Případný deštivý závod by mohly ještě víc zdramatizovat pneumatiky

Případný deštivý závod by mohly ještě víc zdramatizovat pneumatiky

Okruh v Sepangu představuje náročnou zkoušku pro pneumatiky, a to i v případě deštivého počasí. S pneumatikami Pirelli pro tyto podmínky mají týmy minimální zkušenosti.

Každý jezdec smí během závodního víkendu použít kromě suchých také čtyři sady přechodných a tři sady mokrých pneumatik. Pokud závodní víkend výrazně ovlivní déšť, mohlo by to podle Lewise Hamiltona přinést komplikace právě v oblasti obutí.

"Starosti nám dělá to, že máme tři sady mokrých pneumatik a ty přechodné nejsou moc dobré," řekl. "Moc dlouho nevydrží. Takže bude těžké najít v závodě rovnováhu. Pokud se budeme muset kvalifikovat v těchto extrémních podmínkách a odjet závod na těchto třech sadách, tak může nastat chvíle, kdy budete muset nasadit přechodné pneumatiky, které vodu tak dobře neodvádějí. Bude to zajímavá situace."

Počasí se v Sepangu může rychle a často měnit, na což doplatil nejen McLaren v loňské kvalifikaci. Hamilton je přesvědčený, že se tým poučil. "Na suchu jsme patřili mezi nejrychlejší," vzpomínal. "Pak začala kvalifikace, my jsme to pokazili a skončili vzadu. Takže pokud to bude jako loni, okamžitě vyjedeme a budeme jezdit. Nemyslím, že bychom znovu udělali stejnou chybu."

Na mokré trati by podle Hamiltona McLarenu pomáhala také skutečnost, že letošní monopost MP4-26 má dobrou úroveň přítlaku, takže by bylo snazší jej udržet pod kontrolou.

Doporučujeme

Články odjinud