Velké ceně Belgie dominoval Lewis Hamilton

Pilota McLarenu nezaskočilo ani proměnlivé počasí, které je pro okolí okruhu Spa-Francorchamps typické. Druhý dojel po nepodařeném startu Mark Webber a třetí Robert Kubica.

Většina jezdců má okruh Spa-Francorchamps ve velké oblibě. Díky častým změnám počasí se zde tradičně odehrávají zajímavé závody. Letos se startovalo za sucha, ale přeháňky měly přijít každou chvíli.

Start vůbec nevyšel nejrychlejšímu jezdci kvalifikace Marku Webberovi, který se propadl až na sedmé místo. Do vedení naopak neomylně zamířil Lewis Hamilton, který si věřil již po kvalifikaci. Na druhé místo se posunul Robert Kubica, následovali Sebastian Vettel, Jenson Button, Felipe Massa, Adrian Sutil a již zmíněný Webber. Za pozornost stojí také výborné starty obou mercedesů, jejichž jezdci vsadili na dlouhý první stint. Největší pokrok předvedl Vitalij Petrov s renaultem, který se posunul z posledního místa až na jedenácté.

Počasí si s jezdci začalo hrát již v úvodu. Hned v prvním kole závodníci hromadně chybovali v šikaně Bus Stop. Nejhůř ale dopadl Rubens Barrichello, který kolidoval s Fernandem Alonsem a ze závodu musel odstoupit. Oslavy účasti v třísté velké ceně se mu tak příliš nevydařily.

Ve druhém kole si pak Button v Eau Rouge vyšlápl na Kubicu a posunul se za vedoucího Hamiltona. Při svém manévru si ale poškodil přední křídlo. Svou ztrátu mezitím doháněl Webber, který se postupně dostal před Sutila a Massu na páté místo. Na trať vyjel safety car, aby mohli traťoví komisaři uklidit Barrichellův williams. K odvážnému kroku se rozhodl Kobajaši, který zamířil do boxů pro nové slicky. Naopak Alonso při zastávce po kolizi s Barrichellem nasadil pneumatiky do mokra. Trať ale začala brzy osychat, takže musel do depa znovu.

Restartu ve čtvrtém kole skvěle využil Vettel, který se v La Source posunul před Kubicu na třetí místo. Zatímco Hamilton se suverénně vzdaloval, Button s poškozeným vozem ostatní tak trochu brzdil.

Pěkný souboj byl vidět také okolo desátého místa. Petrov při svém postupu závodním polem předjel Rosberga, který byl v následující zatáčce příliš široký. Toho okamžitě využil Schumacher. Rosberg se tak během chvíle propadl z devátého místa na jedenácté. Mezi oběma mercedesy navíc došlo k drobnému kontaktu a Rosbergovi ulétlo několik střípků z levé části předního křídla, na jeho jízdu to ale nemělo výrazný vliv.

V sedmnáctém kole se Vettel před poslední šikanou pokusil předjet Buttona. Ještě před manévrem se možná i díky znovu začínajícímu dešti roztočil a špičkou svého red bullu narazil do levého boku jeho mclarenu. Pro Angličana závod skončil, Němec dokázal rychle dojet do boxů, kde mu mechanici nasadili nový nos. Za způsobení nehody si Vettel vysloužil penalizaci průjezd boxovou uličkou.

Přesně v polovině závodu začali jezdci z čelních pozic se zastávkami. Nejtěsnější to bylo mezi Webberem a Kubicou, ale Polák své druhé místo za Hamiltonem udržel. Čtvrtý byl Massa, na pátou pozici se brzy vrátil Sutil. Mercedesy se díky své taktice posunuly na šesté a sedmé místo. Mezitím pokračovala Vettelova mizérie. Poté, co Liuzzimu urazil přední křídlo, poškodil si levou zadní pneumatiku a prakticky celé kolo absolvoval na ráfku.

Hamilton nadále upevňoval své vedení, ve dvaatřicátém kole, kdy zajel nejrychlejší kolo závodu, vedl již o dvanáct sekund. Blížil se ale další déšť. Ten se naplno projevil v pětatřicátém kole, kdy většina jezdců zamířila do boxů. Snad jen Hamilton, Kubica, Webber a Massa zůstali na trati. Angličan byl v jedné ze zatáček příliš široký a vyjel do kačírku. Až blízko bariéry se mu podařilo odbočit zpět na trať, kam se vrátil stále ve vedení. Na konci kola i tato čtveřice zajela do boxů.

Tam udělal chybu Kubica, který netrefil správně místo na zastavení, zato lehce trefil jednoho z mechaniků. Tím se připravil o druhou pozici, kterou přepustil Webberovi. Většina jezdců zvolila přechodné pneumatiky, ale třeba Hülkenberg zůstal na suchých a Vettel nazul extrémně mokré.

Šest kol před cílem dovršil nepodařený závod Alonso, když se roztočil a po dvojitých hodinách si poškodil přední zavěšení. Jeho ferrari zůstalo trčet uprostřed tratě, takže na trať vyjel safety car.

Znovu se závodilo poslední čtyři kola závodu. Restart nejlépe vyšel Rosbergovi, který v krátkém sledu předjel Kobajašiho i Schumachera. Na čelních místech už se nic nezměnilo. Vyhrál Hamilton před Webberem, Kubicou, Massou, nenápadně ale výborně jedoucím Sutilem, Rosbergem, Schumacherem, Kobajašim a Petrovem, který rovněž předvedl oproti pozici na startu výrazný posun. Bod za desáté místo získal Alguersuari.

Hamilton se díky výhře posunul se 182 body do celkového vedení, druhý je Webber se 179, oba se tak odpoutali trojici Vettel (151), Button (147) a Alonso (141), která dnes vyšla naprázdno. V Poháru konstruktérů si vedení udržel Red Bull s 330 body, ale McLaren již ztrácí jediný bod. Ferrari je s 250 body třetí.

Příští závod se jede v neděli 12. září v Monze jako Velká cena Itálie.

Po vydání článku byl desátému Jaimemu Alguersuarimu udělena penalizace dvaceti sekund za zkrácení šikany při předjíždění Vitantonia Liuzziho. Španěl tak klesl na třinácté místo a na desáté se posunul právě Ital.

FOTOGALERIE

GP  Belgie 2010 - opravené výsledky

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 44 1:29:04 h 2
2 Mark Webber RBR-Renault 44 +1,5 s 1
3 Robert Kubica Renault 44 +3,4 s 3
4 Felipe Massa Ferrari 44 +8,2 s 6
5 Adrian Sutil Force India-Mercedes 44 +9,0 s 8
6 Nico Rosberg Mercedes GP 44 +12,3 s 14
7 Michael Schumacher Mercedes GP 44 +15,5 s 21
8 Kamuj Kobajaši BMW Sauber-Ferrari 44 +16,6 s 17
9 Vitalij Petrov Renault 44 +23,8 s 23
10 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 44 +34,8 s 12
11 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 44 +36,0 s 24
12 Sébastien Buemi STR-Ferrari 44 +39,8 s 16
13 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 44 +49,4 s 11
14 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 43 +1 kolo 9
15 Sebastian Vettel RBR-Renault 43 +1 kolo 4
16 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 43 +1 kolo 13
17 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 43 +1 kolo 22
18 Timo Glock Virgin-Cosworth 43 +1 kolo 20
19 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 43 +1 kolo 15
20 Sakon Jamamoto HRT-Cosworth 42 +2 kola 19
- Fernando Alonso Ferrari 37 Nehoda 10
- Jenson Button McLaren-Mercedes 15 Nehoda 5
- Bruno Senna HRT-Cosworth 5 Zavěšení 18
- Rubens Barrichello Williams-Cosworth 0 Nehoda

7

GP Belgie 2010 - původní výsledky

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 44 1:29:04,3 h 2
2 Mark Webber RBR-Renault 44 +1,5 s 1
3 Robert Kubica Renault 44 +3,4 s 3
4 Felipe Massa Ferrari 44 +8,2 s 6
5 Adrian Sutil Force India-Mercedes 44 +9,0 s 8
6 Nico Rosberg Mercedes GP 44 +12,3 s 14
7 Michael Schumacher Mercedes GP 44 +15,5 s 21
8 Kamuj Kobajaši BMW Sauber-Ferrari 44 +16,6 s 17
9 Vitalij Petrov Renault 44 +23,8 s 23
10 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 44 +29,4 s 11
11 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 44 +34,8 s 12
12 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 44 +36,0 s 24
13 Sébastien Buemi STR-Ferrari 44 +39,8 s 16
14 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 43 +1 kolo 9
15 Sebastian Vettel RBR-Renault 43 +1 kolo 4
16 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 43 +1 kolo 13
17 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 43 +1 kolo 22
18 Timo Glock Virgin-Cosworth 43 +1 kolo 20
19 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 43 +1 kolo 15
20 Sakon Jamamoto HRT-Cosworth 42 +2 kola 19
- Fernando Alonso Ferrari 37 +7 kol 10
- Jenson Button McLaren-Mercedes 15 +29 kol 5
- Bruno Senna HRT-Cosworth 5 +39 kol 18
- Rubens Barrichello Williams-Cosworth 0 +44 kol 7

