Motoráři z Renaultu dosáhli během bahrajnský testů pokroku, který by jim měl konečně umožnit nechat fungovat jejich produkt v partnerských týmech na plný výkon.
Francouzi měli od začátku roku nemalé problémy se spolehlivostí, a proto pohonnou jednotku provozovali v omezených režimech, které postupně uvolňovali. V Číně by mělo dojít k úplnému uvolnění.
„Během testů pořádaných v Bahrajnu minulý týden jsme vyzkoušeli několik nových režimů na úrovni softwaru,“ prozradil provozní šéf Renaultu Rémi Taffin. „Umožní nám se ještě víc přiblížit vrcholové výkonnosti pohonné jednotky.“
„Během prvních tří závodů sezóny jsme byli dost daleko, ale tato vylepšení by nám měla umožnit skutečně prozkoumat hranice hybridní pohonné jednotky. Jezdci by měli těžit z lepšího přísunu výkonu a každý díl by měl mít delší životnost.“
Slabinou Renaultu byl také systém na rekuperaci energií, ale i tomu se inženýři z Viry-Chatillon věnovali.
„Zabývali jsme se správou energie v rámci kola, hlavně v pomalých zatáčkách,“ popisoval Taffin. „Uvědomujeme si svůj deficit na rovinkách, ale tento pokrok nám poskytuje více trakce v zatáčkách, což následně umožňuje šetřit pneumatiky a mít flexibilnější strategie.“
„Ve skutečnosti jsme své úsilí soustředili na všechny závodní režimy, protože v této oblasti můžete dosáhnout nejdůležitějších zisků, a ne v kvalifikacích.“