Pro domácí tým z Maranella skončil závod zklamáním, když Fernando Alonso odstoupil a Kimi Räikkönen dojel až na deváté pozici.
Alonsův vůz vypověděl službu ve 29. kole, kdy jej odstavil v úvodní šikaně Rettifilo. Pro Španěla to znamenalo první odstoupení kvůli technickému problému od Velké ceny Malajsie v roce 2010. Už pár kol před odstoupením se prý dvojnásobný mistr světa potýkal s problémy se systémem ERS.
„Několik kol mi nefungovala baterie a trochu jsem ztratil na skupinu před sebou. V tom kole se pak vůz úplně vypnul, aby ušetřil motor,” řekl o svém odstoupení Alonso.
Víte, že
to pro Alonsa bylo teprve druhé odstoupení ze závodu kvůli technice ve Ferrari? Podrobnosti v samostatném článku.
„S výsledkem samozřejmě před našimi domácími fanoušky nejsme spokojeni. Bohužel jsme jim nedali žádný speciální výsledek - včera jsme nebyli dost rychlí a dnes jsme se paběrkovali kolem osmého, sedmého, devátého nebo jakého místa. Tohle nebyl náš cíl, ale tak to teď je. Nemůžeme dělat více a jsem zklamaný za fanoušky, ale zároveň jim velmi děkuji za jejich podporu.”
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen ze závodu vytěžil pouhé dva body za deváté místo. „Celkově jsem byl spokojen s ovládáním vozu a s vyvážením, na rovinkách nám ale chyběla rychlost a neměl jsem moc přilnavosti.
Jakmile jsem se přiblížil autům přede mnou, tak jsem ztratil přítlak a vůz jen klouzal. Myslím, že jsem dnes udělal maximum, i když jsem nedosáhl na výsledek, který jsem v našem domácím závodě pro tým a všechny fanoušky chtěl.
Nyní musíme přemýšlet nad dalšími závody a nonstop pracovat, jelikož přicházejí okruhy, které by měly lépe sedět našemu vozu.”