Filip Fikejz

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

2.9.2010 06:06 Leonardo7 - Jenson Button
Vettel
Většího vola než je Vettel sem ještě neviděl at se naučí jezdit a pak závodí
1
30.8.2010 13:13 Czech.x - Mark Webber
:-@Je to na ....
-2
30.8.2010 13:00 frrroman (rfranek91@gmail.com) - Fernando Alonso
děkuji baričelovi za zkur... závod:-@
-6
30.8.2010 13:13 dreamthKimi Räikkönen
Re:
barryk je asi kouzelník..on dokázal telepatií zařídit, aby se alonso rozstřelil o zeď..:-D
1
30.8.2010 11:08 ironman987
Mistr vody
Co vim tak mistr na vode byl vzdycky MSC, sice to s nim letos vypada tak jak vypada, ale aspon zvladne auto narozdil vod Alonsa.
2
30.8.2010 11:14 alonso13 - Fernando Alonso
Re: Mistr vody
prosim tě jedna chyba a ty hned děláš kdo ví co
-2
30.8.2010 12:04 WilliamsF1 - Nigel Mansell
Re: Mistr vody
Alonso není špatnej na vodě. Jedno období byl i nejlepší. každej si pamatuje na jeho zázračnou jízdu v Madarsku 2006 či Německo 2007...
0
30.8.2010 12:07 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Mistr vody
jen jestli každé auto je tak dobré na vodě.......
-1
30.8.2010 12:19 charls - Fernando Alonso
Re: Mistr vody
Ty jsi nějaký moc chytrý panáčku. Chtěl bych vidět tebe, kdyby tě při startu hned někdo nabořil, pak udělal chybné rozhodnutí ohledně obutí a pak si jel jak o život. Narozdíl od jiných nikoho nenabořil a neohrozil na zdraví, životě a bodovém zisku. Tak vychladni a seber se.
0
31.8.2010 20:25 ironman987
Re: Re: Mistr vody
no to ne, ale ja nejsem zavodnik F1
-1
30.8.2010 10:36 mikimax - Lewis Hamilton
VETTEL SI HO NEVYHONIL ,PAK ZAHLEDL VEVERKU A BUM DO BUTTONA
SRANDA,ALE JEHO BLBOST,MA DAVAT BACHA A KOR VE SPA ;-)
8
30.8.2010 10:08 WilliamsF1 - Nigel Mansell
Když Vettel včera udělal svůj tradiční manévr, tak jsem dělal to co on po závodě s Turecku. Hrůza předjíždět neumí a když se o to pokusí, tak někoho sejme. Dnes to schytal Jenson, chudák. Vettel by se měl zamyslet nad sebou a jak závodí. Myslím, že by měl začít chodit k psychologovi, vůbec to nezvládá, nervy jsou na pochodu a je to s ním špatný. Ale on se někdy vschopí. O titul to bude asi mezi Lewisem a Markem. Lewis zajel senzačně, včera i když měl taky mále ale zvládl to bravurně. Mark až taky start taky senzačně a Robert jak by smet.
4
30.8.2010 10:15 ERacerr - HondaJenson Button
Re:
No jo no nenaděláš nic. Na Buttonovi byla vidět včera už ta nasranost že Vettel v nejdůležitějších bojích o titul udělá amatérskou chybu. Snad zamelou boží mlýny...
7
30.8.2010 10:22 alonso13 - Fernando Alonso
Re: Re:
ale zase to musíte brát tak že u RB je jedničkou Mark a proto Vettel sestřelili Buttona :-D
-4
30.8.2010 10:27 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re:
v čem jedeš:-D,nebo myslíš,že se vaše praktiky uchytili i jinde?
3
30.8.2010 10:30 dreamthKimi Räikkönen
Re: Re: Re: Re:
podle jeho teorie by musel být u férek jesničkou Massa, proto Alonso boural, aby mohl massa těžit z SC, mám pocit, že mu to k tomu 4. místu dost pomohlo..:-D
2
30.8.2010 11:06 alonso13 - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: Re:
vy dva už si nic nedávejte
-1
30.8.2010 12:22 charls - Fernando Alonso
Re: Re:
Bylo by to potřeba, souhlasím.
1
30.8.2010 10:26 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re:
tak ten včerejšek by se dal omluvit - chyba to sice byla (dá se ale z velké části omluvit klimatickými podmínkami) ale kdo ji včera neudělal?
Williams jako celek se taky zrovna nepředvedl:-)
0
30.8.2010 10:27 alonso13 - Fernando Alonso
Re: Re:
no to ano Barichello by měl asi přestat jezdit :-@
-5
30.8.2010 10:30 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re:
