Nejen difuzor, ale také méně ohebné přední křídlo trápí Red Bull

Šéfdesignér Red Bullu Racing Adrian Newey přiznal, že změn v pravidlech, které uškodily koncepci jeho vozu, je několik.

Vyrovnanost letošního startovního pole bývá přisuzována zákazu foukání difuzorů. Týmy můžou výfukové plyny využívat pro aerodynamické účely mnohem méně než loni. Red Bull ale přestal vyčnívat také kvůli dalšímu zpřísnění testů ohebnosti přední části vozu.

Podobně jako u foukaných difuzorů byl v posledních letech Red Bull průkopníkem v ohebnosti předního křídla. Vůz procházel technickými kontrolami, ale křídlo se za jízdy evidentně hýbalo. Soupeřům dlouho trvalo, než to dokázali napodobit.

"Je to zhruba tak, jak jsme se před sezónou obávali," uvedl Newey pro Autosport. "Jelikož jsme dvě sezóny hodně využívali technologii foukání výfuky, její odstranění nám spolu s dalšími změnami, jako je ohebnost předních křídel, hodně ublížilo."

"Asi víc než ostatním, protože jsme ji využívali déle. Chvíli nám trvalo, než jsme pochopili, co je třeba udělat, abychom se s tím vyrovnali."

Ale to není vše, před letní přestávkou přišel Red Bull o další drobnou výhodu, když FIA zakázala jeho počínání se změnami v nastavení motoru. Inženýři mistrovské stáje si hráli s průběhem točivého momentu tak, aby jezdcům pomáhali omezovat prokluz zadních kol.

"Pracovali jsme s Renaultem a najednou jsme čelili upřesnění pravidel, které představovalo jinou interpretaci, než podle které jsme se řídili. Tak na tom teď jsme, musíme se vrátit zpět a znovu se na to podívat," dodal Newey.

