Slavné týmy F1: Arrows

Pětadvacet let se může zdát jako velmi dlouhá doba. V případě týmu Arrows toto tvrzení ale neplatí. Jinak totiž nezle vysvětlit skutečnost, že za čtvrt století, které stáj v F1 strávila, nedokázala zvítězit v jediném závodě.

Počátky tohoto týmu bychom patrně nalezli u americké stáje Shadow, z níž na konci roku 1977 odešlo několik klíčových lidí v čele s Alanem Reesem, Jackiem Oliverem, Davem Wassem a Tonym Southgatem. Pátým zakládajícím členem nově vzniklého týmu byl italský obchodník Franco Ambrosio, který obstaral potřebné finance. Název stáje, jež sídlila v Milton Keynes, byl odvozen z počátečních písmen příjmení těchto pěti pánů. Svůj historicky první monopost formule 1 stihl Arrows postavit za necelých šedesát dnů.

Konec sedmdesátých let

V sezoně 1978 získala stáj dohromady jedenáct bodů. Největšího bodového přídělu se dočkala zásluhou Riccarda Patreseho ve Švédsku, který si zde dojel pro vynikající druhé místo. Nutno podotknout, že Ital měl na dosah vítězství v Jižní Africe, jenže patnáct kol před koncem jej zradil motor a on byl nucen odstoupit z vedoucí pozice. V průběhu sezony čelil Arrows nařčení ze strany týmu Shadow, podle kterého při stavbě okopíroval vůz americké stáje, což později potvrdil také Nejvyšší soud v Londýně. Inženýrům tak nezbývalo nic jiného než postavit úplný nový monopost, neboť ten s označením FA1 se již velkých cen účastnit nemohl. Navzdory této skutečnosti tým nevynechal jediný závod ročníku 1978 a mezi konstruktéry obsadil desátou příčku. V témže roce opustil stáj Ambrosio, který byl zatčen kvůli finančním machinacím. I v následující sezoně byla hlavním nepřítelem zlatě zbarvených vozů nespolehlivost, díky níž získali Patrese a Mass pouhých pět bodů. K lepšímu výsledku nepomohl ani nevšedně vypadající monopost A2. Standardní přední křídlo bylo odstraněno a místo něj byly na vůz navrženy kryty závěsů předních kol, které díky svému tvaru usměrňovaly tok proudícího vzduchu tak, aby maximalizovaly přísavný efekt. Ani rok poté Arrows díru do světa F1 neudělal. I přesto, že italský jezdec znovu dovezl svůj monopost na druhém místě, tentokrát ve Velké ceně USA-západ, tak jedenáct bodů, které stáj zaznamenala, na lepší než sedmou pozici v Poháru konstruktérů nestačilo.

Se spolehlivostí nejdál dojedeš

Vynikajícím výkonem otevřel Riccardo Patrese ročník 1981, když vybojoval pole position na okruhu v Long Beach. Závod ale kvůli technickým problémům nedokončil. Ital se poté blýskl ještě v Brazílii a San Marinu, kde skončil třetí, respektive druhý. Ve zbytku sezony už ale žádný bod nepřidal. Na konci roku 1981 se dvou závodních víkendů v druhém arrowsu zúčastnil Jacques Villeneuve, bratr slavnějšího Gillese, jenž v té době závodil pro Ferrari. Do závodů se mu však kvalifikovat nepodařilo. Poté, co Patrese odešel k Brabhamu, začala forma Arrowsu upadat. Z pěti bodů v Poháru konstruktérů v roce 1982 byly sezonu následující čtyři. V druhém závodě ročníku 1983 se za volantem britského týmu objevil i bývalý mistr světa Alan Jones. Ze vzájemné spolupráce ale kvůli Australanovým finančním požadavkům brzy sešlo. V průběhu sezony 1984 vyměnila stáj pohonné jednotky Ford za turbomotory od BMW. Byť se ztrátou jednoho kola na vítězného Elia de Angelise, dovezl Thierry Boutsen svůj arrows do cíle Velké ceny San Marina v roce 1985 na vynikajícím druhém místě. Těsně pod stupni vítězů skončil v Německu a v součtu se stájovým kolegou Gerhardem Bergerem získali pro tým čtrnáct bodů a celkové osmé místo. O to větší zklamání přišlo v ročníku 1986. Pouhý jeden bod na kontě, o který se zasloužil šestou příčkou v Rakousku Christian Danner, vedení stáje rozhodně nenadchl.

