Kdo z bývalých pilotů letos zasáhne do slavného vytrvalostního závodu? Pokud jsme někoho nepřehlédli, měla by se ve více než 50 vozech na startu objevit i tato jména. Pro neznalé připomeňme, že v každém voze se postupně střídají tři jezdci.
Kategorie LMP1
Letos má hlavní kategorie poměrně benevolentní pravidla, co se pohonných jednotek týče. Omezeny jsou pouze základní parametry v množství energie na jedno kolo, jaký motor tým nasadí, záleží už pouze na něm. Pod kapoty nám tak pronikly ještě více zařízení na rekuperaci energie. Nejdál zašlo Porsche, které využívá jak kinetickou energii, tak i energii z výfuků.
Lucas di Grassi, Audi
Brazilce kromě Le Mans uvidíme také v nové elektrické Formuli E. Di Grassi jezdil ve formuli 1 v roce 2010 za Virgin. Jeho vůz, řízený v tu chvíli Loïcem Duvalem, měl ve středu v Le Mans těžkou havárii. Ze zadní části prototypu téměř nic nezbylo, pilot byl naštěstí v pořádku. Během noci mechanici postavili téměř nový vůz.
Marc Gené, Audi
Marc Gené nastoupí do kokpitu Audi číslo 1 společně s Di Grassim. Původně měl sice absolvovat závod ve voze Zytek Z11SN-Nissan, ale lékaři nakonec nedali Duvalovi souhlas se startem a v Audi ho tak nahradí právě Marc Gené. Ve formuli 1 jsme ho kromě testovacích povinností mohli vidět v letech 1999, 2000, 2003 a 2004 v barvách Minardi a Williamsu. V Le Mans jezdí od roku 2007, v roce 2009 zde vyhrál společně s Brabhamem a Wurzem.
Alexander Wurz, Toyota
Wurz není v Le Mans žádný zelenáč. Jel zde poprvé už v roce 1996 a pak pravidelně od roku 2008. Na svém kontě má dvě vítězství. Jeho kariéra ve formuli 1 probíhala v letech 1997 až 2000 a následně v letech 2005 a 2007, kdy vystřídal Benetton, McLaren a Williams.
Kazuki Nakajima, Toyota
Nakajima tvoří posádku právě s Wurzem. Ve formuli 1 jezdil v letech 2007 až 2009 za Williams. V Le Mans se pak objevil poprvé v roce 2012.
Stéphane Sarrazin, Toyota
Nakajimu a Wurze doplní ve voze číslo 7 Stéphane Sarrazin, který je v Le Mans jako doma. Jel zde poprvé v 2001. Po třech závodech si dal rok pauzu, ale od roku 2005 nechyběl. Na svém kontě má tři druhá místa, a pokud marně pátráte v paměti, kdy jel ve formuli 1, pak vězte, že to bylo pouze jednou a to ve Velké ceně Brazílie v roce 1999 v kokpitu Minardi. Tehdy nahradil zraněného Badoera.
Anthony Davidson, Toyota
Davidson je v Le Mans od roku 2009 a jel v něm také v roce 2003. Ve formuli 1 odjel celkem 24 závodů v letech 2002, 2005, 2007 a 2008 v týmech Minardi, BAR a Super Aguri.
Sébastian Buemi, Toyota
Davidsona doplní v dalším voze Toyoty odchovanec Red Bullu, který si vyzkoušel nástrahy slavného závodu už v loňském roce. Asi není potřeba připomínat, že Buemi jezdil v letech 2009 až 2011 za Toro Rosso. Během 55 závodů nasbíral 29 bodů.
Mark Webber, Porsche
Bez pochyby největší hvězda letošního závodu pohledem fanouška formule 1. Webber už závod Le Mans dvakrát v letech 1998 a 1999 absolvoval a střihl si i slavný letecký okamžik. Tehdy jezdil za Mercedes.
Nick Heidfeld, Rebellion
Heidfeld nastoupí v prototypu netovárního týmu. V Le Mans je počtvrté (1999, 2012-2013). Ve formuli 1 jezdil v letech 2000 až 2011 v týmech Prost, Sauber, Jordan, Williams, BMW Sauber a Renault. Celkem 13x vystoupal na stupně vítězů, ale vyhrát GP nikdy nedokázal.
Kategorie LMP2
Mika Salo, SMP Racing
V F1 jezdil mezi léty 1994 a 2000 a následně v roce 2002. Během 111 závodů vystřídal týmy Lotus, Tyrrell, Arrows, BAR, Ferrari, Sauber a Toyota.
Christian Klien, Newblood by Morand Racing
Rakušan také není v Le Mans žádným nováčkem. Ve formuli 1 jezdil v letech 2004-2006 a 2010 za Jaguar, Red Bull a HRT.
Karun Chandhok, Murphy Prototypes
Indický závodník jezdil v letech 2010 a 2011 za HRT a Lotus. V Le Mans to bude jeho třetí závod.
Kategorie LMGTE
Giancarlo Fisichella, AF Corse
Přesouváme se do profesionálních gétéček. Fisichellu asi není třeba představovat. Ve formuli 1 jezdil v letech 1996 až 2009, kdy vystřídal Minardi, Jordan, Benetton, Sauber, Renault, Force Indii a Ferrari. Největších úspěchu dosahoval po boku Alonsa v Renaultu. V roce 2009 nahradil ve Ferrari zraněného Massu a splnil si sen jezdit za Ferrari. U Scuderie už zůstal a nyní působí mimo jiné v týmu AF Corse.
Gianmaria Bruni, AF Corse
Fisichellu bude v kokpitu střídat další Ital. Bruni jezdil v roce 2004 za Minardi.
Olivier Beretta, AF Corse
Třetí bývalý pilot formule 1 ve službách AF Corse. Beretta jezdil v roce 1994 za tým Larrousse. V Le Mans jezdí od roku 1996! Celkem 6x vyhrál v rámci své třídy a to s vozy Chrysler a Chevrolet.
Bruno Senna, Aston Martin Racing
Synovec slavné legendy jezdil ve formuli 1 v letech 2010 až 2012 za HRT, Renault a Williams. V Le Mans je potřetí.
Jan Magnussen, Corvette Racing
McLaren a Stewart vystřídal v letech 1995, 1997 a 1998 otec současného pilota McLarenu Kevina Magnussena. V Le Mans jezdí od roku 1999. Celkem 4x dokázal vyhrát svou kategorii.
LMGT Am
Shinji Nakano, Team Taisan
Dostáváme se do kategorie amatérských týmů, ve kterých obvykle jezdí převážně amatérští jezdci. Podle pravidel ale může do vozu nastoupit také jeden profesionál. Ve Ferrari japonského týmu bude jezdit Shinji Nakano. V F1 jezdil za Prost a Minardi v letech 1997 a 1998.
Pedro Lamy, Aston Martin Racing
Portugalec jezdil v letech 1993 až 1996 za Lotus a Minardi.