Když z pěti zbydou dva

Nula bodů pro Alonsa, Vettela a Buttona poněkud nabouralo vzrušující pětičlennou bitvu o letošní titul mistra světa.

Ve hře je ještě 150 bodů, ale Lewis Hamilton s Markem Webberem si již vytvořili jistý náskok. Upřímně se také jedná o piloty, kteří letos dokázali nejvíce zaujmout. Webber je letos čtyřnásobný vítěz, Hamilton si připsal třetí triumf. Na roštu mi Webber řekl, že si přeje ten den nějak přežít. S druhým místem pak byl velice spokojený.

Není překvapením, že teď navrhuje Red Bullu, aby byl v boji o titul podporován právě on. O to samé se pravděpodobně za zavřenými dveřmi bude snažit také Hamilton, který má na týmového kolegu Buttona náskok pětatřiceti bodů.

V pátek se nejvíce mluvilo o Alonsovi a jeho rychlosti v proměnlivých podmínkách. V sobotu se to ovšem z nějakého důvodu změnilo a musel se spokojit s nevýraznou desátou pozicí, když startoval na slickách, ale s nastavením do mokra. Pokud ho již to dostatečně nedeprimovalo, pak pořádný náraz ze strany Williamsu Rubense Barrichella v závodě mu muselo pořádně zkazit náladu. Den pak zakončilo tvrdé setkání s bariérou.

Po závodě jsem ho viděl spěchat do kanceláře komisařů, kde zastupoval nevinný prvek v Barrichellově incidentu. Moc vesele opravdu nevypadal. Jeho kolega Felipe Massa předvedl solidní výkon a dojel čtvrtý. Vzhledem k bodové situaci by mohl mít pocit, že již nebude muset podporovat Alonsa. Tým ale může mít jiný názor.

Robert Kubica svým třetím místem pro tým Renault potvrdil svou extratřídu. Lepší parkovací schopnosti by mu dovolily dojet i na druhém místě, to ale po uklouznutí mimo prostor, kde byli připraveni mechanici s přechodnými pneumatikami, připadlo Webberovi. Renault se nepřestává zlepšovat a je zřejmé, že jeho verze f-průduchu byla trefou do černého.

Kubicovi a Webberovi pomohla kolize Vettela s Buttonem, který se pral s nevyváženým autem, které si poškodil v první zatáčce po startu. Bylo naplánováno přední přítlačné křídlo v boxech vyměnit, tam se ale Button nedostal. Jasně rychlejšímu Vettelovi se bránil statečně. Němcův vůz se v kopci před Les Combes dostával až na omezovač otáček. Poněkud frustrovaný se pokusil o předjetí v poslední šikaně. Button zavřel dveře, a tak v rychlosti přes tři sta kilometrů v hodině zvolil jinou stopu.

Myslím, že byl hlouběji v brzdné zóně, než si sám uvědomoval a trať byla poněkud vlhká (ačkoliv Button po závodě prohlašoval, že asfalt byl úplně suchý). Změna směru, podřazení a brzdění vyústily v to, že narazil bočně do vozu McLarenu a poškodil mu chladič. Naštěstí pro Vettela to jeho vůz odnesl pouze poškozeným předním křídlem, navíc byl blízko boxů.

Komisařům se ale jeho počínání nezamlouvalo, a tak ho odměnili penalizací. Celkem překvapivá volba pneumatik do extrémního mokra v poslední zastávce a defekt po kontaktu s Liuzzim zahnalo poslední šance na zisk bodů. Webber jel dobře a dával si vyzrálý cíl, když by se spokojil s jakoukoliv pozicí na stupních vítězů. Spa a Monzu, kde se jede příště, vidí jako Achillovu patu svého vozu.

Nemohu si pomoct, ale zdá se mi, že přísnější aerodynamické testy FIA a hrozivě vztyčený prst ze strany Mercedesu a McLarenu ubraly Red Bullu něco z jeho rychlosti. Ve Spa na něho stačil i Kubicův Renault.

Pokud se Webber chce stát mistrem světa, bude muset porazit silného Hamiltona, který ke své fenomenální rychlosti přidal i klid a vyzrálost. Hamilton je pro mě nadále jezdcem roku, a to nejenom proto, že se vrátil do čela šampionátu. McLaren svůj potenciál využívá lépe než Ferrari a Red Bull, ale Hamiltonova nově nalezená rozvaha má velký vliv. Jeho proslovy v týmovém rádiu a činy v extrémně vypjatých situacích mluví za vše.

Před dvěma lety by svůj výlet kačírkem zatáčky Rivage zakončil rozbitím vozu o bariéru. Vzpomínáte na jeho incident při najetí do boxů v Grand Prix Číny roku 2007? Tentokrát to v klidu zvládl a připsal si své první oficiální vítězství ve Spa.

Na řadě je teď slyšení Světové rady motorsportu v otázce skandálu Ferrari v Hockenheimu. To by mohlo mít velký vliv na to, jak se týmy postaví k závěrečným bojům o to, kdo se stane králem sezony 2010.

 

Martin Brundle

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

5.9.2010 12:58 Kakaa
akorát
mi to přijde, že tu někdo zatracuje alonsa, který jel úplně výborně a nikdo neví jak by dojel, kdyby se všechno nesralo a taky se tu obhajuje vettel, který ač je vyjimečně rychlý podělal co mohl, myslim že ho trumfl akorát baryk a jen doufám, že hamilton v monze moc bodů nepobere(což je z říše snů), protože webber ač bych mu ten titul letos přál to podle mě bohužel stihne ještě poztrácet:-S
-5
1.9.2010 12:36 .Zix.. - Sebastian Vettel
pro Tomyše
Chci tě taky pochválit jak si komentoval závod v Belgii,nebýt pár chyb tak by to bylo super.Hlavně mě potěšilo že si už nenarážel do Schumiho a hlavně Vettela - protože možností si měl dost tentokrát.
Ještě pár takovejhle závodů s malýma chybama a žádnýma narážkama tak si myslim že se brzo zbavíš těch urážek apod. věcí.