Jan Pastorek

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

18.8.2012 15:15 vjetefKimi Räikkönen
dobře vám tak čuráci :-)
0
19.8.2012 12:33 Ferrarist F458 - Marc Márquez
Re:
:-D
-4
19.8.2012 20:38 BeeGee - Sebastian Vettel
Re:
Kdo jsou podle tebe ti čuráci?
3
17.8.2012 22:17 Pebrach - Kimi Räikkönen
Já si třeba myslím, že to foukání byl geniální nápad. Ale ohebná křídla mi přišla jako rána pod pás. Pravidla říkají, že by mělo být auto ideálně tuhé, ale je fakt, že to není možné, proto udělali limity. Když pak někdo vyvine meteriál se speciálním grafem průhybu, tak je to takové "nečisté". Inovace, proč ne, ale dolovat takhle myšlenku pravidel se mi nezdá hezké.
5
17.8.2012 22:26 daaviid23 (davidnovak002@seznam.cz) - Michael Schumacher
Re:
na "duch" pravidel všichni kašlou
ale jinak mám podobnej názor;-)
11
17.8.2012 23:53 žlababaFernando Alonso
Re: Re:
a není to právě jádro problému, že na duch všichni kašlou? Pokud někdo vymýšlí jak porušit pravidla a nebýt při tom chycen, tak pořád ty pravidla porušují.
6
18.8.2012 11:27 Pebrach - Kimi Räikkönen
Re: Re:
Ano, jedná se o ten "duch" pravidel. FIA se snaží zabránit, aby bylo auto ohebné, ale oni přece jen hledají cestu, jak to pravidlo osrat. To se mi nezdá fér. Jse pro inovace, ale tohle nebyla žádná inovace, pouze obcházení pravidel.
0
18.8.2012 18:02 ChobbyKimi Räikkönen
Re: Re: Re:
Ale oni to dělají všichni - akorát je vždy víc propíraný ten, kdo je v tom aktuálně nejlepší - teď je to Red Bull, v minulosti to byli jiní, ať už Ferarri, McLaren nebo třeba Wiliams...
4
18.8.2012 13:16 DBS - Lewis Hamilton
Re:
Jinak ted konečně přiznali,že se jejich křídla ohýbali :-P :-D
-3
17.8.2012 17:29 ej_kej_ej - Sakon Yamamoto
Ferrari si postěžovalo u FIA, a trpaslík Todt povolil když mu řekli jak je Alonso + Dominecali roztomilej:-P
-8
17.8.2012 16:58 FWMonty
Sice to Red bullu uškodilo,ale získali oba tituly po sobě jak v poháru konstruktéru tak v jezdcích.Já si nemyslím,že práce Neweyho přišla v niveč;-)Hlavně že jste v minulém roce 2011 brečeli jak Red bull výhravá každý závod a kvaldu!!!!!letos se FIA snaží o vyrovnanosti F1 a vám se to nelíbí:-S
2
17.8.2012 16:30 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Tohle ještě byla F1!!!!
3
17.8.2012 17:14 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Tohle ještě byla F1!!!!
A už se nám tu vyrojili klasický bez názorový palečkáři!!!:-)
-4
17.8.2012 18:01 JuthungBrabham - Jack Brabham
Re: Re: Tohle ještě byla F1!!!!
Když už, tak ...klasičtí beznázoroví palečkáři!!! Ach ta tvoje čeština.
8
17.8.2012 18:11 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Re: Re: Tohle ještě byla F1!!!!
Potrefená husa se ozvala!:-)
-7
17.8.2012 17:24 ali0074 - Gilles Villeneuve
Re: Tohle ještě byla F1!!!!
ten Lotus 98T by porazil dnešní F1 podobné sekačkám na trávu... to je jisté...
-6
17.8.2012 17:28 F1BáliF1 (baldy@tiscali.cz) - Michael Schumacher
Re: Tohle ještě byla F1!!!!
Nevybral si zrovna názorný videa.. ale dřív se s těma bestiema museli rvát a bylo to mnohem víc o jezdci.. navíc ty zvuky motorů v12.. orgasmus. Jsem zvědav co budou vydávat za zvuky ty V6ky.
5
17.8.2012 17:36 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Re: Tohle ještě byla F1!!!!
Vystihl si to zcela správně!:-)A k těm videím.Myslím,že ,,on boardy,, z té doby lepší nenajdeš!:-)
-2
17.8.2012 17:37 D@fíkBAR - Casey Stoner
Re: Re: Tohle ještě byla F1!!!!
V tom třetím odkazu si to poslechni, je tam Lotus 1,5 V6 turbo.
0
17.8.2012 18:55 Vojtas - Jenson Button
Re: Re: Re: Tohle ještě byla F1!!!!
Jo fíku, ale to Turbo z těch motorů vytáhlo přes 1000 valachů :-P
-2
20.8.2012 02:16 F1BáliF1 (baldy@tiscali.cz) - Michael Schumacher
Re: Re: Re: Tohle ještě byla F1!!!!
Tak zvuk fajn.. ale ted to poženou trochu asi víc do otáček.. no myslím, že V12 a v10 jsou zvukově i tak lepší. Ale potěž pánbůh, že nakonec nebudou ty 4válce :D
0
17.8.2012 20:32 FerdaAyrton Senna
Re: Tohle ještě byla F1!!!!
Nádherná doba, tehdy se piloti mohli ještě plně věnovat závodění a né štelování Tetrisů jako dnes.:-(
-4
17.8.2012 15:10 Deliqent4Alfa Romeo - Juan Manuel Fangio
no je fakt že těch zákazů od FIA je příliš. Neřeknu kdyby tam byly pohyblivé části komponentů nebo něco co by mohlo být nebezpečné, ale nechápu proč se Fia snaží tak vehementně brzdit vývoj F1 :-S:-S:-S
7
17.8.2012 16:03 Stráťa - Jean-Eric Vergne
Re:
Protože F1 dosáhla stavu kdy nikdo neví jak dál, neomezenej vývoj by dneska znamenal auta tak výkoný a aerodynamicky efektivní že by bylo nemožný s nima jet a co hlavně, nedalo by se jet za nima kvůli aerodynamicky nečistýmu vzduchu ("závodilo" by se v kvaldě a postavení na startu by bylo skoro stejný jako postavení v cíly)
5
17.8.2012 16:56 karelpipaLigier - Martin Brundle
Re: Re:
hlavne by byla docela drahá, takze by nemel kdo zavodit :)
