Mercedesy měly v Brazílii problémy s vyvážením

Nico Rosberg měl díky potížím s vyvážením a přetáčivostí problémy s pneumatikami a dojel sedmý. Michael Schumacher po kolizi s Brunem Sennou vypadl z bodovaných pozic.

Závěr sezony nevyšel Mercedesu podle představ. Nico Rosberg dojel ve Velké ceně Brazílie na okruhu Josého Carlose Paceho v předměstí Sao Paula Interlagos sedmý, Michaelu Schumacherovi závod zničila kolize s Brunem Sennou. V souboji o deváté místo si poškodil levou zadní pneumatiku a musel neplánovaně do boxů. V cíli byl patnáctý.

Rosberg očekával v cíli lepší výsledek. "Neměl jsem dobrý start, díky vysoké teplotě tratě se mi přehřívaly pneumatiky, takže jsem se o ně po celý závod nedokázal správně starat, což se projevilo na rychlosti," vysvětloval Němec. "Těším se, co přijde. Doufám, že v roce 2012 budeme lepší. Těším se na vzrušující zimu, kdy budeme tvrdě pracovat na vývoji lepšího auta na další sezonu."

Schumacher litoval kolize se Sennou, která ho vyřadila z bodovaných pozic. "Nehoda byla způsobena nedostatkem zkušeností, takové věci se stávají. Jinak jsme mohli zajet hezký závod a získat určité body," rekapituloval sedminásobný šampión incident z desátého kola. Poté se snažil bojovat a doufal v déšť. "Ten nepřišel. V prvním stintu po nehodě auto nebylo dobře vyvážené, chovalo se přetáčivě."

Vyvážení se zlepšilo až v posledním stintu. "Teď se těšíme na další sezonu. Věřím, že s úsilím, které dáváme do vývoje auta, se můžeme posunout, kam Mercedes patří, tedy bojovat o samotný vrchol."

Šéf týmu Ross Brawn upřesnil, že Rosberg měl problémy s vyvážením a přetáčivostí. Líbil se mu i souboj Senny a Schumachera, ale jen do zmíněné kolize. "Senna ukázal svou nezkušenost. Snažil se bránit pozici, kterou už ztratil. Kontakt Michaelovi zničil závod. Po neplánované zastávce Michael ukázal rychlost auta," vysvětlil zkušený stratég, poděkoval týmu i partnerům a vyzvedl úspěchy, na které může být Mercedes hrdý. "Například silné zastávky v boxech. Víme, že příští rok musíme dát všechny silné stránky dohromady."

Filip Fikejz

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

28.11.2011 13:53 dxmikeArrows - Michael Schumacher
Richtr je dubohlav, který se evidentně ke komentování F1 dostal buď z protektce nebo nečí blbosti... TV Nova...co dodat:-S:-S
Ty jeho rádoby vtipné slinty celou sezonu...fuj.Jak říkám...Dubohlav (a to jsem slušný):-)
0
28.11.2011 10:48 333208Brawn - Michael Schumacher
První věta...
Když jsou potíže s vyvážením a podobné negativní věci, tak je to "kvůli" a ne "díky"...
1
28.11.2011 09:52 King-EracerJenson Button
Schumi se letos ohromně zlepšil...
nepochybuji o tom že příští rok Rosberga porazí. Při kvalifikacích je vidět že volí razantně jinou strategii než Nico. Ale Nico se musí taky pochválit letos jezdil s tím autem více než dobře. přeji mu jen úspěchy a ten titul, Míša by ho tam mohl doprovodit. Jen mi je líto , že se k sobě tak nemají.
0
28.11.2011 09:54 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Schumi se letos ohromně zlepšil...
jo - nejede v třetí části:-D
0
28.11.2011 09:58 King-EracerJenson Button
Re: Re: Schumi se letos ohromně zlepšil...
Tak Schumi vyjel na třetít část jen na tvrdých...dle mě spoléhají na jeho dobré starty, tím ušetří jednu směs. :-D ;-)
0
28.11.2011 10:04 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re: Schumi se letos ohromně zlepšil...
včera - ale většinou se ani neobtěžuje (po střízlivém zhodnocení situace - bohužel na fanouška si v té době asi nikdo z Mercedesu ani nevzpomene)
včera mu ten start taky nevyšel (není pokaždé posvícení) - podle mě i kdyby nedošlo ke kolizi,včerejší výsledek by se v jeho podání pohyboval kolem 10 místa
0
28.11.2011 10:15 King-EracerJenson Button
Re: Re: Re: Re: Schumi se letos ohromně zlepšil...
Včera nevím těžko soudit...rychlost neměl špatnou dle mě by dojel za Rosbergem. Start se vždy nevyvede, ale víme všichni moc dobře že na fandy se nekouká, kouká se na prachy bohužel... :-/
0
28.11.2011 08:34 calmarek (calmarek@seznam.cz) - Michael Schumacher
schumi na startu ztratil pozici coz neni nejak zvykem,uz to me zaskocilo...a nico pak totalne ztracel ke konci.proste auto nejede.a kdyz jsem videl schumiho z gumou KO bylo to jasne.a ja blbec doufal v ten dest co tak slibovaly aby je jeste vsechny dohnal.nic zase keci.a hlavne to jak Rychter pomlouva schumiho jak za vse muze on atd uz me stve.sam nedokazal nic jen komentovat blbe formule.schumi ma 7titulu nikdo jinej to uz nedokaze.proste maji smulu.a hlavne s renaultem.skoda.veril jsem,ze jednou dojede na bedne a jedine se to povedlo skoro v kanade kde to beru jako nej zavod sezony.tak uvidime pristi sezonu snad to vyjde.
0
28.11.2011 08:47 oskiiiBenetton - Michael Schumacher
Re:
Richtr měl včera poslední šanci pořádně si kopnout......Hláška,že Schumacher toho letos moc nepředvedl....byla hodně mimo.Letos odjel Schumacher dost skvělých závodů,kdy to auto tlačil až za limit....Ano,letos i chyboval a obral se o slušný ranec bodů,ale vždy vzal chybu na sebe.A když už ho trefil třeba Petrov (v Koreji),ve chvíli kdy nabíral ostré tempo,tak to přešel v pohodě a neplival síru.
Richtr se snaží vzbudit dojem,jak je Schumacher frustrovaný.Kdepak....to možná bývalo někdy v roce 97,98....ale dnes už ne.Ten souboj se Sennou byl ostrý.Schumi byl rychlejší,ale Bruno to neustál.Nevadí,i to k závodům patří.Schumacher nabral ohromnou ztrátu.Bohužel v dnešní F1,je návrat do závodu za takových podmínek nemožný.Rovněž jsem doufal v déšť,ten však nepřišel.Schumi se nemá letos zač stydět.Litovat může některých chyb,které ho stály slušné body.Letošní sezóna byla v jeho podání mnohem lepší než vloni.
