme dnes měli problémy, u mě zatím nic. Není to samozřejmě ideální. Budou muset přes noc najít nějaké řešení, ale já jim věřím,“ řekl Rosberg.

„Já se v autě cítím dobře a rychlost je také dobrá. Zdá se, že Ferrari je znovu docela blízko, takže si na ně musíme dávat pozor.“

Rosberg dodal, že velké horko je náročné jak pro jezdce, tak pneumatiky.

„Letos máme odlišné gumy, které by měly trpět méně, v tuhle chvíli to tak ale nevypadá. Znovu jsme tu měli rekordní teploty. Asfalt měl více než 60 stupňů a dovedete si představit, že my vlastně sedíme na zemi a já skrz šasi ten asfalt cítím, takže těch 60 stupňů jde přímo do kokpitu. V autě je šílené horko, je to nesnesitelné a není to dobrý pocit.“

„Tvrdá směs bude rozhodně v závodě tou preferovanější a my jen musíme ještě zjistit, jak daleko dojedeme na té měkké.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud