Málo přilnavosti a zřejmě i problémy s chlazením provázely první trénink v Mexiku. Nejrychlejší byl Max Verstappen. Rosbergovi hořely brzdy a velkou část tréninku byl v boxech.
Po 23 letech se formule 1 vrátila do Mexika na přebudovaný okruh Hermanos Rodríguez. Povrch zde položili teprve nedávno, takže trať byla na začátku špinavá a po deštích také trochu mokrá.
To ale nebude pro týmy největší problém. Ciudad de México leží ve výšce přes 2200 metrů nad mořem, což ovlivňuje nejen aerodynamiku ale také pohonné jednotky – zejména turbo.
Trochu těžší to bude mít Grosjean. Pro první trénink ho nahradil opět Palmer, který bude za Lotus jezdit v příštím roce. Palmera uvidíme v prvním tréninku také v Brazílii a v Abú Dhabí.
Jako první vyrazil na trať Pastor Maldonado, ale hned za ním vyjeli i další jezdci. Trať byla na začátku ještě trochu vlhká, takže jezdci vyjeli na pneumatikách do přechodných podmínek.
Kimi Räikkönen si jako první zapsal měřený čas. Na prvním místě ho ale po chvíli vystřídal Verstappen.
Jezdcům to pořádně klouzalo, samozřejmě se kvůli vysoké nadmořské výšce nemohou spoléhat na příliš mnoho přítlaku.
Po dvaceti minutách už přišly ke slovu slicky a to konkrétně středně tvrdé pneumatiky. Pořadí na čele se mnohokrát změnilo, pak se na první příčce usadil Bottas, kterého později v polovině tréninku vystřídal Ricciardo.
Dalším jezdcem ve vedení se stal Palmer. Ten tam ale nevydržel moc dlouho, po chvíli ho vystřídal Rosberg.
O první větší rozruch se postaral Nasr, který na výjezdu ze stadionu Foro Sol vyrobil pěkné hodiny.
Nico Rosberg měl podstatně větší problémy a to se svými zadními brzdami, ze kterých dokonce vyšlehly plameny. Rosberg se dokázal vrátit na trať a do boxů to neměl daleko. Na konci tréninku se Rosberg ještě vrátil na trať.
Mercedes má v Mexiku zdá se problémy s chlazením, na které se bude muset podívat. Němec tím přišel o vedení. Na prvním místě ho nahradil Daniil Kvjat.
O pozornost si řekl Fernando Alonso, který již na značně suché trati vyjel ke konci tréninku na pneumatikách do přechodných podmínek. Podle Pirelli potřeboval McLaren najet nějaké kilometry s novou pohonnou jednotkou a sada středně tvrdých pneumatik byla poškozená. Alonso potvrdil, že na zelené sadě má více gripu než na středně tvrdých pneumatikách a to ve všech zatáčkách.
V závěru tréninku se do čela pořadí dostal Max Verstappen před Kvjata a Räikkönena.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Max Verstappen |
Toro Rosso |
1:25.990 |
|
38 |
2 |
Daniil Kvyat |
Red Bull |
1:26.295 |
0.305 |
27 |
3 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:26.295 |
0.305 |
36 |
4 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:26.886 |
0.896 |
31 |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:27.185 |
1.195 |
28 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:27.196 |
1.206 |
19 |
7 |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:27.303 |
1.313 |
26 |
8 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
1:27.410 |
1.420 |
37 |
9 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:27.581 |
1.591 |
19 |
10 |
Felipe Massa |
Williams |
1:27.695 |
1.705 |
24 |
11 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:27.723 |
1.733 |
27 |
12 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:28.498 |
2.508 |
27 |
13 |
Pastor Maldonado |
Lotus |
1:28.559 |
2.569 |
30 |
14 |
Felipe Nasr |
Sauber |
1:28.579 |
2.589 |
25 |
15 |
Jolyon Palmer |
Lotus |
1:28.711 |
2.721 |
24 |
16 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:29.099 |
3.109 |
16 |
17 |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:30.072 |
4.082 |
17 |
18 |
Alexander Rossi |
Marussia |
1:30.619 |
4.629 |
23 |
19 |
Jenson Button |
McLaren |
1:32.091 |
6.101 |
9 |
20 |
Will Stevens |
Marussia |
1:32.866 |
6.876 |
11 |
Foto: Getty Images / Clive Mason