Toro Rosso drsné na své bývalé jezdce? Spíše naopak

"Zeptejte se každého druhého v padoku formule 1 a řeknou vám: oba jsou dobří závodníci. Ne ale skvělí tak, jaké hledá Red Bull."

Poměrně rozsáhlá část fanouškovské obce kritizovala Toro Rosso za to, že se ze dne na den zbavilo obou svých jezdců, a nahradilo je jinými. Španěla Alguersuariho a Švýcara Buemiho střídá dvojice Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.

Posoudit zvenčí výkon závodníka v průměrné stáji je nesmírně obtížné. Vlastně nemožné. Nestačí se jen dívat na výsledky v dílčích závodech nebo kvalifikacích. To je hodně málo. Týmy mají k dispozici řadu nástrojů a mechanizmů, jak vyhodnocovat potenciál a schopnosti závodníka. A mnohé z nich jsou velmi sofistikované: analytiky fyzických i psychologických schopností individuálního člověka, srovnávací data ze simulátorů nebo vyhodnocování vybavenosti v oblastech, které možná se závoděním nesouvisí, ale jsou pro tým typu Red Bull extrémně důležité: charisma, inteligence, schopnost komunikovat s médii – zkrátka marketingový potenciál. Však se podívejte na Sebastiana Vettela. Téměř dokonalý produkt rebullovské akademie.

To není o tom, že musíte mít z každé oblasti schopností jen část. Red Bull hledá někoho, kdo má ve všech oblastech všechno.

Je jím Alguersuari s Buemim?

Zeptejte se každého druhého v padoku formule 1 a řeknou vám: oba jsou dobří závodníci. Ne ale skvělí tak, jaké hledá Red Bull.

A proto se Red Bull rozhodl dál hledat druhého Sebastiana Vettela.

A že byl Red Bull k Algersuarimu a Buemimu krutý?

Buemi dostal od Red Bullu 55 startů (tři sezony), Alguersuari 46 startů (2,5 sezony). Který další dostane tak luxusní šanci dokázat, že si zaslouží místo ve Ferrari nebo McLarenu? Nebo vlastně... Red Bullu?

Že na to není Toro Rosso příliš dobrý tým, aby umožnil svým jezdcům ukázat, co v nich je? Vyprávějte to Fernandu Alonsovi, který o svých kvalitách nenechal na pochybách nikoho už ve své první sezoně, kdy startoval za Minardi.

Co mají říkat Lucas di Grassi nebo Jérôme D'Ambrosio? Nedokázali by Scott Speed, Neel Jani, Brendon Hartley nebo Sébastien Bourdais dosáhnout alespoň stejné úrovně výsledků, dostat stejně velkorysou šanci?

Ano, můžete namítat, že být v Red Bullu volné místo, určitě by si někoho z dvojice Alguersuari – Buemi k sobě stáhnul. Možná. Ale spíše ne. Kdyby tomu tak totiž bylo, tedy že alespoň jeden z jezdců Toro Rosso by měl na to nahradit Marka Webbera, ten rok navíc by mu jistě dal. Vždyť už do nich Red Bull investoval miliony eur! Tak proč začínat od nuly jen proto, že v Red Bullu zrovna náhodou nebylo místo? Kdyby Red Bull chtěl a měl pocit, že je Alguersuari nebo Buemi lepší než Webber, který byl alespoň letos o hodně horší než Vettel, Red Bull by neprodlužoval smlouvu s Webberem.

Red Bull ví, co dělá. A na rozdíl od jiných je v tom transparentní. Své piloty pro elitní stáj připravuje v prostředí samotné formule 1. Proti pravidlům to není: šasi každé stáje vyrábí jiná firma. Jedná se tedy formálně o dva různé týmy, ačkoli někde vysoko nahoře mají stejného majitele. Alguersuariho s Buemim už nebylo kam dál rozvíjet. A proto v Red Bullu skončili.

A nejlépe to vystihl Algersuari sám: navzdory šoku z překvapivého rozhodnutí už nepokračovat v programu vývoje ‚mladých talentů‘ dále, dostal podle vlastních slov od Red Bullu vše, co potřeboval.

Vždyť bez něj by se do formule 1 nedostal vůbec.