Píšu to proto abys věděl,že rád i pochválim a né jen kritizuju,za závod v Belgii si tu chválu zasloužíš.
2
1.9.2010 18:32 jája s pájou - Lewis Hamilton
Re: pro Tomyše
od takového znalce se to cení, určitě si to dá za rámeček :-D:-D:-D
-2
2.9.2010 16:47 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: pro Tomyše
No mě to je jedno,a neboj se svýma znalostma sem spokojenej.;-)
1
4.9.2010 13:41 Rocky88 - Michael Schumacher
Re: pro Tomyše
Na Richtrovi bylo poznat, že je fanda ufňukanýho Brazilce Barrichella. Jak to ten staroch roztřískal, Richtr najednou přestal kecat a uklidnil i ten svůj pisklavý hlásek. Komentoval sice, ale duchem byl jinde. Což beru jako klad, páč aspoň nekecal nesmysly jako obvykle.
2
4.9.2010 13:57 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: pro Tomyše
Tak asi mu fandí,ale tak dalo se čekat že na něj v tom závodě bude každej zvědavej a že nikdo na něj nebude nadávat,navíc za to Barík úplně nemoh.
0
5.9.2010 00:13 Ele11veN (Hemmis-Racing@seznam.cz)Stewart - Rubens Barrichello
Re: Re: pro Tomyše
kdo je utebe ufnukanec ty fando toho debilního němca . podívej se kolik vyrobil barichello skandálů??? a kolik ten tvuj nemec a podívejse kolik bere a bral ten tvuj nemec a kolik bral třeba loni rubens??? rubens je jezdec který jezdí srdcem a je to pravej sympaták pohodář a je slušnej oproti tomu je ten tvuj šumák jen namyšlenej egoista
4
7.9.2010 15:48 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: Re: pro Tomyše
Souhlasim,ale neřek bych že je Schumi namyšlenej.....to spíš Webber s Alonsem
0
1.9.2010 02:07 puffySauber - Kimi Räikkönen
Tomys
Takze Buttonovi mali v boxoch vymenit cele auto? Hm. Aspon prekladat by si mohol bez chyb, ked uz ten tvoj komentar stoji za hovno.
4
1.9.2010 07:38 mirek.koc - Michael Schumacher
Re: Tomys
Jo no jo, to bych chtěl vidět jak by to udělali :-D
"Kubicovi a Webberovi pomohla kolize Vettela s Buttonem, který se pral s nevyváženým autem, které si poškodil v první zatáčce po startu. Bylo naplánováno ho v boxech vyměnit, tam se ale Button nedostal."
5
1.9.2010 12:20 mikolas
Re: Tomys
Za hovno tu stojí překlad Michala Mikoláše, ne Tomáše. Všem patří velká omluva a puffymu zároveň díky za upozornění na tento kiks.
3
1.9.2010 18:35 puffySauber - Kimi Räikkönen
Re: Re: Tomys
O.K. Bola to typicky Tomysovska chyba, ktorej sa casto dopusta pri komentovani. Ale bola by sranda, keby Button dosiel do boxov a presadol do druheho auta ;-)
4
31.8.2010 22:09 vachjar - Felipe Massa
Divná VC a divná celá sezona
Nově nalezená rozvaha u LH? Kde,kdy,kdo? Jeho fatální chyba při vyjetí mimo trať se do té rozvahy nepočítá? Rozhodně si nemyslím,že tato VC nějak nabourala pětičlennou bitvu o titul. Káždá VC má svůj vliv a 150 zbývajících bodů je ještě hodně na to,jak je startovní pole 4-6 týmů relativně vyrovnané....tož tolik pane Brundle.
-4
31.8.2010 22:13 LigierLigier - Jacques Laffite
Re: Divná VC a divná celá sezona
Věř v íra Tvá Tě uzdraví...asi tak experte :)
2
31.8.2010 23:57 caterham (angel@finvision.cz) - Alain Prost
Re: Divná VC a divná celá sezona
vsichni jsme videli jak se tocil Alonso i Massa (O Vettlovi ani nemluve) a ze by zrovna ovladali v ten okamzik vuz se rict neda a to meli lepsi pneu vzhledem k trati nez mel Hamilton v te dobe, kdy mel jeste suche
5
1.9.2010 14:56 33marty
Re: Divná VC a divná celá sezona
Hmm, fatální chyba je uklouznout na mokré trati na jetých suchých gumách..? někomu z nás to tady v hlavě poněkud přeskakuje...:-D:-D:-D
6
31.8.2010 20:22 x-o
Pro F1sports nebo pro BBC?
odkaz
9
31.8.2010 20:38 tomix
Re:
:-D :-D :-D pro oboji :-D
2
31.8.2010 19:55 .Zix.. - Sebastian Vettel
Redakce
Můžu se jenom zeptat jakej máte důkaz že sem články píše opravdu Brundle s Coulthardem?

Jako trochu tomu věřim,protože jinak byste z toho mohly mít průser jak svině ale jen mě zajímá nějakej důkaz že to psali opravdu ty piloti(samozřejmě vim že tohle je překlad).
6
31.8.2010 21:12 tomyš
Re: Redakce
Můžeš mi vysvětlit, proč bych měl dokazovat, zda články píše ten který redaktor?
-4
31.8.2010 21:56 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Redakce
Není třeba nic dokazovat...a navíc ten článek, se fandovi F1 skutečně dobře čte.Martin je i známý ostřejšími komentáři k pilotům a dění v F1. ;-)
4
31.8.2010 22:05 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: Redakce
Aby diváci opravdu věřili že to píše ten pilot.;-)

