Kapitoly článku:
Jenson Button (8./12.)
Pilot McLarenu po pátečních trénincích na Velkou cenu Číny řekl, že tlaky v pneumatikách, které Pirelli chce, aby týmy používaly, jsou příliš vysoké.
Pirelli pro víkend v Číně určilo, že minimální tlak v předních pneumatikách musí být 23 psi a v zadních 20 psi.
„Myslím, že se všichni trápí s pneumatikami, drolí se a přehřívají. Minimální tlaky jsou velmi vysoké, takže je to pro všechny obtížné,“ stěžuje si Button.
„Pneumatiky se okamžitě přehřívají. Je to docela problém, hlavně při dlouhých jízdách. Je to jen o tom najít co nejlepší řešení a myslím, že já v tom nejsem moc dobrý. Myslím, že nikdo není, je to velmi obtížné.“
„Myslím, že s tím nemůžeme moc dělat. Vloni byly 19 nebo 18 psi, zvýšili to o 4 psi, což je hodně.“
Button přitom věří, že vůz McLarenu má větší potenciál, než co ukázal trénink. „Nastavení je dobré. Stále se můžeme zlepšit v dlouhých jízdách, ale také při jízdách s menším množstvím paliva. Myslím, že jsme silnější, než se zdá.“
Fernando Alonso (12./11.)
Španěl přiznal, že stále cítí bolest, věří však, že zvládne absolvovat zbytek víkendu Velké ceny Číny.
Alonso si zlomil žebra během kolize v úvodním závodě sezóny v Austrálii, po lékařské prohlídce mu pak byl zakázán start v Bahrajnu.
Pilot McLarenu se mohl zúčastnit prvního tréninku v Číně, po kterém následovala další vyšetření. Ta dopadla dobře a Alonso tak může absolvovat i zbytek víkendu.
„Cítím se dobře. Za těch 26 dní mi auto hodně chybělo, takže jsem rád, že jsem zpátky,“ řekl Alonso.
„Stále mám trochu bolesti, protože žebro není ještě úplně vyléčené. Na tomto okruhu je také spousta dlouhých pravých zatáček, což není dobrá kombinace. Bolest se ale dá vydržet.“
„Nemusím nosit ani nic navíc (kvůli ochraně žeber), jen se snažím být opatrnější při nastupování a vystupování z auta.“
„Je to vůz F1, takže je docela tvrdý. Cítíte každý hrbol, každý obrubník a to je nejhorší, jsem ale rád a připraven závodit.“