 

Související odkazy:
Těsně pod vrcholem - hlavní téma F1mag o jezdci, který skončil těsně před branami formule 1
Dvojnásobný šampion - hlavní téma F1mag o tom, jak je Vettel špičkovým produktem továrny Red Bullu

Tomáš Richtr

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

18.12.2011 11:21 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
souhlas
Do puntíku.;-)
0
18.12.2011 09:06 f-jenda - Nico Rosberg
Nevím
S panem Richtrem souhlasím v tom, že by se bez Toro Rosso v F1 Alguersuari a Buemi nikdy neukázali. Myslím si ale, že vyhazov těchto pilotů nebyla jejich chyba, nýbrž chyba týmu. Je naprostá pitomost angažovat pilota, který neprošel ani GP2, rovnou do F1, navíc bez potřebného testování. Důsledkem toho je, že pilotovi trvá několik let navíc, než se "chytne". A tom okamžiku už není perspektivní nováček a letí pryč...:-(
0
17.12.2011 11:40 Aventador - Kimi Räikkönen
16.12.2011 22:57 vanoverlord
nejde mi na tebe vložit reakce nevím proč...jen dodám: kdyby neměl Alonso za manažera Briatoreho...tak by po roce 2001 u minardi taky končil...páč by nabrali někoho dalšího...movitějšího...z těchto týmů když nemáš za sebou nějakou super velkou společnost na vychovávání talentů nebo prachy cesta nahoru nevede...a vysvětluj to Monteirovi, di Grassimu, Klienovi,
d´Ambrosiovi...to všechno byli jezdci kteří v těch mizernejch týmech celkem překvapili...(příjemně) a nebylo z toho nic...a už nikdy se v f1 neukážou...
3
18.12.2011 16:19 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re: 16.12.2011 22:57 vanoverlord
Za Klienem byl RedBull, dÁmbrosio patří pod Gravity, které je spolumajitelem týmu Renault...on je zakopaný pes i jinde. Klien byl ve špatnou dobu v F1 a dÁmbrosio má smůlu, protože Belgie má menší preference v F1 než Francie.
Když už tak víš, kdo má a kdo ne za sebou hromady peněz, tak čí balík drží stále Liuzziho v F1? Já to totiž skutečně nevím a asi nejsem sám. Díky.
1
17.12.2011 01:18 skejt007 - Sebastian Vettel
ale stejně to je sviňárna pořád dělat jakoby nic a tvářit se že se nic neděje a nejednou hoši zabalte si je konec místo vás máme jiný tak jako co oni ted?kde narychlo seženou místo?doufám že Alguersuari ůstane jako třetí jezdec Red-bullu a nebo se bude živit jen jak DJ viděl sem nějaký viděa jak hraje a docela mu to šlo :D odkaz
0
16.12.2011 23:52 LigierLigier - Jacques Laffite
22:57 vanoverlord
nejde mi dat re - Weber je o nekolik trid lepsi nez Ti dva...bo minimalne o jednu...
0
17.12.2011 00:00 vanoverlord
Re: 22:57 vanoverlord
Keď myslíš, ja viem len toľko, že Webber s najlepšou technikou v poli obhájil 3.miesto v PJ len s odretými ušami a darovanému víťazstvu z Brazílie. Minimálne pri Alguersuarim som mal pocit, že podával výkony primerané technike s ktorou disponoval - o Webberovi sa to tvrdiť neodvážim a už tobôž nie o rozdiele niekoľkých tried, alebo čo ilen jednej...
1
19.12.2011 12:04 yan
Re: Re: 22:57 vanoverlord
Problém je v tom, že RedBull, na rozdíl od tebe i Ligiera, ví dobře zda ty výkony odpovídají nebo neodpovídají technice. Porovnání s týmovým kolegou je sice na první pohled nejobjektivnější, ale zároveň může být také nejsnáze manipulováno - právě proto, že se obecně předpokládá shoda obou vozů. Nikdo přece nedokáže naprosto objektivně vyloučit, že dva vozy různých stájí nemohou být podobnější, než různě nastavené vozy jedné stáje.
1
16.12.2011 23:50 LigierLigier - Jacques Laffite
K diskuzi níže - je fakt, že mne Alonso taky nezaujal v Minardi, vůbec co si pamatuji mne v slabých týmech zaujal za dobu co F1 sleduji Senna, Schumacher a Vettel... Jinak si nikoho nemohu vybavit.
