Přehled základních a důležitých informací k sezóně 2016 formule 1.
Testy
- 25. a 26. ledna: okruh Paul Ricard, test pneumatik do deště (se starými vozy)
- 22. až 25. února: Barcelona, předsezónní testy
- 1. až 4. března: Barcelona, předsezónní testy
Kalendář závodů
Datum |
Grand Prix |
20. března |
Austrálie |
3. dubna |
Bahrajn |
17. dubna |
Čína |
1. května |
Rusko |
15. května |
Španělsko |
29. května |
Monako |
12. června |
Kanada |
19. června |
Ázerbájdžán (Evropy) |
3. července |
Rakousko |
10. července |
Velká Británie |
24. července |
Maďarsko |
31. července |
Německo |
28. srpna |
Belgie |
4. září |
Itálie |
18. září |
Singapur |
2. října |
Malajsie |
9. října |
Japonsko |
23. října |
USA ?? |
30. října |
Mexiko |
13. listopadu |
Brazílie |
27. listopadu |
Abú Dhabí |
Jezdci
- K Manoru přichází Haryanto a Wehrlein.
- Grosjean přechází z Lotusu k Haasu.
- Závodním jezdcem Lotusu bude Jolyon Palmer
- Gutiérrez se vrací mezi závodní jezdce a bude jezdit za Haas.
- Pastor Maldonado na přelomu ledna a února přišel o závodní sedačku u Renaultu. Za tým bude jezdit Magnussen.
Týmy
- Z Lotusu se stává Renault
- Toro Rosso bude odebírat rok staré pohonné jednotky Ferrari.
- Red Bull bude odebírat i nadále pohonné jednotky Renault, ale pod názvem TAG Heuer.
- Manor bude jezdit nově s motory Mercedes.
Týmy
Tým |
Název šasi |
Motor |
Jezdci |
Datum představení vozu |
Mercedes |
? |
Mercedes |
Hamilton, Rosberg |
22. února |
Ferrari |
? |
Ferrari |
Vettel, Räikkönen |
19. únor |
Williams |
FW38 |
Mercedes |
Massa, Bottas |
22. února |
Red Bull |
RB12 |
TAG Heuer |
Kvjat, Ricciardo |
17. února, Londýn (zbarvení) |
Force India |
? |
Mercedes |
Pérez, Hülkenberg |
22. února |
Renault |
RS16 |
Renault |
Magnussen, Palmer |
22. února |
Toro Rosso |
STR11 |
Ferrari |
Verstappen, Sainz |
22. února |
Sauber |
C35 |
Ferrari |
Ericsson, Nasr |
1. března? |
McLaren |
MP4-31 |
Honda |
Alonso, Button |
21. února |
Manor |
MRT05 |
Mercedes |
Wehrlein, Haryanto |
22. února |
Haas |
? |
Ferrari |
Grosjean, Gutiérrez |
22. února |
Hlavní změny pravidel
- Volný výběr pneumatik – podrobnosti
- Nová ultraměkká směs.
- Už jednou homologovaný motor může být znovu homologován. Jinými slovy: například Toro Rosso může jezdit s letošním motorem Ferrari.
- Vyšší počet vývojových žetonů – týmy mohou využít 32 žetonů.
- Vozy budou vybaveny vysokorychlostní kamerou pro zmapování průběhu nehody.
- Výfukové systémy budou mít pouze jednu koncovku z turbíny a jednu nebo dvě koncovky z wastegate.
- Každý jezdec, který zavinil zrušení startu (jezdci se pak znovu vydávají do zahřívacího kola), bude muset startovat z boxů.
- Limity tratě: jezdci musí vyvinout veškeré rozumné úsilí pro dodržení limitů tratě za všech okolností a nesmí úmyslně opustit trať bez ospravedlnitelného důvodu. Penalizace budou i nadále udělovány na základě toho, zda jezdec získal výhodu.
- DRS může být použito ihned po ukončení virtuálního safety caru (VSC).
- Virtuální safety car může být nově zaveden i v tréninku (místo červených vlajek).
Kde bude možné F1 sledovat?
Práva zůstávají společnosti AMC, takže přímé přenosy budou i nadále na kanálech Sport 1, 2.
Foto: Getty Images / Paul Gilham