Räikkönen si nedokáže vysvětlit své hodiny v závodě

Räikkönen si nedokáže vysvětlit své hodiny v závodě

Hodiny ve vlásence připravily Kimiho Räikkönena z Ferrari o druhé umístění na stupních vítězů. Fin skončil ve Velké ceně Kanady čtvrtý před pátým Sebastianem Vettelem na dalším ferrari.

Räikkönen přitom nemá tušení, proč se ve svém prvním kole po zastávce v boxech roztočil. Situace podle něj byla stejná jako v loňském závodě.

„Není to výsledek, který bychom chtěli,“ řekl Räikkönen. „Ty hodiny byly úplně stejné jako v loňském roce. V tréninku žádný problém, ale v obou kolech po výjezdu z boxů se stalo něco zvláštního. Na výjezdu to dává velké množství plynu a vy to nemůžete kontrolovat. Není to ideální, ale tak to je.“

„Je to opravdu zvláštní, protože samozřejmě máme tréninky a podobné věci. Zatím v této sezóně nebyly žádné problémy, takže kdo ví?“

Ke své závodní rychlost Fin řekl, že byla taková, jakou očekával, velkou roli přitom hrálo šetření paliva. 

„Pneumatiky fungovaly více méně dobře, na tomto typu okruhu bylo ale důležitou součástí šetření paliva a to nakonec hodně limitovalo naši rychlost.“

Dobrý výkon předvedl Vettel, který uzavřel nejlepší pětku závodu po startu z 18. pozice, na kterou spadl po penalizaci pěti míst za ignorování červených vlajek v tréninku.

„Byl to zábavný závod,” řekl Vettel. „Rád bych měl lepší první kolo, ale nebyl tam nikde prostor, kam bych se mohl dostat, takže jsem musel počkat. Pak jsem začal předjíždět auta.”

Během závodu se přitom Vettel dostal do těsného souboje s Nicem Hülkenbergem a Fernandem Alonsem.

„Bylo to poměrně čisté (s Hülkenbergem). Byl jsem mnohem rychlejší, a když jsem se k němu přiblížil, šel jsem na vnějšek, brzdil později a dokázal jsem projet šikanou. Byl jsem jasně před ním a pak jsem viděl, jak brzdí ve druhé části šikany, takže jsem reagoval a přejel druhou část šikany, protože jinak bychom se srazili.”

„(U Alonsa) jsem měl být trochu chytřejší. Fernando mi to nedával zadarmo. Podruhé jsem už byl trochu chytřejší a vytěžil jsem z lepšího výjezdu. Měl jsem lepší rádius a na lepší rychlost na výjezdu. Bylo to těsné, dotkl jsem se ho svým pravým předním kolem, ale naštěstí k ničemu nedošlo.”

„Když se podíváme na závodní rychlost, tak to bylo dobré, kvůli mnoha okolnostem jsme ale nemohli dosáhnout lepšího výsledku. Vylepšený motor nám dal pozitivní zpětnou vazbu, ale ten víkend zkrátka nebyl dobrý. Stále jsme zatím ještě nepochopili příčinu Kimiho hodin ve vlásence. Mohlo to být z nedbalosti, když řekl, že se mu stejná věc stala už loni. V každém případě by byla chyba vinit jeho nebo tým,” zhodnotil závod šéf stáje Ferrari Maurizio Arrivabene.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud