Šéfové týmů více dodavatelů pneumatik nechtějí

Šéfové týmů více dodavatelů pneumatik nechtějí

David Coulthard a Fernando Alonso navrhují, aby se do formule 1 vrátilo soupeření mezi výrobci pneumatik. Šéfové týmů jsou ale proti.

Franz Tost si myslí, že Alonsův názor je poněkud zkreslen jeho érou u Renaultu, kdy Michelin podporoval právě francouzskou stáj.

„Doufám, že nebude existovat žádný souboj pneumatik, žádný další výrobce pneumatik,“ řekl Tost. „To by znamenalo, že by dva týmy měly dobré pneumatiky a zbytek dostal jen drobky, jak to bylo dříve. Když tu byl Michelin, byl to Renault, proto má Alonso dobré vzpomínky a u Bridgestone to bylo Ferrari. To byl jeden z důvodů, proč byl Michael tak úspěšný.“

„Pokud by se to vrátilo, byl by to stejný příběh – dva výrobci pneumatik a dva týmy, tři výrobci pneumatik a tři týmy. Zbytek dostane co, co se jim nelíbí.“

Podobný názor má i Christian Horner. „Jedna značka znamená rovnost pro všechny týmy. V době válek pneumatik šlo úsilí za vaší hlavní volbou (preferovaným týmem), což enormně zvedlo náklady, protože jste museli vyvinout svůj vůz kolem konkrétní pneumatiky.“ Podle Hornera stál úspěch Red Bullu v uplynulých letech mimo jiné právě na tom, že byl jeden dodavatel pneumatik.

Pirelli na konci příštího roku končí smlouva. FIA nyní vyhlásila nové výběrové řízení. Přihlásit se může kdokoliv. Výběrové řízení je postaveno pro jednoho dodavatele.

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud