Profil okruhu v Soči podle Hermanna Tilkeho, který tuto trať navrhoval, nehrál tu nejvýznamnější roli ve faktu, že Velká cena Ruska nebyla příliš nabitá zajímavými momenty.
Závod na novém okruhu v Soči neměl příliš dramatický průběh. Spíše než tvar okruhu za to však podle Tilkeho mohl konzervativní výběr směsí pneumatik Pirelli.
Svůj názor, že okruh v Soči nabízí možnosti k předjíždění, podepírá Tilke výkonem Nica Rosberga, který dokázal dojet na druhé pozici poté, co musel v prvním kole do boxů.
Na dotaz Autosportu, zda by měl okruh pro rok 2015 doznat změn ve tvaru, Tilke odpověděl: „Ne, myslím, že je to v pohodě. Funguje to.
Prvních pár kol bylo na předjíždění skvělých, pak se ale pole rozdělilo. Nico odvedl skvělou práci, když se z chvostu propracoval na druhé místo, ve středu pole pak došlo k dalším předjížděním.
Samozřejmě ale, když je nejrychlejší jezdec před nejpomalejším, pak se toho moc neděje.”
Pirelli do Ruska přivezlo měkkou a střední směs. Tilke toto rozhodnutí chápe. „Myslím, že Pirelli bylo trochu konzervativní, protože mělo obavy z toho, co se na nové trati může stát,” řekl Tilke. „Snad příští rok zvolí jinou strategii. Všichni to ale nejdřív musí zkusit, nechtějí čelit velkým rizikům, aby nebylo nutných pět zastávek.”