Kapitoly článku:
Horkým tématem minulé zimy byly problémy s nadváhou monopostů, kterým se nevyhnuly ani ti nejlepší. Paddy Lowe během předsezónních testů přiznal, že i monopost Mercedesu váží o něco více než 691 kilogramů (minimální hmotnost určená pravidly). A jelikož každý kilogram navíc zpomaluje auto o tři setiny sekundy na kolo a zdaleka neprospívá pneumatikám, velmi rychle se strhly závody v odlehčování.
Od úvodu sezony shodil Mercedes jen díky karosářským změnám 8 kilogramů, které samotné monopost zrychlily o bezmála tři desetiny sekundy. Napomohla tomu i nová, v pořadí třetí verze (1) nosového kužele.
Nosový kužel a přední část
Horní strana nosu se z téměř úplně ploché změnila na viditelně vypuklejší, přičemž spodní strana je zase více vydutá. Tím se jednak zvětšil prostor pro proudění vzduchu směřující pod podlahu a zároveň se usnadnila cesta proudění pronikajícímu z vrchní strany nosového kužele na tu spodní.
Nové je také tvarování nosníků předního křídla, jejichž rozteč se směrem ke špičce mírně zužuje.
Jelikož se úpravy nosového kužele dotkli strukturálních částí, bylo nutné opakované absolvování nárazového testu.
Další novinkou je přidání menší (2) svislé lopatky nad vstupní otvor předních brzdových kanálků. Spolu s lopatkou na vnitřní straně předního kola vytváří dvojici podobných víření, které pomáhají při zmírňování negativních účinků turbulentního proudění v okolí rotujících pneumatik.
Deflektory
Nadále zůstáváme v přední části vozu a díváme se pod zadní část nosového kužele. Předchozí řešení tříprvkových lopatek zde nahradily komplexnější čtyřdílné lopatky. Souvisí to se zmíněnou úpravou tvarování nosní části vozu.
Aby toho nebylo málo, Mercedes vyměnil i deflektory pod vstupními otvory bočnic – tentokrát se však vrátil k jednodušší verzi z předsezónních testů.
Zadní křídlo
Vedle běžných vývojových dílů přišla řada i na součástky šité na míru charakteristice tratě. Poprvé od Velké ceny Kanady mohly týmy oprášit specifické díly určené pro vysokorychlostní okruhy ve Spa a v Monze. V Belgii je na rozdíl od Monzy výzva o to náročnější, že týmy musí volit kompromis mezi rychlostí na rovinkách v prvním a třetím sektoru a stabilitou v zatáčkách prostředního sektoru.
Nové zadní křídlo se od kanadské verze liší hlavně výrazněji seříznutou odtokovou hranou v místech styku s bočnicemi křídla a výztužemi. Kratší délka tětivy křídla v těchto místech má za následek snížení odporu zmenšením rohových vírů.
Do kvalifikace a závodů navíc obě auta nastoupila bez Gurneyho klapky.
Těm z vás, kteří sledují náš seriál pozorně, může být povědomé nové kaskádové křídlo. Jedná se o variantu testovanou v Silverstonu.