Jinak Kanada,Anglie,Belgie,Monza,Indie...pro mě nejlepší letošní závody v jeho podání.
On a Nico si zaslouží lepší vůz.Jsou nejlepší jezdecká dvojice v závodním poli.
2
28.11.2011 09:32 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re:
na jakém limitu se pohyboval Rosberg?
0
28.11.2011 09:42 oskiiiBenetton - Michael Schumacher
Re: Re: Re:
Nico jezdí to,co mu vůz dovolí.Jen mi přijde,že možná nemá zájem to auto tlačit za limit.Což by mohl potvrzovat fakt,že některé souboje vypustí a v klidu si dojede pro příděl slušných bodů.Není pochyb,že má talent,ale chybí mi u něj dravost a agresivita.Prostě chuť rvát se o každý bod.Možná to přijde ve chvíli,kdy bude bojovat o vítězství.Byla by velká škoda,kdyby skončil jako Frentzen....
2
28.11.2011 09:45 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re: Re:
:-D moc to nechápu - Schumi jezdí přes limit a je většinou v závodech a skoro vždy v kvaldě za Nicem který není ochotný se limitu přiblížit;-)
0
28.11.2011 10:21 oskiiiBenetton - Michael Schumacher
Re: Re: Re: Re: Re:
nemůžu souhlasit...ano,v kvalifikacích má Rosberg jednoznačně navrch.Tam jezdí ten limit.Je tam prostě rychlejší.Dokáže s vozem v jízdě ,většinou, na jedno kolo výborně pracovat.Schumi má problém v pneumatikách.Nedokáže je dostatečně zahřát.Proto málokdy ve Q3 vyjíždí.V závodech je to však jiné.V závodním režimu má navrch Schumacher.Naučil se lépe pracovat s pneumatikami v závodech a pomalu se mu to vyplácí.Závodní rychlost mají stejnou,Schumacher v druhé půlce sezóny možná lepší...
Měl jsem na mysli limit v závodě,který je v celém víkendu tím nejdůležitějším.Tam jde Schumacher v některých případech za limit....a z toho vyústilo několik chyb,které ho stály lepší umístění.Příklad byl třeba na Nürburgringu,kde byl dle statistik o půl vteřiny rychlejší než Nico...pak však přišla chyba a ztráta.To samé v Singapuru,kde po první zastávce ztrácel 12 vteřin a i přesto se pak skvělým tempem dostal pod dvě vteřiny za Nica...než přišla kolize s Perézem.Schumacher tu hranu prostě musí jet častěji,protože kvalifikace má slabé a aby se dostal zpět do závodu na slušné pozice,tak musí jet hodně ostře.Někdy to vyjde,někdy ne.To jsou závody.Je třeba zlepšit kvaldy...aby se nemusel prodírat potencionálním "nebezpečím" ve středu pole.Je sice skvělé sledovat ho,když chladnokrevně útočí na soupeře....ale zároveň jsou v tom občas obavy.Doufám,že příští rok budou oba nahoře.Zaslouží si to.
1
28.11.2011 10:31 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
podívej - důležitý je výsledek.je mi jedno jestli v závodě zajíždí trošku lepší časy,když výsledek je ten,že většinou je stejně za Nicem.kdo chce vyzdvihnout svého jezdce,vždycky si najde nějaké dílčí hodnocení ve kterém je jeho idol lepší ale ve f1 rozhodují výsledky a ne dojmy a tady zatím pořád drží prim Nico
2
28.11.2011 10:36 Petis__ - Lewis Hamilton
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Souhlas… navíc někteří píšou že Suchumi je ten dravější. Bodej´t by nebyl, když musí dohánět ztrátu z kvalifikace, zatímco Rosberg už se většinou nemá kde probíjet, protože má před sebou vozy top 3 týmů na které prostě nemá a momentálně mít nemůže.
0
28.11.2011 22:37 OUTLAWAdrian Sutil
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
ok tak si ukážem výsledky... Schumacher 7 titulů, Rosberg 0... klidně počkám až Nico v F1 najezdí tolik co Schumacher a pak mi ukaž jestli dal tolik titulů ;)... myslim že výsledky jsou dobrý jen na vrcholu, ale tady vzádu kdy to určuje až nějáký 7., 8. místo mi přijde lepší spíš se z toho auta snažit vytřískat něco víc, což znamená jezdit riskantně... to sice znamená že to vždy nevyjde a pak je teda ztráta v těch bodech, ale zase když to vyjde tak dosáhne lěpšího umístění, porazit lepší auta a tak...
