Od příštího roku by měly vozy zrychlit o pět sekund. Od nástupu hybridních motorů dochází k přirozenému zrychlování prostřednictvím vývoje, ale na období před 10, 11 lety je to stále ještě málo
Za 10 let se formule 1 výrazně proměnila a to nejen v oblasti pohonných jednotek, ale také aerodynamiky, pneumatik a hmotnosti.
V Bahrajnu zajel Lewis Hamilton v kvalifikaci rekordní čas. Překonal jedenáct let starý čas Marka Webbera, který ho zajel v tréninku.
Zajímavé je srovnání časů vítězů kvalifikace v období hybridní éry:
- Rok 2014 (Rosberg): 1:33.185
- Rok 2015 (Hamilton): 1:32.571
- Rok 2016 (Hamilton): 1:29.493
Za velkým skokem je samozřejmě z velké části změna pravidel, kdy jsme ve třetí části viděli super měkké pneumatiky.
Jonathan Noble z Motorsport.com se ale v diskusi o tom, zda je vůbec nutné, aby vozy příští rok dramaticky zrychlily, podíval na srovnání časů v závodě.
Konkrétně srovnával úvodních 10 kol Nica Rosberga (2016) a Fernanda Alonsa (2005) na trati v Bahrajnu.
Zatímco Alonso před 11 lety zajel první kolo za 1:36.403, Rosbergovi to trvalo 1:39.458 – tedy o více než 3 sekundy déle. V dalších kolech byl rozdíl ale daleko větší – okolo 4,2 až téměř 4,9 sekund na kolo.
Sečteno a podtrženo. Kdybychom oba vypustili na trať současně. Byl by Alonso z roku 2005 po 10 kolech 45 sekund před Rosbergem!
Alonso nakonec v roce 2005 vyhrál v čase 1hodina 29 minut 18,531 sekund. Rosberg byl letos o více než 4 minuty pomalejší (1 hodina 33 minut 34,696 sekund).
Foto: Getty Images / Mark Thompson