asi jo,nejspíš raděj všichni kromě Alonsa aby to měl jistý......
3
30.8.2010 10:32 dreamthKimi Räikkönen
Re: Re: Re: Re:
:-D:-D
-1
30.8.2010 10:30 WilliamsF1 - Nigel Mansell
Re: Re:
No tak Rubens si to pohnojil sám a nejen sobě. A u HUlkiho se udělala veliká chyba.
2
30.8.2010 10:34 dreamthKimi Räikkönen
Re: Re: Re:
pro mě je dost zarážející, že Force India je v PK před Williamsem..z Frankem to jde od desíti k pěti..to je neoddiskutovatelný fakt, což mě trochu mrzí. za éry Montoyi jsem měl Wilíky dost rád.
1
30.8.2010 10:37 WilliamsF1 - Nigel Mansell
Re: Re: Re: Re:
Tak máš bohužel pravdu. Ale uvidíme třeba bude líp. Já mám Williams rád furt. Ale asi nejvíc se mě líbilo období kdy tam závodil Nigel a hrozně sem se těšil na Ayrtona. :-(
0
30.8.2010 11:48 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re: Re:
pro mě tedy ne.osobně si myslím,že Williams jezdí nad své poměry.force india patří k týmům co svou kvalitou - podle mě patří před Williams,bohužel.Aerodinamicky na tom nejsou zle,motor na rozdíl od Williamsu patří ke špičce a jezdecky......Sutil už nedělá tolik školáckých chyb.hodně talentovaný Nico )williams) se zatím hlavně učí
0
30.8.2010 10:37 EMERSONV1Fittipaldi - Felipe Massa
Re: Re: Re:
ale já to na rozdíl od některých jiných (viď alonso13)tvrdil,že to byla jeho chyba.jen na jeho obhajobu a všech těch kteří v tom místě jeli mimo trať a že jich sakra nebylo málo,bych chtěl říct :
byl to start na slickách (Barča ke všemu ne tvrdých) a v jednom úseku začalo pršet.oni prostě nemohli vědět jak moc to jejich jízdu ovlivní (byl to vlastně jejich první kontakt z deštěm ve včerejší GP a že brzdný bod neodhadli dobře,to bylo vidět.
chyba to ale byla jeho.
-1
30.8.2010 10:41 WilliamsF1 - Nigel Mansell
Re: Re: Re: Re:
Já vím, všichni lítali pryč jenom Alonso jel normálně, což se nevyplatilo. Škoda no...
0
30.8.2010 10:48 dreamthKimi Räikkönen
Re: Re: Re: Re: Re:
rozhodně bych to ale netrestal už..Baryk se potrestal sám.
1
30.8.2010 09:55 alonso13 - Fernando Alonso
pro ty co Alonsovi nevěří
Ferrari a Alonso jsou schponi bojovat o titul Alonso už jednou ztrácel 47 bodů a po dvou závodech to bylo zas jinak nikdy nesmíte odpisovat dvoj násobnýho mistra světa Fernanda Alonsa
0
30.8.2010 10:04 ERacerr - HondaJenson Button
Re: pro ty co Alonsovi nevěří
Jde o to jestli se dokáže udržet. Myslim že Lewis a Mark nepoleví ani na vteřinu. Alonso teď může doufat v další Countre Striky Vettela nebo odstoupení kvůli technice. Ještě nevíme jak dopadne Ferrari s předními křídli a podlahou při kontrole a jestli neztratili výkon vůdči Red Bullu a McLaren...je tam mnoho faktorů s Alonsem by se mělo počítat ale šanci z těch pěti má opravdu nejmenší.
3
30.8.2010 10:09 alonso13 - Fernando Alonso
Re: Re: pro ty co Alonsovi nevěří
no Ferrari dopadne s těma křídlama jako McL a RB takže ok s tou podlahou by to mělo bejt taky ok a ted právě v Itálii by mělo být Ferrari nejrychlejší a co víc Alonso tam za poslední tři roky vždy dojel v top5 2007 vyhrál pak 2008 4 a 2009 5 a to měl křápi od Renaultu
0
30.8.2010 10:13 ERacerr - HondaJenson Button
Re: Re: Re: pro ty co Alonsovi nevěří
Podle mého tam budou nejrychlejší Mecy... Mecy sou na top speedy jak dělané. Určitě budou nejrychlejší na rovinkách i bez F šachty. Ale uvidíme třeba to bude tak jak řikáš ty.
1
30.8.2010 10:16 alonso13 - Fernando Alonso
Re: Re: Re: Re: pro ty co Alonsovi nevěří
no uvidíme ale tady bude RB hodně ztrácet ukázal to už minulej rok
0
30.8.2010 12:33 charls - Fernando Alonso
Re: pro ty co Alonsovi nevěří
