Už před časem došlo k omezení rádiové komunikace mezi jezdcem a týmem. Od Austrálie v tomto ohledu pravidla ještě přitvrdí a to více, než se čekalo.
Omezení rádiové komunikace má posílit vliv jezdce, jeho rozhodování a omezit to, aby závody řídil tým z garáže.
Jezdec se dokonce nově nemusí dozvědět o některých poruchách. Informován může být podle Motorsport.com pouze o té, „poruše komponenty nebo systému, která je nevyhnutelná a potenciálně konečná.“
Pokud jde o časy na kolo nebo v sektorech, jezdec může být informován pouze o údajích, které souvisí s ním a nikoliv s konkurenty.
Informace o zastávkách v boxech může jezdec dostat pouze v kole, kdy má zajet do boxů, ne dříve.
Ve srovnání s předešlou verzí, FIA zakázala některé další věci:
- Ztráta na soupeře během tréninku a závodu.
- Volba pneumatik během příští zastávky v boxech
- Počet kol, které soupeř odjel na dané sadě pneumatik
- Informace o tom, na jakých pneumatikách jedou soupeři
- Informace o možné strategii soupeřů
- Safety car okno (informace, že pokud by vyjel nyní safery car, má jezdec zajet ihned do boxů)
- Informace o změně nastavení křídla během příští zastávky v boxech
- Připomínka, že by měl jezdec dodržovat limity tratě
- Počet zbývajících kol
- Kódované zprávy
Co bude dovoleno
Povolené by měly být informace o vlajkách, problémech soupeře, informace o poškození vozu, předáni zprávy od ředitelství závodu, informace o počasí, informace o času kola daného jezdce, sektorových časech, informace o provozu na trati (pouze během tréninku, závodu), pokyn k výměně pozice s jiným jezdcem, počet zbývajících kol během závodu nebo tréninku, pozice během závodu nebo tréninku, povzbuzení, oznámení o zákazu / povolení DRS, potvrzení o tom, že zpráva byla slyšet.
Foto: Getty Images / David Ramos