2
17.8.2012 15:03 GouesCz - Paul di Resta
Je to na nic, přirovnal bych to k situaci, kdy by ve fotbale zakázali hraní hlavou, protože by nějaký útočník dával moc gólů.
10
17.8.2012 14:48 Vojtas - Jenson Button
Dyť se řídí podle nákresů Colina Chapmana z počátku 80. let, nic z toho nevymyslel jenom si spojil souvislosti. Colin Chapman byl frajer, ne tenhle týpek;-)
6
17.8.2012 14:51 E.R.R.A.C.E.RJenson Button
Re:
Tleskám. ;-) Newey to jen vyhrabal a oprášil. ;-)
-3
17.8.2012 14:58 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Re:
Jo,kdyby žil Colin tak by dnešní káry vypadaly asi trochu jinak!:-D
1
17.8.2012 14:59 E.R.R.A.C.E.RJenson Button
Re: Re: Re:
No určitě by měl nějaké nápady, ale dnešní pravidla by mu to nepovolily. :-D Ale průkopník to byl o tom žádná. ;-)
5
17.8.2012 15:09 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Re: Re: Re:
Je fakt,že kreativita jednotlivých konstruktérů se dost ubíjí!Myslím,že F1 dojede na přemíru elektroniky!Můj názor je:Vrat´te přísavný efekt,ruční řazení a nadupaný V12!!!!:-)
-1
17.8.2012 15:15 Stíhač
Re: Re: Re: Re: Re:
s tím ručním řazením jsi to trochu přehnal... :D
3
17.8.2012 15:19 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Proč myslíš?
-3
17.8.2012 15:34 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ruční řazení je nemyslitelný ta já vím!:-)Ale docela by mě zajímalo,jak by si vedli novodobý,,plejstejšnový,,jezdci.Na mačkání tlačítek jsou zvyklí!Ale,jak by asi zvládali ručák!:-)Možná by jsme se dočkali nejednoho překvapení!:-)
5
17.8.2012 16:15 karelpipaLigier - Martin Brundle
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
hlavně by se konečně začalo chybovat. Musí se umožnit více chyb. Ztížit řízení jednoduše.
-1
17.8.2012 15:28 E.R.R.A.C.E.RJenson Button
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Proč , právě že ne. Aspon by se ukázal správný řidič. V12 a manuál a ukaž se frajere. Nějaký turbomotory elektrizovaný to je o hovně...
-2
17.8.2012 15:53 Stráťa - Jean-Eric Vergne
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Co všichni maj s těma velkoobjemovýma těžkýma kravskýma motorama? To už je dneska totálně překonaná koncepce. Pokud by chtěli pořádně výkonej motor neomezen pravidlama tak to bude relativně malý turbo s obrovským plnícím tlakem...
3
17.8.2012 16:11 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Krásnej zvuk a tak trochu nostalgie;-)
-2
17.8.2012 16:40 Stráťa - Jean-Eric Vergne
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nostalgie a zvuk jsou fajn ale v závodění jde o to být první v cíly a to už dávno jde snáz s turbem.
To co chceš najdeš v závodech classic-ků.;-)
2
17.8.2012 17:27 ali0074 - Gilles Villeneuve
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
teď si dědu naštval :-D
0
17.8.2012 17:49 Stráťa - Jean-Eric Vergne
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Já to nemyslel vůbec špatně, sám starý auta a motorky miluju, pod schodama mě stojí 175 special z roku 36. Ale taky si nedělám iluze že to co fungovalo tehdy je nejlepší řešení i dnes.
1
18.8.2012 03:09 buggybobTeam Lotus - Graham Hill
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
malej obsah s turbem o velkým plnicím tlaku je cesta drahá a ve výsledku ty motory odchází po pár kilometrech ... Já bych povolil libovolnej počet válců, atmosféra do 3,5 litru, turbo 1,4 litru a wankel s turbem 1,2 litru a konstruktéři - dělejte co umíte. Když by bylo něco příliš lepší - zas bych kousek upravil poměr, ale koncepci bych jim nechal ať si vyberou co se jim hodí ... Možná bych z hecu dal limit ještě pro boxery vzduchem chlazené na 5,5 litrů ... Když si vzpomenu jak cvičily tyhle motory v Porsche 908 a 917 ... ;-)
-6
17.8.2012 17:13 padadu - Sergio Pérez
Re: Re: Re: Re: Re:
taky by bylo fajn, kdyby si kazdej pilot auto nastartoval rucni klikou;-)
-3
17.8.2012 17:55 JuthungBrabham - Jack Brabham
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
anebo by piloti mohli startovat stylem - přeběhnout dráhu, nasoukat se do kokpitů, zapnout pásy, nastartovat a vyjet.
-2
17.8.2012 14:11 StanLee - Mark Webber
Taky by mě štvalo, když by moje inovativní nápady přišly vniveč. Adrian Newey je velkej frajer. Jako technik vím, jak setsakramensky složitý je něco vymyslet, navrhnout a zkonstruovat. A teď si vemte, že tohle všechno dokážete a FIA vám to zakáže. A to ještě hned několikrát. Vopruz.
9
17.8.2012 14:31 1958mrLotus1994Team Lotus - Elio de Angelis
Re:
Mám pocit,že Lotusu na začátku sezony taky něco zakázali(a taky nezanedbatelného)a neslyšel jsem je plakat!Ted jde o to,jak se k tomu ten dotyčný postaví!!!!! :-)
-2
17.8.2012 13:54 Pažitka - Fernando Alonso
Nefouká, neohejbá se, tak se prostředníkuje. :-D
-4

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

MF logo
MF logo wide