Do sezony 1987 vstupoval Arrows s jezdeckým duem Eddie Cheever - Derek Warwick a s agregáty Megatron. Jednalo se však o staré tubromotory od BMW, jenž americká společnost zakoupila a přejmenovala je poté, co se německá automobilka z královny motorsportu stáhla. Tento rok se nesl v případě vozů Arrows opět ve znamení velké nespolehlivosti. Warwick neviděl šachovnicovou vlajku v deseti případech ze šestnácti, Cheever neprojel cílem devětkrát. Dokonce ani Ross Brawn, jenž k týmu na začátku sezony přišel, toho v roli šéfkonstruktéra mnoho nesvedl a výsledkem tak byla sedmá příčka s jedenácti body.

Japonská záchrana

Američanovo třetí místo v Itálii a Britova čtvrtá místa v Brazílii, Monaku, Itálii a Portugalsku vynesla stáji třiadvacet bodů a ta tak dosáhla na nejlepší dosavadní výsledek, když obsadila ve své jedenácté sezoně v F1 konečnou pátou pozici. Na přelomu desetiletí se ale britský tým vrátil do starých kolejí. Ke konkurenceschopnosti bylo daleko a odkoupení japonskou společností Footwork, jež stáj následně přejmenovala, se jevilo jako nejlepší možné řešení. Do sezony 1991 tak vstupovala nejen s novým jménem, ale rovněž s novým dodavatelem motorů, kterým se stalo Porsche. Bohužel, na obzoru byl nejhorší ročník v dosavadní historii týmu. To když trojice Michele Alboreto, Stefan Johansson a Alex Caffi, kteří se v průběhu roku objevili v závodních kokpitech vozů Footwork, nezískali ani jeden bod. Ze spolupráce s automobilkou Porsche nicméně velmi brzy sešlo a v sezoně 1992 nahradily její výrobky agregáty Mugen. Lepším z dua Alboreto - Suzuki byl Ital, na jehož kontě bylo na konci ročníku šest bodů, zatímco u japonského pilota žádný.

Ani polovina devadesátých let nepřinesla Footworku výraznější úspěch. Tým se nacházel v obtížné finanční situaci a svoji závodní sedačku musel nabízet platícím jezdcům. To se pochopitelně odrazilo také ve výsledcích. Stáj víceméně paběrkovala, avšak v posledním závodě ročníku 1995 získal Gianni Morbidelli pódiové umístění poté, co třináctou startovní pozici proměnil ve třetí místo v cíli. V sezoně 1996 zaznamenal Jos Verstappen jediný bod za šestou příčku z Velké ceny Argentiny. Tentýž rok odkoupil čtyřicetiprocentní podíl stáje Tom Walkinshaw - známý skotský závodník a majitel týmu TWR, s nímž nastupoval v mnoha motoristických sériích.

K vítězství chyběla tři kola

Z Footworku se stal opět Arrows. Vozům se dostalo nového dodavatele motorů v podobě Yamahy a stáj přesídlila do Leafieldu. Walkinshaw podepsal úřadujícího šampióna Damona Hilla, kterého v druhém kokpitu doplnil Pedro Diniz. Jako v hodně špatném snu si muselo připadat vedení týmu během Velké ceny Maďarska v roce 1997. Hill měl ještě tři kola před koncem půlminutový náskok v čele závodu na svého pronásledovatele Jacquesa Villeneuva a měl tak na dosah historicky první vítězství pro Arrows. Bohužel, na jeho voze se objevila závada na hydraulice a Brit musel zpomalit. Nakonec z toho bylo druhé místo. Sezonu stáj završila ziskem devíti bodů a osmým místem mezi konstruktéry. Hill posléze odešel k Jordanu a Brazilce v druhém monopostu doplnil Mika Salo.

