Tlak na zákaz reklamy na alkohol v F1 opět zesílil

Tlak na zákaz reklamy na alkohol v F1 opět zesílil

Už nějaký ten pátek je formule 1 pod tlakem, aby zakázala nebo omezila reklamu na alkohol.

F1 už jednou čelila zákazu a to tabákové reklamy, kde šlo spíše o vlivy na společnost jako celek. V případě alkoholu je to trochu jiné. Kritici vycházejí z evropských směrnic, podle kterých televizní reklama nesmí spojovat konzumaci alkoholu s řízením.

V současné době sponzoruje Johnnie Walker McLaren a F1 (plakáty můžete vidět i na trati v Monaku), Martini je hlavním sponzorem Williamsu a Force India sponzorují Smirnoff a Kingfisher (pivo).

Reklama na alkohol každých 5 sekund

European Alcohol Policy Alliance (Eurocare), což je skupina nevládních organizací, které působí v oblasti zdraví, vydala zprávu a podrobnou analýzu. Eurocare se podíval na vysílání Sky Sports a loňskou GP Monaka. Asi půl miliardy diváků prý čelilo reklamě na alkohol každých 5 sekund.

Vadí tedy nejen reklama na voze ale i na trati apod. Konkrétně bylo odhaleno 1352 případů a to 74 před závodem (0,8 reklamy za minutu), 1177 během závodu (10,9 za minutu) a 101 po závodě (1,2 za minutu).

Názor FIA na celou věc je poměrně jednoduchý. FIA vyzdvihuje své aktivity v oblasti bezpečnosti silničního provozu a zároveň prostřednictvím Jeana Todta upozorňuje, že nemá absolutně žádný vliv na management, který vlastní komerční práva a ani na týmy a jejich aktivity.  

Zprávu s názvem Reklama na alkohol a sponzorství formule 1: Nebezpečný koktejl je ke stažení zde.

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Doporučujeme

Články odjinud