2
18.12.2011 11:26 Ondrej27Klenk-Meteor - Hans Klenk
Re:
Mě ještě Raikkonen u Sauberu a Webber hned v prvním závodě a určitě bych vylovil i někoho dalšího.
1
18.12.2011 12:59 Stráťa - Jean-Eric Vergne
Re:
Nj, asi máš dobrý oko protože tam máš 2 největší osobnosti F1 za posledních 30 let a dost možná největší osobnost několik dalších sezón (má k tomu hodně dobře nakročeno).
1
16.12.2011 23:47 LigierLigier - Jacques Laffite
S článkem bych souhlasil - ani jeden nic výraznéh nepředvedl... Na dvojici RB oba asi nemají a nebudou mít... Ale mohl to v tom případě tým rozseknout v létě a ne teď...to rozhodování na poslední chvíli je podle mého, nejen u tohoto týmu, špatné...
1
16.12.2011 23:37 EliasFan (KovistarMovistar@seznam.cz)Team Lotus - Heikki Kovalainen
Algi měl zůstat. Ten předváděl opravdu hodně dobré výkony a měl potenciál pro budoucnost. Myslím, že možná on mohl nahradit Webbera.
2
16.12.2011 23:07 Inzik - Juan Manuel Fangio
třeba tímto: "I když byly Alonsovy výkony v testech dobré, ve své první kvalifikaci prohrál s týmovým kolegou Tarsem Marquesem o 2,6 sekundy. Ale už ve čtvrté kvalifikaci v Imole porazil oba Benettony, což zopakoval i v další části sezóny."
4
16.12.2011 23:07 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re:
je to reakce na vanoverlorda, nějak jsem to omylem vložil jako nový příspěvek :-)
1
16.12.2011 23:13 vanoverlord
Re:
Nuž ak toto má byť prejavom nejakej geniality, tak potom je géniom aj Alguersuari, ten dokázal neraz na trati potrápiť Mercedes, ba čo viac on ich dokázal niekedy poraziť, naposledy myslím dokonca obidva monoposty - v jednom z nich sedel 7násobný MS.
2
16.12.2011 23:21 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re:
TorroRosso vzniklo právě z velmi nízkorozpočtového týmu Minardi,a v roce 2001 to byl monopost tak akorát na otrkání na okruzích...Fernando se přehlédnout nedal...
2
16.12.2011 23:28 vanoverlord
Re: Re: Re:
No ja ti neviem, bez toho aby som nejako znižoval Alonsov talent, tak mne prehliadnuteľný v r.2001 prišiel, minimálne si na nič naozaj výnimočného nespomínam - mal techniku z konca poľa a na konci poľa aj jazdil. Rovnako ako mali Buemi s Alguersuarim techniku zo stredu poľa a v strede poľa aj viac alebo menej aj jazdili.
2
16.12.2011 23:38 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re:
To muůžeš říct, že i Ricciardo jezdil na chvostu letos a přesto zaujal. Alonso v Australii dojel před oběma Benetony, Malajsie, pouze před týmovým kolegou, Španělsko 13. ze 16, Evropa 14. z 15, Francie, Britanie, Německo, Italie poslední, V Japonsku 11. ze 17. V ostatních zavodech nedojel. Nato že měl o třídu nejhorší vůz v poli, tak to není až tak špatný. HRT je dva roky nejhorší tým a dojíždí maximalně před Virginem a to je HRT lepší než tehdejší Minardi
1
16.12.2011 23:47 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: Re:
právě s Ricciardem jsi uvedl vhodný příklad...
2
16.12.2011 23:48 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
a s Minardi jezdil Fernando za možnostmi tohoto monopostu...
0
16.12.2011 23:52 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
...nad možnosti monopostu,i tak by to šlo říct:-D
0
16.12.2011 23:56 vanoverlord
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nejazdil skôr za možnosťami takých superstar akými boli Marques a Yoong?
2
