Pirelli tak velkou citlivost svých pneumatik neočekávalo

Pirelli tak velkou citlivost svých pneumatik neočekávalo

Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery přiznal, že vlastnosti letošních pneumatik nepředvídali ani jeho inženýři. Může za to odlišný testovací vůz.

V letošní sezóně mají týmy relativně velké problémy dostat pneumatiky do správné provozní teploty. "Potíže týmů spočívají v teplotě předních pneumatik," vysvětloval Hembery pro TotalRace. "Pak je tu další problém s přehříváním zadních pneumatik, pokud se moc protáčejí, ale to je něco jiného. Obecně vzato jsou problémy s předními pneumatikami."

Provozní okna jednotlivých směsí jsou poměrně úzká, proto není snadné se do nich trefit a obutí v nich udržet. Hembery přiznal, že to neočekával. "Ne, protože jsme to na (testovacím) voze 2010 neviděli. Všimli jsme si toho na letošních vozech, ale s nimi jsme netestovali. Asi jsme něco takového očekávali, ale je to násobně větší, než jsme předpokládali."

Jak už sportovní šéf italského výrobce naznačil, vysvětluje si to tím, že vývoj probíhal s monopostem renault z roku 2010. "Pneumatiky nejsou na voze 2010 zatěžovány stejně, protože je tu několik rozdílů, skončily foukané difuzory a ohebné nosy, což jsou věci, které top týmy loni měly. To změnilo aerodynamickou rovnováhu vozu. A to je důležité, protože se tím mění množství energie a relativní teplota pneumatik vpředu a vzadu."

Hembery však neočekává, že by se mu podařilo sehnat novější monopost. Musel by ho získat od některého z týmů, ale ty v tomto ohledu nechtějí spolupracovat.

Doporučujeme

Články odjinud