Technika v Německu a Maďarsku: McLaren se inspiroval u kytovců

Technika v Německu a Maďarsku: McLaren se inspiroval u kytovců

Kapitoly článku:


Výfukový systém

Předpokládáme, že problémy s „nadváhou“ pohonné jednotky nedovolovaly Ferrari vybavit výfukové svody tepelnou izolací. Jelikož to není zrovna nejlehčí záležitost a ušetřené kilogramy umí týmy využít jiným způsobem, tepelná izolace výfuků je u motorů Ferrari prakticky nulová. Konkurenti se rozhodli věnovat této věci lepší pozornost a právě díky tepelné izolaci udržují vyšší energii výfukových plynů předtím, než dorazí do turbíny. 

Teplo je energie a čím více této energie si výfukové plyny na cestě z válců do turbíny zachovají, tím více energie pak lze využít ke zvýšení výkonu pohonné jednotky. Navíc tepelná izolace výfuků je výhodná i z hlediska aerodynamiky. Pokud se totiž podaří omezit sálání tepla od výfukových svodů, pod karoserií se šíří méně tepla a auto si vystačí s menšími chladiči. 

Inženýři Marussia si těchto výhod museli být dávno vědomi, takže již v Bahrajnu zavedli jednoduchý kryt z uhlíkových vláken. V průběhu testování v Silverstone zašli o krok dál, když celé výfukové svody obalili teplu odolným materiálem. Tovární Ferrari má podobné řešení dostat až v Belgii.

Doporučujeme

Články odjinud