Kapitoly článku:
Zatímco jedna strana garáže slavila nečekaný úspěch, druhá řešila otázku kdy nasadit šestý motor. Vettel pro problémy s novým motorem s pořadovým číslem 5 přišel o část prvního tréninku a celý druhý trénink.
Po 77 kilometrech selhala zapalovací svíčka. V jednom z válců vynechalo zapalování a nespálené palivo se vznítilo ve výfukovém potrubí. To samozřejmě vzápětí prasklo a protože se jednalo o potrubí na levé straně motoru, v jehož blízkosti je uložen MGU-K, došlo k přehřátí a poškození tohoto motor-generátoru.
Po pozdější kontrole pohonné jednotky se zjistilo, že ostatní části jsou v pořádku a pátý motor může absolvovat ještě tři závody. V Belgii byl preventivně nasazen starší motor použitý v Maďarsku.
Zadní křídlo
Z hlediska aerodynamiky je velmi zajímavý posun ve filozofii týmu. Inženýři Red Bullu se rozhodli kvůli zvýšení konkurenceschopnosti na rovinkách pro velmi agresivní nastavení kompenzující slabší výkon motoru.
Pomoci zvýšit maximální rychlost na úkor přítlaku mělo především nové zadní křídlo téměř podobné loňské verzi z Monzy.
Minimální čelní plocha, nízký úhel náběhu hlavního profilu, seříznuté okraje křídlových dílců a úplná absence štěrbin v bočnicích: takto bychom mohli popsat nové křídlo.
Při pohledu shora je velmi pěkně vidět, jak se směrem k okrajům zkracuje délka tětivy křídla. Rozložení tlaku se tím posouvá více doprostřed, díky čemuž se minimalizuje velikost rohových vírů a tedy i velikost indukovaného odporu.
Pro Velkou cenu Itálie mají v Red Bullu prý připravené ještě extrémnější křídlo.
Přední křídlo
Při hledání toho správného vyvážení s novým zadním křídlem Red Bull nejdříve vyzkoušel starší verzi předního křídla zavedenou v Austrálii (viz obrázek výše), ale tato se do závodů nedostala. Když už je řeč o závodech, obě auta byla nastavena víceméně stejně. Se stejným předním křídlem používaným také v Maďarsku a s novým zadním křídlem.
Převodovka
Aby ještě více podpořili snahu snížit ztrátu na Mercedes na rovinkách, využili svého žolíka na změnu převodových poměrů.
Po Toro Rosso v Monaku a McLarenu v Německu je Red Bull třetím týmem, který se odhodlal k tomuto kroku. Změnil při tom první, druhý, sedmý a osmý rychlostní stupeň. Všechny jsou nyní delší
Brzdy
V tématu odlehčování, kterému jsme se věnovali v první části článku, pokračujeme i při analýze Red Bullu.
Na obrázku vidíme novou přírubu předního brzdového kotouče, která se od předchozí liší přidáním asi třicítky větších a menších otvorů po celém obvodu. Zdánlivě neznatelná dieta, ale když uvážíme, že stejné množství materiálu bylo odebráno ze všech čtyř rohů vozu, výsledky jsou najednou měřitelné.