Závod v Silverstonu byl jaksepatří strhující, o stupně vítězů se bojovalo do posledního kola. Red Bull si tentokrát za prohru mohl trochu sám, když Alonso předjel Vettela v boxech.
Nejlepší výchozí pozici si
v deštěm zmáčené kvalifikaci vyjel Mark Webber. Sebastian Vettel se ale
zuby nehty drží první řady, a tak se na roštu postavil na druhou pozici. Na
záda jim z druhé řady dýchali piloti Ferrari v pořadí Alonso, Massa.
Předpověď počasí pro neděli byla
nejistá, nad okruhem se vznášela potrhaná mračna. Nedlouho před startem se přes
Silverstone přehnala krátká dešťová přeháňka, po níž byla velká část okruhu
navlhlá, a tak naprostá většina jezdců startovala na přechodných pneumatikách.
Vettel se na startu přehnal kolem
Webbera a ujal se vedení. Okamžitě si začal budovat náskok. Start se povedl
oběma pilotům McLarenu a tradičně i Michaelu Schumacherovi. Přechodné
pneumatiky se ukázaly být dobrou volbou, část trati totiž byla prakticky úplně
suchá. Ve druhém kole se Hamilton posunul už na pátou pozici.
Vettel si dále budoval náskok na
čele a po pěti kolech měl před svým týmovým kolegou již pětivteřinový náskok. Prvním
odstoupivším pilotem byl Heikki Kovalainen, kterému v pokračování
v závodě zabránily technické potíže. Většina soubojů na trati v této
fázi závodu probíhala ve střední části pole.
Po osmém kole už byl Alonso na
dostřel druhému Marku Webberovi a Hamilton Massovi. Kobajaši se po kolizi se
Schumacherem dostal do hodin, za což zaplatil ztrátou několika pozic. Schumacher
se v desátém kole dostavil do boxů pro nový nos vozu a měkké slicky.
V první vlně zastávek
v boxech přišla řada nasadit suché měkké pneumatiky. Hamilton se
v nájezdu do Brooklands na chvíli dostal před Massu, ale byl příliš
široký. Alonso s Webberem zajeli do boxů ve stejný okamžik. Webberovi
zastávka vyšla lépe a mohlo se mu snáze dýchat, alespoň pro několik
následujících kol.
Zastávky v boxech pořadím
příliš nepromíchaly, na špici pole se pouze Hamilton dostal před Massu, který
podle všeho na přechodných pneumatikách setrval zbytečně dlouho. Po
fascinujícím souboji se před Brazilce dostal také Button. Schumacherovi mezitím
byla udělena desetivteřinová penalizace stop and go.
McLaren očividně pookřál,
Hamilton se v zatáčce Copse prohnal kolem Alonsa. Kobajaši se na trati
pral velmi srdnatě, avšak byla mu udělena desetivteřinová penalizace za
nebezpečné uvolnění z boxového stání. Do konce závodu se nedostal ani
druhý monopost Lotusu patřící Jarnu Trullimu.
Lewis Hamilton podruhé do boxů
zajel již v pětadvacátém kole. Paul di Resta u mechaniků ztratil mnoho
času, když na boxovém stání nebyly připraveny pneumatiky. Buemi při kontaktu
s di Restou utrpěl defekt na zadním levém kole.
Vettel s Alonsem byli
v boxech v jednom okamžiku. Vettel se ovšem zdržel a Alonso se dostal
před něho! Po druhých zastávkách v boxech tedy bylo pořadí následující:
Alonso, Hamilton, Vettel, Webber.
Hamilton s Vettelem si byli
velmi blízko. Jejich bitva trvala mnoho kol a byla přerušena zastávkami
v boxech. Po těch se Vettel posunul před Hamiltona. Následovala sportovní
tragédie. Když se z boxové uličky snažil dostat Button, ukázalo se, že
pravá přední pneumatika nebyla utažena, a tak svůj vůz musel odstavit.
Po zkompletované třetí vlně
zastávek v boxech vedl Alonso před Vettelem a Hamiltonem. Deset kol před
koncem si Hamilton vyslechl zprávu z boxové zídky, kterou jistě nechtěl
slyšet. Aby se zajistilo, že v pořádku dojede do cíle, musel šetřit motor.
Na záda mu navíc dýchal Webber a ve 46. kole se před něho vskutku dostal. Domácí
publikum dostalo další nepříjemně studenou sprchu. Ke konci se Hamilton musel
obávat i o čtvrtou pozici, jelikož se k němu mílovými kroky přibližoval
Massa, který rozhodla až cílová rovinka. Ve vzduchu ovšem létaly karbonové
části. Strhující souboj o druhé místo až do posledního kola předváděli také
Vettel s Webberem (Vettel měl podle všeho potíže s KERS), který zatrhl až pokyn týmu k Webberovi, ať od útočení na svého kolegu upustí.
Štěstí se tedy po delší době
usmálo na Fernanda Alonsa, který získal své první vítězství v sezoně!
Sebastian Vettel nemusel být z prohry příliš zničený, neboť dojel na
druhém místě. Na stupně vítězů se dostal také Mark Webber. Zbytek bodů si
rozdělili Hamilton, Massa, Rosberg, Pérez, Heidfeld, Schumacher (po penalizaci
a poškození předního křídla!), Alguersuari.
Výsledky Velké ceny Velké Británie (9. závod z 19) |
P. |
Jezdec |
Tým |
Odstup |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
vítěz |
2 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
+16.5 s |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
+16.9 s |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
+28.9 s |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+29.0 s |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+60.6 s |
7 |
Sergio Pérez |
Sauber-Ferrari |
+65.5 s |
8 |
Nick Heidfeld |
Renault |
+75.5 s |
9 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
+77.9 s |
10 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
+79.1 s |
11 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
+79.7 s |
12 |
Vitalij Petrov |
Renault |
+80.6 s |
13 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
+1 kolo |
14 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
+1 kolo |
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
+1 kolo |
16 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
+2 kola |
17 |
Jerome d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
+2 kola |
18 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
+2 kola |
19 |
Daniel Ricciardo |
HRT-Cosworth |
+3 kola |
- |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+13 kol |
- |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
+27 kol |
- |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
+29 kol |
- |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
+42 kol |
- |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
+50 kol |