1
28.11.2011 22:28 OUTLAWAdrian Sutil
Re:
no start byl u schumiho celkem dobrý... v první zatáčce útočil na sennu, ale ten útok mu nevyšel a to tak že toho využil di resta, ale na startu neztratil nic;-)
0
28.11.2011 06:56 oskiiiBenetton - Michael Schumacher
Mergl
včerejší závod nebyl v podání Mercedesu nic moc.Schumi ztratil na startu pozici,ale po pár kolech ji získal zpět a po pár kolech útočil hezky na Sennu.Škoda,že to Bruno nezvládl a snažil se zachránit ztracenou pozici.Schumacher to bere klasicky s nadhledem.Těžko říct,jestli tahle kolize měla vliv na vůz,ale zřejmě ano,protože pak už nebyl schopen chytnou zpátky dobré tempo z úvodu závodu.
Nico jel jistě a bez chyb.Ale i u něj byl zřejmě nějaký problém,protože Sutil kolem něj prosvištěl a vzdaloval se mu hodně ostrým tempem.
Celkově byla letošní sezóna v podání Mercedesu průměrná.Nico byl lepší v první polovině,Schumi naopak v té druhé.Oba však doplatili na vůz,který bohužel nebyl na všech typech okruhů konkurenceschopný.Je to velká škoda,protože oba mají na to,jet o bednu.Věřím,že příští sezóna bude mnohem lepší a uvidíme boj Mercedesu se špičkou.Nerad bych příští rok viděl obrázek jak si to FI prosviští kolem Mercedesu.
Ale i tak díky za dobrou sezónu.Zvláště za drama v Kanadě,kde Schumimu zbýval opravdu kousíček.
1
27.11.2011 23:48 FerdaAyrton Senna
S vs. S.
Není správné házet špínu jenom na Sennu, Schumi má na té kolizi taky svůj podíl a jako starý ostřílený mazák by měl umět více předvídat co zoban může udělat. Přitom stačilo tak málo, nezavírat Sennovi tak moc zatáčku.
A jak jsem psal už níže, hlavní viník je FIA, která vymyslela tak velké radlice, které se mění i při menším kontaktu v Jacka rozparovače. Možná by stálo za úvahu přední křídla předělat tak, aby nebyly tak nebezpečné soupeřovým gumám. Senna si za takovou prkotinu pentli nezasloužil.
1
27.11.2011 23:57 Superkossan (maibesomeday@aol.com)Sherman - Felipe Massa
Re: S vs. S.
Asi nebude náhoda, že Schumacher byl letos převážně v kolizích s piloty, kteří jsou v F1 díky bohatým sponzorům a ne kvůli tomu, že zaujali talentem. Senna ho sejmul 2x, Petrov to samé. Pak tu máme Pereze a další. Bude chyba na straně sedmi násobného šampiona nebo těchto zákazníků?
6
28.11.2011 00:04 FerdaAyrton Senna
Re: Re: S vs. S.
Massa s Hamíkem taky nejsou žádní cucáci a koukni kolikrát se oklepali mezi sebou. Schumi si za to vlastně může sám, nemá jezdit mezi nováčky a hlídat si čelo pole, kde Mergl patří. Až se jednou naučí lépe jezdit kvaldy, bude se mu dařit lépe.
0
28.11.2011 04:58 bafunakLotus - Jim Clark
Re: Re: Re: S vs. S.
Mergl a čelo pole, no nevim? Spíš jsou jeho pozice na 6. až 10. místě spolu s ForceIndia.
1
28.11.2011 09:15 kubacMichael Schumacher
Re: Re: Re: S vs. S.
To není o naučení. To auto za normálních podmínek na víc jak 7. místo v kvaldě nemělo a to už je krůček od středu pole. Navíc při boxech se pak zařadí právě mezi tyto jezce, kteří při možnosti souboje se Schumim vidí rudě a snaží se za každou cenu ukázat co vnich je. Bohužel, často taky ukážou (v negativním smyslu).
0
28.11.2011 00:11 michalpneu - Michael Schumacher
Re: Re: S vs. S.
