Ricciardovi vyšla alternativní strategie, Vettel si stěžuje na Alonsa

Ricciardovi vyšla alternativní strategie, Vettel si stěžuje na Alonsa

Sebastian Vettel svedl velký souboj s Fernande m Alonem, Ricciardo vsadil na jinou strategii.

Daniel Ricciardo je spokojen s tím, že alternativní strategie Red Bullu vyšla a Australan se díky tomu mohl ve Velké ceně Velké Británie radovat z třetího místa. Australan startoval do závodu z osmé pozice na měkčí směsi pneumatik. Při přerušení závodu po havárii Kimiho Räikkönena v prvním kole však přezul na tvrdší sadu. Poté, co jej předjelo několik soupeřů, si nechal Australan na svůj vůz nasadit v 15. kole znovu měkčí sadu pneumatik, na které vydržel až do cíle.

„Rozhodli jsme se restartovat na tvrdší směsi,” řekl Ricciardo. „Nejdříve se to nezdálo jako nejlepší volba, jelikož jsme byli po restartu opravdu pomalí a Valtteri (Bottas) a Fernando (Alonso) se před nás rychle dostali. Když jsme přezuli na měkčí sadu, tak jsme po celý stint opravdu tlačili. Neměli jsme v úmyslu vydržet to celý stint, ale kola ubývala. 15, 20 kol a já si řekl, že bychom mohli zůstat venku, tak jsme také udělali a udrželi to do cíle. Bylo to skvělé. Je to rozhodně jedno z nejlepších pódií v letošním roce.”

Výkonnost Ricciardových pneumatik přitom ke konci závodu rapidně klesala a kdyby byl závod o kolo delší, už by Australan podle svých slov za svými zády Jensona Buttona neudržel. „Obzvlášť v posledních kolech mě stahoval opravdu hodně. Pak se to trochu ustálilo, ale čtyři kola před cílem už mé pneumatiky opravdu měly dost a on se blížil. Nakonec jsme to ale udrželi, kdyby bylo ale ještě jedno kolo, bylo by to těžké.”

Vettel si stěžuje na Alonsa

Jedním z nejhezčích momentů závodu byl souboj Ricciardova týmového kolega Sebastiana Vettela s Fernandem Alonsem z Ferrari. Podle čtyřnásobného mistra světa však Španěl několikrát už překročil svým počínáním hranici únosnosti.

„Dvakrát jsem si pomyslel, že už je to v nájezdu do šesté zatáčky příliš. Pokusil jsem se ho předjet vnějškem, nosem vozu jsem byl před ním a on se tomu musel přizpůsobit. Šel jsem na brzdy, abych zabránil kolizi. Fernando mi nenechal moc místa. Věděl jsem, že když jsem dostal zprávu, že bych měl dodržovat limity tratě, tak že si stěžoval on, jelikož to má ve zvyku, tak jsem se rozhodl dělat stejnou věc. Abych řekl pravdu, čekal jsem třetí místo, rychlost na to jsme měli. Rozhodli jsme se ale pro špatnou strategii.”

Doporučujeme

Články odjinud