Je to pilot vysokých kvalit. Pilot s dokonalou technikou jízdy. Jezdí klidně a bez zbytečných emocí a chyb, snaží se co nejlépe umístnit a dovést vůz v pořádku až do konce závodu. Ne vždy se ale závod stane bezchybným a končí na bodovaném místě. A o tom závody jsou. Příště to bude určitě lepší a budeme se společně těšit z jeho úspěchu.
0
30.8.2010 09:19 spring07 - Lewis Hamilton
Toto je snad jasné, né???
Ať si udělá obrázek každý sám: odkaz
2
30.8.2010 09:21 ERacerr - HondaJenson Button
Re: Toto je snad jasné, né???
Uplně nesmyslné předjetí. Nevím co hledal na vnitřku. Ten kluk vůbec nezvládl to co se tam stalo. Bejt rychlej neznamená bejt nejlepší. Na Buttona ani zdaleka nemá.
4
30.8.2010 11:41 storm2100 - Kimi Räikkönen
Re: Re: Toto je snad jasné, né???
Být nejrychlejší je základ proto být nejlepší.:-)
0
30.8.2010 07:58 ERacerr - HondaJenson Button
pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
na první kolo GP Belgie jak se má předjíždět když Button udělal manévr na Kubicu... a pak tu mluvte o předjížděcích manévrech a o tom kdo jak jezdí a jak to klouže. Button začal předjíždět Kubicu na totál mokré trati na slickách a v poho ho dal. Vettel už na sušší trati udělal takovou fatalitu. Nedivím se Jensonovi že je rozhořčen. Po shlédnutí prostě musíte uznat že Vettel neumí jezdit za těžších podmínek. Ten kluk má ještě hodně daleko do mistra světa.
5
30.8.2010 08:14 SilenozMercedes - Michael Schumacher
Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
s tim nesouhlasim. Vettel byl za nim nalepenej a Button zacal klickovat, Vettel ho chtel rychle vzit zleva a holt pri rychlem pohybu volantu na mokre casti to ujelo. Ano Vettel za kolizi 100% muze, ale je nutne vzit v potaz podminky na trati. Urcite udelal mensi blbost nez Barichello, ano zacalo to klouzat, ale ze to ujede nejzusenejsimu pilotovi a ne 6 novackum....
-3
30.8.2010 08:21 Gurney14 - Lewis Hamilton
Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
se podivej dobre na zaznam abys prestal psat nesmysly o tom, ze Jenson zacal klickovat. Nedelal nic jineho, nez ze si drzel celou dobu pouze a jen defenzivni stopu a prisel k havarce jako slepy k houslim. Vettel je vyborny pilot, ale vcera udelal velkou chybu. Stat se to muze kazdemu, ale vcera to podelal Vettel a Jenson a Mcl jsou nasrani pravem.
5
30.8.2010 08:22 airlive123
Re: Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
nemáš pravdu, But kličkoval protože se bránil, na tom není samozřejmě nic špatného, ale důvod proč Vet udělal co udělal
-8
30.8.2010 08:26 ERacerr - HondaJenson Button
Re: Re: Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
No Button nekličkoval...opravdu to zkoukni znovu...čekal sem kdy se vynoří podobné kecy typu kličkování...Vettel prostě nedokáže předpovídat podmínky na trati. Bylo tam moc vody na to co chtěl udělat. Vettel musel čekat že se mu Button namáčkne na vnitřek a že to tem tudy nepujde. Jen to prostě totálně pokadil když vylít z jeho větrného pytle a ztratil přilnavost. Přesně jak řekl Button "školácká chyba" . Vettel při předjíždění totálně nemyslí...neřikám že vždycky ale včera vubec nevěděl která bije.
5
30.8.2010 08:21 ERacerr - HondaJenson Button
Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
Tam jde o to že Vettel nesleduje podmínky na trati Button i ostatní kezdci si všimli že začalo mrholit a trat tam bude kluzká tak jeli jak jeli jinak by skončili mimo trať. Ale mrkni na první kolo včerejšího závodu jakej udělal Button předjížděcí manévr na Kubicu tam té vody bylo mnohem víc a jak to vybočení z linie Zvládnul. To se o Vettelovi říci nedá a nějak sem si nevšiml že by Button nějak kličkoval zaujmul jen obranou pozici a když Vettel vylétl doslova jako prase z jeho vzduchového pytle tak se roztočil. No přesně jak řekl Button výstižně "nevím co čekal" . Tohle prostě vystihuje to že Sebovi chybí strašně moc zkušeností takovéhle mineli by se Jenson opravdu nedopustil. Ale každý to vidí jinak.