Já si nemyslím, že by Senna byl špatný jezdec. je mladý a chce ukázat, že umí jezdit. Schumi s tím mohl počítat, že se to u tak mladého jezdce může stát, ale na druhou stranu tam není od toho, aby někoho šetřil a jel kvůli tomu zatáčku jinak. Já myslím, že to bylo hodně nešťastné a sám Schumi z toho Sennu nějak moc nepranýřoval. Já myslím, že komisaři mu dali penalizaci hlavně pro to jeho nelogické najetí na kolo hned po předjetí. To najetí zadního kola při druhé kolizi už bylo vyvoláno situací. V tom byl Senna docela nevinně.
0
28.11.2011 00:22 FerdaAyrton Senna
Re: Re: Re: S vs. S.
Možná se Senna Schumimu uhýbal, ale Schumi si vybral opačnou stopu. Těžko tady někoho pranýřovat, ten kontakt byl opravdu malicherný.
1
28.11.2011 07:20 v.beki - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re: S vs. S.
ferda na co si kou
kal?
-1
28.11.2011 03:44 bafunakLotus - Jim Clark
Re: S vs. S.
Senna trochu pozdě zatáčel, jinak se vším souhlas, hlavně ty radlice jsou nemožný. Není závodu, aby z nich někde nelítaly kusy.
1
28.11.2011 06:44 oskiiiBenetton - Michael Schumacher
Re: S vs. S.
jsou to profíci....nevím co by měl Schumacher ještě udělat,aby na každé kolizi neměl podíl.Tady v tom byl zcela nevinně.Senna nemá tolik zkušeností a to rozhodlo.
0
28.11.2011 07:22 v.beki - Juan Manuel Fangio
Re: Re: S vs. S.
kdyby ho senna neotukaval už na rovině tak byl sumák v zatačce davno pryč
1
28.11.2011 09:17 kubacMichael Schumacher
Re: Re: Re: S vs. S.
Naprosto přesně.
0
28.11.2011 18:44 vanoverlord
Re: Re: S vs. S.
odkaz
Ak už by sa mal silou mocou hľadať vinník tohto kontaktu, tak by to možno Senna bol. Ale Schumacher mu miesta tiež veľa nenechal. Ak sa rozhodol tak,že to skúsi z vonkajšej strany tak mal jednoducho rátať, že Senna nehodí kotvu a súboj nevzdá - podobnú situáciu riešili na tom istom mieste 2x Rosberg so Sutilom?, ktorý to takisto skúšal vonkajškom a miesto tam nechal. Inak neviem prečo to Schumacher neskúsil radšej na DRS rovinke, času za Sennom strávil dovtedy viac ako dosť a top speed Mercedes má vždy slušný. Takto dopadol podobne ako v r.2006 s Fisichellom a v takmer tom istom mieste. Fisichella mimochodom vtedy potrestaný nebol a určite bol skúsenejší ako mladý Senna...
0
27.11.2011 23:14 McWlada - Michael Schumacher
mercedes
schumi a ros jsou velmi dobry jezci patri proste do top 8 ale maji moc smuli a slabe auto snad budou mit 2012 poradne auto a stesti a vettel bude mit soupere senna zkazil cely zavod schuchamerovi me to mrzi
0
28.11.2011 07:57 viperman - Jacques Villeneuve
Re: mercedes
co tak zacat pouzivat interpunkcne znamienka? lebo sa to neda citat...
0
27.11.2011 23:09 michalpneu - Michael Schumacher
Mě osobně se ze všech týmů letos líbil Mercedes nejvíc. Podávali velmi vyvážené výkony a je to velmi dobrá jezdecká dvojka. Škoda té Sennovy chyby. Moc jsem nepochopil, co tím manévrem chtěl dokázat. Ale jinak to byla v podání mercedesu moc pěkná sezona. Osobně si myslím, že pokud dají dokupy nějaké hodně dobré auto, tak Rosberg může čelu hodně zatopit a Schumacher taky.
2
28.11.2011 03:48 bafunakLotus - Jim Clark
Re:
Kdyby jsou chyby. V tomto finálovém závodě nebyly Mercedesy schopny konkurovat Force India.
0
27.11.2011 23:09 ninNico Rosberg
Chudak Schumi, nezbyva nez mu poprat v pristim roce vice toho povestnyho zavodnickyho stesticka, protoze zavodni rychlost mu tedy rozhodne nechybi a snad ani chut vitezit ho neopusti. Snad se mu opet podari navrhnout vuz schopny vitezstvi, aby byl klid od vsech posmevacku, kteri uz asi zapomeli, kolik casu travil schumi v garazi s mechaniky i inzenyry.
5
27.11.2011 23:10 michalpneu - Michael Schumacher
Re:
přesně:-)
0

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

Hrajte o pamětní
značku podepsanou
jezdci formule 1!