Testy v sezóně jsou vyhozené peníze, říkají McLaren a Red Bull

Formule 1 si za poslední roky zvykla na minimum testů a jejich zákaz v sezóně. V Mugellu všichni dosáhli víceméně stejného pokroku, takže bylo zbytečné tam jezdit.
Testy v sezóně jsou vyhozené peníze, říkají McLaren a Red Bull

Už před testy v Mugellu minulý týden mnohé týmy zpochybňovaly jejich smysl a v Barceloně svůj názor potvrdily. "Osobně si myslím, že jsme se bez toho testu mohli obejít," řekl sportovní ředitel McLarenu Sam Michael. "Myslím, že je to jen zbytečně vynaložené velké množství energie a peněz v sezóně."

Ferrari, které hlasitě volá po větším množství testů, říká, že formule 1 musí mít stejně jako ostatní sporty možnost připravovat se na zápasy - závody. Podle McLarenu se ale během testů zlepší všichni, takže se na rozložení sil nic moc nezmění.

"McLaren tím testem samozřejmě hodně získal, ale ve formuli 1 je vše relativní, takže nakonec jsme jen utráceli peníze. Změnila se naše relativní pozice vůči Red Bullu, Ferrari, Mercedesu nebo ostatním, se kterými soupeříme? Nemyslím si to," uzavřel Michael.

Podobný názor má na uplynulé testy Red Bull. "Zjistili jsme, že jsou těstoviny v Itálii pořád nejlepší na světě, a to je asi vše," řekl šéfdesignér úřadujících mistrů Adrian Newey. "Souhlasím s tím, co řekl Sam."

"Z mého pohledu jedete testovat, protože ty testy jsou. Nic jsme se nenaučili... Relativně řečeno. Myslím, že Samův závěr je platný. Všichni jsme utratili peníze, ale hodnota testů v sezóně je pochybná."

Týmy si už zvykly vyvíjet své vozy pomocí simulačních nástrojů a výsledky své práce si zvládají ověřit v pátečních trénincích před Grand Prix.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
16. září | O Schumachera se doma stará 15 odborníků (lékaři, sestry, terapeuti)

GP Singapuru

Pátek 19. září 2014
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 15.30–17.00
Sobota 20. září 2014
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 21. září 2014
Závod 14.00

Nejčtenější články

Technika v Itálii: důležitost podlahy i vývoj motorů

Technika v Itálii: důležitost podlah…

Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny. Do Monzy přivezly týmy speciální zadní křídla i několik nových komponent.

11.  9.  2014 | | 5 N/A
Formule E: První závod vyhrál po šíleném konci Lucas di Grassi

Formule E: První závod vyhrál po šíl…

Lucas di Grassi vyhrál první závod elektrické Formule E.

13.  9.  2014 | | 80 N/A
Fotogalerie: Luca Cordero di Montezemolo a Ferrari (1973-2014)

Fotogalerie: Luca Cordero di Monteze…

Luca di Montezemolo končí po 23 letech ve funkci prezidenta Ferrari. Do Maranella přišel v roce 1973, stal se asistentem Enza Ferrariho a později také šéfem Scuderie. V 80. letech prošel řadou pozic v koncernu FIAT. Od roku 1991 byl prezidentem Ferrari.

12.  9.  2014 | | 3 N/A
Co už jezdci neuslyší? Je toho hodně

Co už jezdci neuslyší? Je toho hodně…

Jezdci už od Singapuru nebudou moci dostávat prostřednictvím rádia informace, které by mohly zlepšit jejich výkon nebo výkon vozu. To je docela dost obecná definice. Co konkrétně tedy jezdci jeho inženýr nebude moci říct?

11.  9.  2014 | | 31 N/A
Räikkönen: Naší velkou slabinou je ERS

Räikkönen: Naší velkou slabinou je E…

Kimi Räikkönen se domnívá, že řešení systému ERS je pro Ferrari v porovnání s jeho soupeři slabinou.

13.  9.  2014 | | 52 N/A