4
30.8.2010 08:55 storm2100 - Kimi Räikkönen
Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
Button nekličkoval! Jel předvídatelně, prostě čistě defenzivně jak jsme od něho zvyklí. Bohužel v brzdném bodě byl neskutečně pomalej a Vettel se dostal příliš blízko. Proto by se měla vzít v úvahu ztráta přítlaku na předek a tím následná ztráta stability při brždění.
0
30.8.2010 08:24 SilenozMercedes - Michael Schumacher
Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
to chapu ze Button a McLaren je nastvany, ja jen rikam, ze udelal daleko mene horsi vec nez Barichello, ktery nebyl potrestan. Ten tam mel mista na 10 formuli a i pres to sejmul Alonsa. Vim, ze byl dest a mel slicky, ale neudelal nic podobneho zadny z novacku.
Vettel udelal chybu, to prijimam.
2
30.8.2010 08:29 ERacerr - HondaJenson Button
Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
U Bariche se to bude ještě řešit. Teda aspoň to řikali. Ale tady zmlely boží mlýny když Schumi byl za špatnýho po VC Maďarska že ho ohrozil. Jinak Vettel si zasloužil penalizaci způsobil odstoupení jednoho ze soupeřů prah zbytečnou taškařicí. Vettel je prostě horká hlava on u toho manévru vubec nemyslel a nedokázal si odvodit důsledky. A viděli sme jak to dopadlo.
0
30.8.2010 08:48 storm2100 - Kimi Räikkönen
Re: Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
To je nesmysl! "Jinak Vettel si zasloužil penalizaci způsobil odstoupení jednoho ze soupeřů prah zbytečnou taškařicí." Uvědomuješ si vůbec co si napsal! Navíc tohle neni důvod k penalizaci. To se děje pravidelně, několikrát v každém závodě, že při těžkém manévru někdo někoho poškodí! Vettel udělal chybu, ale v inkriminovaný okamžik Neměl vůz pod kontrolou a nemohl tak ZABRÁNIT srážce!
0
30.8.2010 08:53 ERacerr - HondaJenson Button
Re: Re: Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
Ano přesně jak si řekl : " v inkriminovaný okamžik Neměl vůz pod kontrolou a nemohl tak ZABRÁNIT srážce! " a jen díky tomu protože nedokázal předpovědět podmínky na trati jako jezdci před ním a za ním. Opakuji to tu asi po 10té zkoukni předjížděcí manévr Buttona na Kubicu...jak vybočil z linie Button a jak Vettel a poznáš jezdecké zkušenosti a kvality. On věděl když zapršlo že v té první zatáčce tam všichni vylítli a když zaprší znovu , nepoučí se z toho a udělal by to znovu. To je právě rozdíl mezi vyzrálími a nevyzrálími piloty. A tím nevyzrálím je právě Vettel.
1
30.8.2010 09:21 johny159 - Lewis Hamilton
Re: Re: Re: Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
Já byl teda taky pěkně na Vettela naštvanej, ale podle mě to byl prostě závodní incident. Vůz pod kontrolou neměl, ale to se prostě stane. Kdyby prokazatelně schválně Buttona sestřelil, je to jiná, ale dávat penalizace za to, že někdo způsobí kolizi je podle mě blbost. To se může rovnou přestat závodit, aplikovat pravidla silničního provozu a strhnout Vettelovi body za způsobení dopravní nehody nedodržením bezpečné vzdálenosti. Jsou to hold závody a toto se stává, toť můj názor
1
30.8.2010 10:06 ERacerr - HondaJenson Button
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro ty co si myslí že to Vettelovi ujelo když dával předjížděcí manévr tak se jukněte
Na jednu stranu máš pravdu s tou penalizací. Ale mě to tak vytočilo že mi to vubec nevadilo. Ale jsou to hold závody.
1
30.8.2010 03:48 SPEED 360 - Lorenzo Bandini
Já vím kdo co chce, ale já mám své instrukce.
0

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

Hrajte o 10 lístků na pražské promítání
filmu Senna!