17.12.2011 10:09 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Younga si pamatuju jenom proto, že to byl uplně nejhorší pilot všech dob. Pravidelně dojížděl o několik kol za ostatními a udělal skoro v každém závodě hodiny. Ten určitě nejezdil za hranicí možností vozu. A Marqueze si už nepamatuju, ničím mě nejspíš nezaujal
1
17.12.2011 11:19 vanoverlord
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Veď práve, po boku pilotov typu Márquesa a Yoonga by zažiaril kde-kto. Mimochodom s Minardi sa do prvej desiatky po 3x dostali aj Baumgartner a Webber, pričom dokázali obaja bodovať (Webber dokonca hneď v prvej GP, rok po Alonsovi)... a má dnes niekto odvahu porovnávať týchto dvoch pilotov s Alonsom?
Dnes je ľahko považovať vtedajšie výkony Alonsa za predzvesť jeho budúcich výkonov, ale ruku na srdce, po bitke je každý generálom. Mne vtedajšie Alonsove výkony stále nepripadajú oproti tým tohtoročným Alguersuariho ničím výnimočné.
1
17.12.2011 11:48 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
jenže když webber dojel 5. tak závod dokončilo pouze 8 jezdců, tzn. webber předjel pouze 3 (srovnej s Australii 2001, kde alonso při debutu předjel 2 jezdce) a Baumgartner sice dojel 9., ale z 10 a pak 8. z 9. a pokud se podíváš do přehledu Alonsa, co jsme zde psal, tak Alonso toho dokazal víc
2
17.12.2011 11:58 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
a 8. dojel Baumgartner jen proto, že 9. Fisichelovi odešla hydraulika, ale byl ještě klasifikovaný, tzn, Zsolt dojel vlastně poslední a náhodou na bodech... Takže srovnání s Alonsem, který neměl to štěstí, že nevypadlo tolik jezdců, aby dojel na bodech je naprosto nesmyslné.
0
17.12.2011 12:35 vanoverlord
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
A vďaka čomu Alonso končil preteky vyššie ako na 20.-21. mieste?:-D
1
17.12.2011 13:25 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Austrálie 12. ze 14, Španělsko 13. ze 16, V Japonsku 11. ze 17, tomu říkáš, že dojel tak dobře jen kvůli tomu, že všichni vypadli...
1
17.12.2011 13:39 vanoverlord
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ach jo, s tebou je to ťažké... Došiel, veru došiel toľký a z toľkých, zajazdil dobre - rovnako dobre ako napr. Alguersuari s STR dochádzal do cieľa pred monopostami z vyššou výkonnosťou - z jedného je génius a druhý sa prace, lebo nezaujal - a o to tu ide, pri podobných výsledkoch tu máme dve diametrálne odlišné hodnotenia.
1
17.12.2011 13:51 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
s STR je snazší předjet několik lepších aut. S tehdejším Minardi to byla otázka skoro až zázraku. Ale tak mám svůj názor, tak mi ho nech :-) Mě Alonso zaujal už u Minardi. Neříkám, že Algue jezdil špatně, asi by si zasloužil místo v F1, bohužel je politika STR takováto
-1
16.12.2011 23:54 vanoverlord
Re: Re: Re: Re: Re:
Nech je ako chce, mňa napríklad nezaujal ničím ani Ricciardo. Ak ma z nováčikov niekto zaujal, tak by to bol asi Di Resta a možno Pérez. Okrem toho Alonso bol v tej dobe tak nespochybniteľný talent, že na rok si musel tiež dať pauzu.
0
17.12.2011 01:46 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
jak jistě víš,tak pauzu mu dal tehdy manažer Briatore,který si jej stáhl do renaultu jako testmana,však se ví že u Minardi jej upíchl právě on aby se nejdříve otrkal na okruzích...Donutil jsi mě přehrabat archív a vytáhl jsem si celou sezonu 2001 na videokazetách:-D tak mám přes víkend zábavu postaráno...
4
17.12.2011 11:36 orcen - Kimi Räikkönen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nemáš možnost z těch videokazet udělat digitální kopii? :)
3
17.12.2011 16:52 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