Na pokraji sil

Arrows zkonstruoval vlastní motory, které však měly k dokonalosti daleko. Pedro de la Rosa při svém debutu ve formuli 1 v roce 1999 vybojoval šesté místo v Austrálii, což byl také nejlepší výsledek týmu z Leafieldu, který si další body na své konto v této sezoně již nepřipsal. S motory Supertec a jezdci de la Rosou a Verstappenem závodil Arrows v ročníku 2000. Na chvíli to vypadalo, že s finanční podporou od společnosti Orange, by se mohlo blýskat na lepší časy, jenže opětovná změna dodavatele motorů vyústila v další úpadek formy.

V polovině sezony 2002 nastalo nevyhnutelné - týmu došly peníze. Posledním závodem, ve kterém se monoposty Arrows objevily, byla Velká cena Německa. Heinz-Harald Frentzen a Enrique Bernoldi svým odstoupením, které zapříčinily, jak jinak, technické problémy, tak symbolicky uzavřeli pětadvacetiletou éru týmu Arrows. Týmu, jenž nebyl z nejhorších, avšak častá nespolehlivost jeho vozů jej nezřídka srážela na kolena.

Tomáš Bohuslav

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

29.1.2012 18:28 M.V.P - Nick Heidfeld
...
mě je nejvíc líto Jordanu... kéž by se vrátil...
-1
29.1.2012 21:47 FWMonty - Pastor Maldonado
Re: ...
Force India je více méně JORDAN;-)......Midland,Spyker a Force India
0
29.1.2012 17:38 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
narozeniny
Jody SCHECKTER 62 let
0
29.1.2012 14:09 -Tony-Fernando Alonso
:-)
Přál bych si, aby tohle nebyla "labutí píseň" a takových návratů do historie zde bylo bylo víc. Hlavně pro mladší ročníky, kteří tu dobu nepamatují ...
Není podstatné, že Arrows za čtvrt století na vítězství nedosáhl. To se nepovedlo ani spoustě výborných pilotů v lepších týmech! Důležité je, že byl součásti "cirkusu" F1 po mnoho let, něco po sobě zanechal a mnohým tak navždy utkvěl v paměti dodnes, což se o některých rychlokvaškách říct nedá ...
1
29.1.2012 16:35 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: :-)
jo jo ve starší době by se jistě našlo mnoho zajímavých námětů a v době "okurek" by nebylo špatné je využít
0
30.1.2012 11:29 Aventador - Kimi Räikkönen
Re: :-)
Arrows byl pro mě dost zvlaštní tým, já už jsem teda zažil jeho poslední roky kde jezdil na chvostu, byl to tým s velkým potenciálem a málo penězi bohužel
0
29.1.2012 12:50 caterham (angel@finvision.cz) - Alain Prost
24hodinovka
Vazeni nadsenci,
Chcetke pomoci s organizaci 24hodinovky?
Hledame dobrovolniky na srpen 20-22. Potrebujeme marsaly , kt budou kontrrolovat v boxem spravne stridani atp
Vice na mem emailu
0
29.1.2012 08:32 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Koukám velcí znalci F1 Variotek a Lukas Sterovsky už jsou taky tady.:-) U Arrowsu mě nejvíce nadchla A2 (je i na snímku), i když s ním Jochen Mass získal jen 2 body za dvě 6. místa a Riccardo Patrese se jen trápil a tým se s tím monstrem zúčastnil jen osmi GP na konci sezóny 1979. Neuvěřitelný designerský počin a s tím sponzorem Warsteiner celý vůz vypadá jako by sáhli do šuplíku Mercedesu a AutoUnionu.:-D Ten vůz si chci postavit jako model, ale ne a ne ho sehnat.:-(
0
29.1.2012 09:44 King-EracerJenson Button
Re:
Ta podlaha je brutální. :-)
0
29.1.2012 10:55 vanoverlord
Re: Re:
0
29.1.2012 11:24 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re:
jedno s nejpěknějších aut - alespoň té doby (ale v té době byla spousta krasavců)
0
29.1.2012 12:28 vanoverlord
Re: Re: Re: Re:
Vidíš, ja zasa túto "krabicu" medzi tie krajšie formule neradím, ale to je vecou vkusu každého súdruha. To už skôr prelom 80 a 90 rokov, alebo cigary zo 60 rokov.
0
29.1.2012 12:36 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re: Re: Re: Re:
A co třeba Lotus 75?
0
29.1.2012 12:37 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re: Re: Re: Re:
Pardon 72 jsem měl na mysli.
0
29.1.2012 12:44 vanoverlord
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ako vravím, ja 70 roky nejako nežierem, netvrdím že to boli vyslovene škaredé autá - také by sa dali nájsť s príchodom prvých prítlačných krídiel koncom 60 rokov v podobe šialených konštrukcíí, ale je to asi len otázkou vkusu. Lotus má vždy body navrch za čierno-zlatý farebný design, vtedy pre mňa vyzerá prijateľne všetko.:-D
Alebo si sa pýtal na model...:-D
0
29.1.2012 12:54 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ne, na auto, jak se ti líbí, protože Lotus 72 je tvarově úžasný a fest propracovaný narozdíl toho Arrowsu, který je dost jednoduchý a dbalo se jen na aerodynamiku a skutečně mnohým nepřipadá hezký, přestože spoustě fandům se mimořádně líbí.
0
29.1.2012 12:48 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re: Re: Re:
máš pravdu - mě zase "cigary" nějak neuchvátili.pěkné auta měl v 70 letech Lotus,krásná auta měl i svého času Brabham - jen namátkou ten typ se dvěma "komínkama" a další i Surtees (typ z reklamou Durexu) se mi líbil a našlo by se mnoho dalších,včetně několika typů Arrowsu
0
29.1.2012 09:50 vanoverlord
Re:
Ak chceš hotový model 1:43, tak na e-bay nejaké sú:
odkaz
Horšie to je s resinom 1:20 od Studio 27, ale čas od času tam objavuje aj ten, obvykle s cenou okolo 200USD...
0
29.1.2012 12:04 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re:
Díky. Na 1:43 nemám ruce a je to moc malé. Čekám, jestli to nebude i někdy ke koupení tady (Tamiya bohužel dělá 1:20:-( a ani tady není k mání ) S těmi měřítky je to těžký. Mám 4 auta 1:24, 2x 1:18 a čeká mě ještě v krabici Ferrari 126C2 1:12 mého oblíbence Gilla Villeneuvea. Takže 1:20 už by bylo asi moc.:-D
0
29.1.2012 12:07 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re:
tak fotky (spoustu),balsu a jde se na to:-)
0
29.1.2012 12:24 vanoverlord
Re: Re: Re:
Tak to máš smolu. Aspoň čo ja viem, tak 1/20 je najrozšírenejšie formulové merítko čo sa plastikových a resinových stavebníc týka, nasledované omnoho menej rozšírenou mierkou 1/24. Ak si chceš založiť zmysluplnú zbierku, pričom by si chcel stavebnice a nie hotové modely, tak ti nič iné ako tieto dve mierky nezostávajú. Jedine ešte 1/12, ale tam je sortiment ešte užší a samozrejme o to viac drahší..
Predpokladám ale že ten Arrows v mierke 1/43 je hotový model (kovový), podobne ako Minichampsy 1/18. V tak malej mierke stavebnice vyrába myslím len Tameo (inak tiež kovové).
0
29.1.2012 12:50 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re: Re: Re:
Já vím :-( Smysluplná sbírka to asi moc nebude, protože to by mě nemohlo zajímat tolik věcí:-D Nejprve to byl Talbot Lago, do nějž jsem si sedl, tak jsem ho dostal k vánocům. Pak ve stejné sérii byla Alfa 158. Pak byl extrémně levný model Sauberu z roku 2006 a poté pro mě nejkrásnější vůz rally Lancia 037 a to vše bylo 1:24. Pak v bazaru jsem objevil úžasnou věc 1:12 toho Ferrari Villeneuvea, který byl jediným mým idolem a mít ho byl největší sen. A 1:18 mám Renaulty 5, protože jsem s tím autem jezdil a miloval ho.:-) No a pak jsou další auta, co bych chtěl stavět...Arrows, A2, Tyrrell 010 v barvách Candy, nejlépe z Monaka, jakýkoliv další Ferrari Villeneuvea a méně známé vozy F1. Vlastně to ani nesbírám, jen jsou to hezké věci, sbírám podpisy jezdců.
0
29.1.2012 13:25 vanoverlord
Re: Re: Re: Re: Re:
Talbot a hlavne Alfa od Směru je skôr paškvil ako solídna stavebnica, ale aj z toho sa dá postaviť pekný model. Naposledy som ju pekne postavenú videl tu (je to Čech a v odkaze aj link na stavbu na čsl. fóre)
odkaz

Tu je zoznam (určite nie je úplný) výrobcov jednotlivých formúl, dá sa to prepnúť aj podľa výrobcov stavebníc.
odkaz
0
30.1.2012 14:07 vojtano - Gilles Villeneuve
Re: Re: Re:
126 C2 Villeneuva závidím...;-)
0
29.1.2012 18:13 Milly
Re:
a co tohle:

odkaz
1
29.1.2012 18:37 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re:
Tak papír, to je umění první kategorie a smekám před každým, kdo to dokáže postavit. Když nezbyde nic jinýho, tak snad bych to ...no radši kdyby mi to někdo slepil.:-)
0
29.1.2012 18:39 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re:
hlavně ty papírové kolečka - to je něco na moje prsty a hlavně nervy..
0
29.1.2012 18:45 vanoverlord
Re: Re: Re:
Teraz som náhodou naďabil na stavbu Arrowsu A2, je to resinový kit a teda žiadna sranda:
odkaz
odkaz

A toto by malo byť Ferrari 126C2 G.Villeneuva od Revellu 1/12
odkaz
0
29.1.2012 20:02 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re: Re: Re:
To Ferrari je to, co mám.:-)
0
29.1.2012 18:54 vanoverlord
Re: Re: Re:
Nedá mi to, ale toto musíš vidieť - Ligier JS11. Je to síce ešte nedokončené, ale inak ... sánku dolu mám vždy keď sa tam raz začas pozriem, sado-maso.
odkaz
0
29.1.2012 20:30 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re: Re: Re:
Paráda. Znám ty stránky a sosám tam :-)
0
28.1.2012 19:59 King-EracerJenson Button
Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
:-) Hlavně ty V10 to byl zvouček...prostě nádhera...ani dnešní V8 se nevyrovnají tomu humbuku. Nechci raději vidět ani slyšet ty přeplňovaný vysavače. :-S
0
28.1.2012 19:59 King-EracerJenson Button
Re: Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
2
29.1.2012 08:34 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Re: Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
Jo Bernoldi Monako uměl, viď Davide Coultharde?:-D
0
29.1.2012 09:45 King-EracerJenson Button
Re: Re: Re: Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
neříkám, že uměl...ale ten donut byl povedený a v zápalu boje hned po ťukanci, což se moc často nestává , tipuji že 90% jezdců by tam takhle zůstala stejně jako Massa. :-)
0
29.1.2012 09:32 caterham (angel@finvision.cz) - Alain Prost
Re: Re: Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
Ono to neni az takovy problem s nasupanou lehkou zadokolkou.. To jde i s 115 konama... Ale efektne to vypada vzdy... Felipe je holt Felipe... Kdyby z nejakeho duvodu Ferka nemusela mit vzdy brazilce tak ani on , tak ani baric by tam nebyli
0
29.1.2012 09:46 King-EracerJenson Button
Re: Re: Re: Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
Jasnačka...na takový DOnut stačí i Honda S200 která má brutální krouták na prdel. S tou to jde jak po másle. :-)
0
29.1.2012 10:38 caterham (angel@finvision.cz) - Alain Prost
Re: Re: Re: Re: Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
Zvladame i s catem 1,6 :) no ne az tak pekne :)
0
29.1.2012 08:16 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: Tady to Bernoldi parádně obrátil, to se mi líbilo.
Tak to jsi neslyšel ta auta předtím;-) Není to sice úplně ono, ale něco najdeš na youtube, protože jet třeba do Goodwoodu je dražší...tam to musí být úžasný.
0
28.1.2012 17:45 Variotek
Arrows má historický rekord dnes už nepřekonatelný, neboť tým byl založen 5. prosince 1977, 9. ledna 1978 už tým prezentoval novinářům rozestavěný vůz a továrnu a 29. ledna už stál tým v druhém závodě sezony! To vše za šedesát dnů. Aby se vše stihlo celý tým pracoval i přes Vánoce. Navíc bez testů, neboť v době kdy měl Patrese absolvovat testy byl Silverstone pod sněhem. FA1 nebyl kopií Shadowu, ale byl to Shadow DN9, plány (asi 170 výkresů) a některé díly si totiž Southgate (konstruktér Shadowu) vzal sebou do Arrowsu, Rees se Southgatem věděl že vůz FA1 bude zřejmě zakázano používat a velmi rychle pracovali na novém voze A1, který vůz FA1 nahradil.
4
28.1.2012 18:57 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re:
...nový A1 debutoval ve 12-tém závodě sezony v Rakousku.
3
28.1.2012 19:05 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re:
Paradoxemn i bylo,že ve Švédsku dojel Patrese s Arrowsem druhý za Laudou,jehož vítězný revoluční Brabham byl v následném závodě zakázán,ttriumf ve švédsku mu však byl ponechán,jinak by zvítězil právě Arrows;-)
4
28.1.2012 19:14 Variotek
Re: Re: Re:
Ano Lauda tehdy řídil Brabham BT46B, který měl na zádi obří ventilátor. Ten vysával z pod auta vzduch a přicucával jej k asfaltu, což v Anderstropu, který měl(má) klopené zatáčky byla nesporná výhoda. Lauda však dle mého vyhrál jen díky poruše Lotusu Maria Andrettiho, nicméně bylo by zajíavé sledovat jak by si vůz BT46B vedl i na dalších tratích. Zřejmě by se stal díky obrovskému přísavnému efektu neporazitelným, ovšem také velmi nebezpečným, v zatáčkách by mohl dosahovat velkých rychlostí, při kterýých by jezdec mohl ztratit vědomí, proto byl zakázán, později tento zákaz ze stejného důvodu postihl i wing cary....
2
28.1.2012 20:27 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re:
Lauda tehdy Andretiho předjel v závodě,Mario sice poruchu mél ale později odkaz odkaz;-)
4
28.1.2012 20:51 Variotek
Re: Re: Re: Re: Re:
Ano to máš pravdu, spletl sem se. I když jak tak na to koukám Andretti odstoupil osm kol potom co jej Lauda předjel na poruchu motoru, možná že už motor nepracoval tak jak měl...
4
28.1.2012 22:20 buggybobTeam Lotus - Graham Hill
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
... další důvod zákazu Brabhamu BT46B bylo i to, že všechnu špínu a kamínky z trati co ventilátor nasál házel rovnou za sebe - čili přímo proti autům jedoucím za sebou. A oficiálním důvodem zákazu - jestli se nemýlím - bylo to, že FIA prohlásila ten ventilátor za pohyblivý aerodynamický prvek :-)
4
28.1.2012 17:37 Spoiler - Michael Schumacher
Arrows + Minardi
Miloval jsem Minardi a Arrows. Ani ne tak proto že by to byly nějaký dobrý týmy ale vždycky se mi líbili jejich formule :)
-1
28.1.2012 17:30 Aventador - Kimi Räikkönen
výborný článek chválim redakci...už jsem si si myslel že chcete založit oficiální funpage Kimiho Raikkonena...na konkurenci teď běží seriál Simtek a Pacifik...to je taky zajímavé počtení...ačkoli jsou tyto týmy nesrovnatelně méně úspěšné než Arrows...ještě by to chtělo zmapovat historii týmů Jordan, Minardi, Ligier čí Tyrrell;-) to bych si rád přečetl
1
28.1.2012 17:43 .kotrba. - Lewis Hamilton
Re:
myslím že i příběh Toyoty v F1 je zajimávý, co by ještě pozvedlo zajímavost - foto k těm týmům
1
28.1.2012 17:16 pauljoeFernando Alonso
Skvělý tým.Škoda že trošku zabrzdil karieru Frentzenovi.
0
28.1.2012 17:39 Spoiler - Michael Schumacher
Re:
Frentzen si posral kariéru sám. O tom že to byl vynikající jezdec není pochyb ale pokud vím tak nabídky měl z lepších týmů ale nakonec se upsal třeba Jordanu. Tam samozřejmě neměl šanci něco vyhrát.
0

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

Hrajte o pamětní
značku podepsanou
jezdci formule 1!