Ale jak koukám tak jak DC tak Brundelovi sou podle očekávání "nějaký Češi" ukradený a je to pro BBC.;-):-D
2
31.8.2010 23:04 libertad - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Redakce
jsi fakt opět trapnej. ale chytrému napověz, blbého kopni. tebe by už musela tvá prdel dost bolet.
1
1.9.2010 07:44 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: Re: Re: Redakce
A s čímpak sem tranej?:-P
0
31.8.2010 22:18 starmyk
Re: Re: Redakce
Nedalo mi nezareagovat na tento dotaz (jinak se diskuzí moc neúčastním, jen minimálně). Samozřejmě, že dokazovat nemusíte nic. Ovšem za předpokladu, že pod článkem je něčí jméno, měl by článek od této osoby skutečně pocházet, jinak se jedná o krádež - taky by se vám nelíbilo, kdybych něco někde napsal a podepsal se vaším jménem, popř. se za vás vydával. A pokud píšete "Brundle pro F1sports" a není to pravda, opět je to krádež (krást se dají jak články, tak jména). Pokud chcete být seriózním médiem (te´d myslím redakci, ne vás jako osobu:-)), tak by u každého článku měl být uveden zdroj, tj. pravý autor, popř. odkud je článek převzat (pokud je převzat). Ostuda to přece není. Z toho vyplývá opravte údaje o článku tak, aby byly v souladu s výše uvedeným. Pokud jsou údaje správné a Brundle napsal něco "exkluzivně PRO f1sports", je logické, že můžou mít fanoušci pochybnosti - nakládáte zde se známým jménem. V tom případě je vhodné fanoušky uklidnit a tuto skutečnost dokázat - když píše jen pro vás, tak se s ním třeba nechte vyfotit, a´t vímě, že nekradete (jména nebo články z jiných serverů).
9
1.9.2010 11:49 tomyš
Re: Re: Re: Redakce
Ten článek je z pera Martina Brundela a my jsme jej od něj obdrželi, abychom jej mohli zveřejnit. Nevidím jediný důvod, proč bychom měli dělat to, co popisuješ. Můj příspěvek byl o tom, že to nemusím dokazovat.
0
1.9.2010 12:32 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: Re: Re: Redakce
No neboj nám je jasný že ty články by určitě nebyli díky BBC,Česko nikoho totiž nezajímá.

A všichni víme že tady to je jen díky Turkovi a jeho kontaktech díky Westu.
0
1.9.2010 12:44 tomyš
Re: Re: Re: Re: Re: Redakce
Zixi, parnerství s Pavlem Turekm vedle jiných věcí je jednou ze silných deviz tohoto webu. Díky němu se dostaneme k lidem, informacím a materiálům - takže bych to neprezentoval jako slabinu, ba právě naopak. Mé komentování F1 mi zase dá přístup do zákulisí organizace F1, což je další benefit. To je ostatně důvod, proč jsem do tohoto projektu šel a opustil tehdejší srdcovou záležitost. Máme kolem sebe lidi, na které se můžeme 100% spolehnout. Že naše strategie nesedne všem, to je zcela normální, ale na to téma jsem se myslím už hodněkrát vyjádřil.

Jinak za pochvalu díky, moc mě potěšila, protože to bylo hodně náročné.
3
1.9.2010 13:48 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Redakce
Já neříkám že to je slabina spíš naopak,protože je pravda že třeba díky Turkovi diváci v ČR jako první tušili že z Brawnu bude Mercedes a v zahraničních médiích sem to čet až dýl.

Jinak samozřejmě nemáš zač,napsal sem to hlavně proto že komentování v Belgii se mi líbilo a že nesem za každou cenu proti tobě když dobře komentuješ(a hlavně nenarážíš do jezdců) a i dobře píšeš články tady.
2
1.9.2010 13:02 starmyk
Re: Re: Re: Re: Redakce
V tom případě je všechno v pořádku. Můj příspěvek také nebyl o tom, že něco musíte dokazovat (napsal jsem "Samozřejmě, že dokazovat nemusíte nic."). Vzhledem k atmosféře a pochybnostem, které zde občas panují, jsem cítil potřebu vyjádřit se k jistým pravidlům, která by měla být dodržována. Tzn. vyjadřujte se přesně - Brundle napsal článek, poskytl vám ho - to je v pořádku, ale jestli jsem to správně pochopil, napsal ho jako "analyst" pro BBC a zároveň vám ho poskytl - to je potřeba do úvodu článku napsat, jinak je to stále zavádějící. Potom se nedivte některým rozpačitým či dokonce rozhořčeným komentářům (já mezi ně nepatřím). Věřím, že věta "Nevidím jediný důvod, proč bychom měli dělat to, co popisuješ." byla reakcí na mou větu, a´t se s ním vyfotíte - to mě samozřejmě jen tak napadlo, když jsem analyzoval situaci, kterou nepřesnosti v práci se zdroji mohou vyvolávat a jak by se dala teoreticky řešit (tuto část s fotem jste měl brát s nadhledem). Pokud nám přinášíte zprávy, není nic horšího, než když vyvolávájí pochybnosti o své pravdivosti - zbytečně vás to diskredituje. Jinak k tomu článku - líbil se mi a díky za něho.
3
31.8.2010 19:53 .Zix.. - Sebastian Vettel
Brundle je trochu mimo,když ho překvapuje že Red Bull ztrácel - přitom se to v Belgii a Itálii čekalo.
Jinak tady v tom článku neni nic nějak zajímavýho,snad jen Brundleho názor a to že Alonso mluvil u FIA o incidentu s Barrichellem(zajímalo by mě jestli zas žaloval:-D).
5
31.8.2010 21:32 milda.vale - Valentino Rossi
Re:
no neboj na blbečka Vettela nemá,ten jezdí bez mozku ;-);-);-);-)
4
31.8.2010 22:06 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re:
Furt lepší než jak jezdí většinou Webber s Hamiltonen a někteří další - ve vláčku.;-)
-6
31.8.2010 22:15 LigierLigier - Jacques Laffite
Re: Re: Re:
zajímavý jak plácáš pod každým článkem stejný nesmysly, ale budiž, aspoň je vidět, že tomu nerozumíš teda až na úchylku ke statistice :)
4
1.9.2010 07:47 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: Re: Re:
No tak mysli co chceš,podle mě F1 rozumim moc dobře.

Jako je jasný že tak jak jezdí Hamilton s Webberem je lepší taktika protože maj jasný body,ale je to nudný a proto mám raději Vettela,měl sem JPMho,Kimiho apod. jezdce.
-3
1.9.2010 13:28 yan
Re: Re: Re: Re: Re:
Opravdu máš pocit, že jsi se nepřepsal? Nechtěl jsi napsat Webber a Button? Ti dva jezdí spíš hlavou, není to moc na koukání, ale přináší to výsledky. Hamiltona může podezřívat z nezávodění jen někdo, kdo tomu nerozumí, nebo mu nějaká antipatie zakrývá oči. Podívej se ještě jednou, ta lokomotiva, co všem vagónkům ujela, to je Hamilton.
7
1.9.2010 13:44 .Zix.. - Sebastian Vettel
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak máš pravdu že sem myslel hlavně Buttona,ale Hamilton letos taky moc nepředjíždí oproti minulým GP a rokům.
-2
31.8.2010 16:29 SilenozMercedes - Michael Schumacher
priste to zbori nebo pokazi Lewis s Markem a bude to zase vyrovnane :-)
4
31.8.2010 17:53 LigierLigier - Jacques Laffite
Re:
Nemyslím...možná jeden, ale ne oba. Teď se začnou hlídat, nemusí se hnát za prvním místem pokud na něm nebude jeden z nich... a Hami fakt vyzrál, kdo ví, jestli z něj neroste jeden z legendárních jezdců, věk a schopnosti na řadu titulů i vítězství má...
8

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

Hrajte o 10 lístků na pražské promítání
filmu Senna!