no pokusit se o to můžu,někoho známého kdo má DVD přepis z VHS bych měl...už jset nechal přepsat austrálii a brazílii 2003...kvalita to není úplně skvělá ale dá se na to dívat...tak se mi připomeň...v nicku je můj email;-)
2
17.12.2011 11:34 Aventador - Kimi Räikkönen
Re: Re: Re: Re: Re:
a čím tě zaujal Ricciardo....? to by mě celkem zajímalo...nejezdil o nic lépe než možnosti jeho auta...a takhle by v tom autě jezdil každý průměrný jezdec viz Liuzzi nebo Klien...stejně tak Alonso v roce 2001...neviděl jsem na něm tehdá nic čím by nějak extrémně zaujal...v tom roce mě spíše zaujal Kimi...ten jezdil na nováčka výborně...nutno dodat že tenkrát měl Sauber 4té nej auto v poli...ani jsem se nedivil že rok na to nahradil v Miku v McLarenu a v roce 2002 si rovněž vedl skvěle...;-)
2
17.12.2011 11:54 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ono se to dobře hodnotí, když jede nováček v autě ve středu pole. Ano Di Resta velmi překvapil, ale co by zajel v HRT? Kimi v Sauberu 2001 jezdil hodně dobře, ale jak by jezdil v Minardi? Ricciardo dokázal v kvaldě porazit týmového kolegu a sem tam i Virgin, což je pro HRT úspěch, tudíž zaujal. To stejné Alonso. Nikdo nemohl čekat, že dojede tehdy na bodech, nebo v první desítce, pokud půlka pole nevypadne, ale když dojel před 1-2 jezdci v tom autě, ve kterém jezdil, tak je to hodné zaujetí.
2
17.12.2011 16:56 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
a tehdy bylo pouze 6 bodovaných míst...
2
16.12.2011 23:23 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re:
Ale rozdíl je mezi trápícím se mercedesem a průměrným STR (v podstatě podobnej lvl aut) a průměrným benetonem a naprosto tragickým Minardi (docela solidní rozdíl aut)
2
16.12.2011 23:32 vanoverlord
Re: Re: Re:
A Benneton bol v r.2001 nejaký top team, alebo čo? Aj kvaldy v r.2001 a 2011 by som veľmi neporovnával, ak sa nemýlim, tak vtedy sa dalo taktizovať s množstvom paliva. A pri všetkej úcte ak mal byť tohtoročný MGP na podobnej úrovni ako STR, tak to môžem začať bohorovne tvrdiť aj o vtedajšom Bennetone a Minardi...
0
16.12.2011 23:40 Inzik - Juan Manuel Fangio
Re: Re: Re: Re:
Nebyl to top team, ale na druhou stranu už tam měl slovo Renault, ale Minardi to byl tým jen do počtu, auto zaostávalo za ostatními o moc
3
17.12.2011 11:37 Aventador - Kimi Räikkönen
Re: Re: Re: Re:
porovnávat duo STR a Mercedes 2011 s Benetonem a Minardi 2001...to není uplně relevantní...Mercedes 2011 je jako sauber 2001 a benetton 2001 byl šíleně mizerným vozem...něco jako Williams 2011...takže porazit sem tam Benetton bylo sice pro minardi úspěch...ale nebylo to nedosažitelné...
0
16.12.2011 23:05 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
výměna...
...takto se to dá skutečně pochopit,RBR chce pochopitelně vidět výsledek svých dalších investic t.j. Vergne a Ricciardo...Pokud zaujali Alguersuari a Buemi jinde,tak jsou k dispozici.
2
16.12.2011 23:09 vanoverlord
Re: výměna...
K dispozícii samozrejme sú, ale komu, teraz keď sú už takmer všetky sedačky obsadené? Na tento rok sú obaja de facto odpísaní a ak by im to oznámili o niečo skôr, tak odpísaní byť nemuseli.
3
16.12.2011 23:15 richardpoama (richardpoama@seznam.cz) - Fernando Alonso
Re: Re: výměna...
to pochopitelně ano,ale během nové sezony se může stát spousta nepředvídatelností,takže na odpis být nemusí...a zajistit si místo pro rok 2013,na tom můžou začít jednat co nejdříve...
3

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

Hrajte o pamětní
značku podepsanou
jezdci formule 1!