6
Fotogalerie

Technika v Singapuru a Japonsku: nový nos Sauberu i volant McLarenu

Podívejte se, jaké nové díly týmy přivezly nebo zkoušely v Singapuru a Japonsku.

Kapitoly článku:


Auta Sauberu se v Singapuru prezentovala celkem rozsáhlým faceliftem, který samotný tým nazývá „novým konceptem“. Vylepšení by měla Sauberu pomoci při vývoji příštího auta.

JFX1210.JPG

Pro běžného fanouška jsou nejvýraznější změny v nosové části, kde zkrácený nosový kužel ve stylu McLarenu konečně nahradil starou verzi, jejíž kořeny sahají až do roku 2014. Sauber se může navíc pyšnit tím, že jeho nos úspěšně absolvoval nárazovou zkoušku hned na první pokus.

Na obrázku vidíme trojici předních křídel seřazených shora dolů od nejnovějšího po nejstarší. Nové přední křídlo navrchu je jakousi kombinací nepoužívané čínské specifikace pod ním a základní verze zcela vespod.

Soudě podle toho se lze domnívat, že verze z Číny navržena v časné fázi vývoje monopostu C34 nefungovala podle očekávání. A to hlavně kvůli designu v oblasti Y250 (na pomezí neutrální středové sekce a volně tvarovaných částí křídla).

Nové přední křídlo se pak ještě objevilo v tomto provedení bez dodatečných lopatek stojících vedle kaskádových křídel.

Přední brzdové kanálky dostaly tuto vertikální lopatku namísto původní horizontální. Jedná se o jeden z množství prvků asistujících při zmírnění účinků zvířeného proudění za předními koly. Dá se předpokládat, že vír tvoří podobným způsobem jako starší kus, ale inženýři si trochu pohráli s jeho intenzitou a nasměrováním.

sau-dif-1.jpg

Změny vzadu možná tak trochu zůstaly zastíněny novou nosovou částí, ale to neznamená, že by byly méně významné, pravé naopak.

Flow-viz nám je pomáhá na obrázku lépe identifikovat. Všimněte si nové série (1) křidélek za zadními brzdovými kanálky, ale i značně pozměněného tvarování (2) výstupních otvorů bočnic.

Kompletně nová je i podlaha, což na obrázku reprezentuje propracovaná (3) středová sekce difuzoru. Co na obrázku není vidět, je změna v přední části podlahy, kde se tým vrátil k jednomu ze starších řešení.

Nakonec ještě zmiňme zadní křídlo s novou DRS klapkou a vylepšené kaskádové křídlo pod ním (na obrázku vlevo).

Foto: Sauber, Red Bull Media House, Force India, Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud