McLaren: Když vyhrajete nesportovním způsobem, nemůžete mít radost

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nakonec přeci jen vyslovil veřejnou kritiku týmové režie Ferrari v Německu. Ve Wokingu by raději prohráli, než aby upřednostňovali jednoho jezdce.

"Když vyhrajete navzdory okolnostem, je to ještě o něco lepší," cituje Whitmarshe Autosport. "Když vyhrajete tak, že jste výhodu získali podvodem nebo nesportovním způsobem, není to tak dobrý pocit. Když Mika (Häkkinen) porážel Michaela (Schumachera), byl to velmi dobrý pocit."

McLaren tvrdí, že je pro něj důležitější jak vyhrál než samotné vítězství. Proto v roce 2007 raději šampionát prohrál, než aby aplikoval týmovou režii ve prospěch Fernanda Alonsa nebo Lewis Hamiltona.

"V roce 2007 jsme měli tento přístup (rovnocenný k oběma pilotům), i když jsme tehdy měli důvody se zachovat jinak," vzpomínal Whitmarsh. "Byly tu provokace, abychom se chovali jinak. Někde uvnitř si říkáte, že jste to tak dělat neměli, ale celkově jsem na to hrdý, jinak bych o tom nemluvil. Nahlodává vás to, protože ten šampionát nám utekl, ale já vím, čím vším jsme si prošli, abychom byli takto féroví."

V roce 2007 si prošel McLaren velkou krizí kvůli špionážní aféře i kvůli jezdcům. Aktéři tehdejších událostí dnes otevřeně říkají, že Fernando Alonso předčasně opustil McLaren proto, že mu nebyl uznán status týmové jedničky.

"Vzpomínám si, že v té době jsme hovořili s jezdci a jejich manažery a říkali jsme: ´Skvělý jezdec se chce podívat do zrcadla a říct: Vyhrál jsem tento šampionát zaslouženě, a ne tím, že se tým přiklonil na jednu stranu a zvýhodnil mě.´"

"Zoufale chceme vyhrát, ale jde o to, jakým způsobem vyhrajete. Pokud vyhrajete a víte, že jste podváděli, pak nevím, jak z toho můžete během své kariéry nebo po ní, když ji hodnotíte, být nadšení."

Jan Pastorek

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

28.7.2010 20:59 radarekMercedes - Nico Rosberg
27.7.2010 23:02 kiminen
nemohu si pomoci ale na té fotce mi Marty připomíná Rudolfa ve Spalovači mrtvol :-(
0
28.7.2010 19:58 airlive123
pro toho pána, kterej lže odkaz
0
28.7.2010 16:48 sadowwwLewis Hamilton
Včem s Matrinem 100% souhlasím je to že když me nekdo daruje první místo tak se ztoho normální člověk nemuže moc radovat
-2
28.7.2010 18:47 Homer99 - Fernando Alonso
Re:
Taky byste se radovali, kdybyste vyhráli závod F1.:-(
1
28.7.2010 19:58 airlive123
Re:
0
28.7.2010 13:42 xinef - Casey Stoner
Škoda, že se McLaren vůbec vyjadřoval. Taky to mohli přejít. Už se to pitvá hodně a nemuseli se k tomu přidávat. Nu což.

Jak to bylo podle mě s tím Hamiltonem a Kovalainenem? Heikkimu to auto prostě nesedělo. Nedokázal s ním bojovat o vítězství nebo stupně vítězů. Naopak Lewisovi to s ním šlo. Byl prostě rychlejší než Heikki. A Kovi mu nikdy nepřenechal první místo. (Ale zas tak dobře si vše nepamatuji).
Pokud se rozhoduje o vítězství, tím pádem už nechci, aby to byla týmová režie.

Felipe už rok a něco nevyhrál závod. Tolik se těšil, že konečně a ono… tým ho podrazí. Chudák Massa, v roce 2008 skoro vyhraje titul, ale pořád mu zůstává ta dvojka. Sice přímo nefandím tomuto sympaťákovi, ale když někomu nefandím, tak to neznamená, že mu nepřeji úspěch, když si ho vybojuje a zaslouží právem.

Přemýšlela jsem i nad Alonsem. Zřejmě neumí prohrávat s týmovými kolegy. Už několik let je poráží. Byl týmovou jedničkou u Renaultu a pak přišel do McLarenu, kde ty podmínky měly být pro oba jezdce stejné. Počítal, že on bude tím lepší. Lewis je možná taky všechny zaskočil. Byl rychlejší a pro Alonsa vyrovnaným soupeřem. To bylo něco, co Alonso v předchozích letech nezažil.
Tým se snažil nikoho nezvýhodňovat. Alonsovi se takové chování jeho týmu nelíbilo. Nesedl si s tím týmem a pak ho ještě tak podrazil. Je to zrádce. Není týmový hráč. Chce, aby tým pracoval pro něj, ale on nepracuje pro tým. Ve Ferrari je jako doma, tam se totiž jezdci rozdělují na týmovou jedničku a dvojku.

Když vyhrál titul Alonso, líbilo se mi, že je tam někdo nový. Ale od té doby, co byl u McLarenu ho nemám ráda. Prostě ho nemusím. Nesedí mi. Říkalo se, že Schumacher taky někdy podvádí. Teď jím bude Alonso. Nejkontroverznější jezdec F1.
Nemám ráda, když ho tu někdo uráží a označují ho za uplakánka a ufňukánka. Když se to ale řekne slušně, tak mají pravdu. Souhlasím s nimi. Ale urážení bez argumentace nemám ráda. Všechno se dá říct slušně, ale s podobným konečným efektem.
2
28.7.2010 12:53 LizzyAyrton Senna
Nemelte tu neco porad o Mcl
McL od doby zakazu TR nebyl vysetrovan a ani potrestan.

Narozdíl od F, kvůli kterému byl zákaz TR zaveden, oni ho teď 3x za posledni roky udelali, z toho jen jednou by to bylo pochopitelne Brazilie 07. Ale Cina 08 a letosni Nemecko byli bezprecedentnimi porusenimi pravidel.

Dva zavody zpatky jste tu rvali, ze nekdo porusil pravidla a pak je sam tym takto hrube porusi.

Ano Montezemelo to rekl, dost pokrytectvi, ale to plati hlavne o jeho tymu. Placou, zaluji a stezuji ale sami pak delaji jeste horsi veci.
0
28.7.2010 10:52 melmoth - John Surtees
McLaren :)
McLaren taky používá týmovou režii, protože nedovolení týmovým jezdcům na sebe útočit např. po poslední zastávce v boxech (resp. tak činí rozmlouváním takových činů), je u mě taky týmová režie ať si říká kdo chce co chce, protože to taky ovlivňuje výsledek závodu. Nejsem fanatický fanda Ferrari, dokonce nemám rád ani jednoho jejich současného jezdce, ale u Ferrari jsou zájmy nastaveny jinak než u ostatních týmů, prostě Ferrari je nade vše. Já jsem pro svobodu týmů, ať si dělají co uznají za vhodné, fanoušci pak budou fandit tomu, který je jim nejbližší, nadávání a osočování jiných je ale slaboduché. Nakonec manévr Massy (ten to provedl velmi inteligentně:) velmi okořenil jinak nudný konec závodu a rozhodně byl závod kvůli tomu zajímavější, byl by to jinak jen ještě nudnější double Ferrari na nezajímavém novém Hockenheimringu.
1
28.7.2010 11:26 .kotrba. - Lewis Hamilton
Re: McLaren :)
to s poslední zastávkou mají takhle myslim všude, nejen u Mcl:-O
-1
28.7.2010 10:51 F1Man007Mercedes - Michael Schumacher
Whitmarsh
To moralizování je demoralizující...
1
28.7.2010 10:16 LizzyAyrton Senna
Demagogie
Tak náš největší demagog a pokrytec se vrátil a už tu napadá ty, kteří nesouhlasí se švindlováním z nenávisti.

Alonso svými ČINY ne řečmi dokazuje, že je sobec, který pro svůj osobní prospěch udělá cokoliv. Začal s tím v Renaultu a ve Ferrari v tim jen pokračuje.

Kdyby nechtěl, tak FM nepredjel, nebo by s nim zabojoval. Na to ale člověk potřebuje respekt k druhému a charakter.

Felipe a to ho moc neberu zajel výborny závod a zasloužil si vyhrát. Tým ho o to vítezství okradl.

A F1 není týmový sport - týmová soutěž je pouze Pohár konstruktérů, šampionát jezdců je soutěž jednotlivců a tu Ferrari neférově ovlivnilo. Z tohoto pohledu je TR špatná a každý, kdo ji obhajuje není fanoušek sportu.

Fanouškovi, který opravdu fandí sportu jde o vitězství svého oblíbence, ale taky o to, aby to vítězství bylo vybojováno. Koho by bavil hokej s Kanadou, kdyby jim sebrali předem jednoho hráče a hráli proti nám ve čtyřech, každé vítezství i pro fanouška je sladší, když je za tím pořádné zápolení a ne švidlování.

A kdo říká, že ne, tak není pořádný fanoušek sportu.
0
28.7.2010 09:18 boďa - Felipe Massa
Pokud se mi zda tak je to tym a v tymu je jednika ktera byla v tomto zavode uprednostena a to ze mekprcani vyhrali uz nekolikrat zavod podvodem se neresilo
0
28.7.2010 08:00 Koysheeck - Fernando Alonso
fér chování?
je až neuvěřitelný, jak tady všichni fandové McL mluví o Ferrari jako o špíně a největších hajzlech pod sluncem a jak jsou všichni ostatní čestní, zejména pak samozřejmě McLaren... Pánové sáhněte si do svědomí, čestný člověk drží hubu, protože zná historii...
6

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

Hrajte o 10 lístků na pražské promítání
filmu Senna!