Yeongam je z 98 až 99 procent hotový, říkají korejští pořadatelé

Premiérová Grand Prix Koreje by se letos konat měla, alespoň v to věří Korejci, podle nichž je okruh pro formuli 1 téměř dokončený.

"Výstavba je teď z 98 až 99 procent hotová," řekl marketingový ředitel společnosti KAVO Kim Jae-ho pro Korea Times. "Před inspekcí zbývá pracovat jen na povrchu trati. Inspekce může upřednostnit bezpečnost a vlastnosti tratě před ostatními faktory, jako jsou čistota a provizorní tribuny."

Dokončení povrchu tratě měli Korejci od začátku v plánu jako poslední úkon. S pracemi začali v úterý a trvat by měly celkem šest dní.

Mezinárodní automobilová federace musela několikrát odložit závěrečnou inspekci okruhu Yeongam, bez níž se závod nemůže uskutečnit. Nyní je naplánována na 11. října, tedy dva týdny před samotnou Grand Prix.

"Pro nás bylo ke konci kritickým faktorem počasí," vysvětloval zpoždění Kim Jae-ho. "Moc pršelo. Počasí bylo úplně jiné než v minulých letech. I když mají korejské stavební společnosti k dispozici špičkové technologie, výstavba okruhu pro ně byla něco neobvyklého. Upřímně řečeno, s budováním závodních tratí máme málo zkušeností."

Jan Pastorek

Diskuze

Jak zobrazovat diskuze:

Psát komentáře lze až po přihlášení v záhlaví stránky. Pro novou registraci klikněte sem.

10.10.2010 00:41 Overlord - Mika Häkkinen
Jel jsem tu trať v f1 2010 a musím říct, že ta trať má vše je to skvělý okruh, který by neměl opravdu chybět
0
8.10.2010 02:41 danse - Lewis Hamilton
A třeba to taky může být nejlepší závod sezóny a vyklube se z toho i zajímavý okruh! Hotové to mělo být ale včas.:-)
1
7.10.2010 22:24 pietro16 - Katherine Legge
98% procent? už zbývá jen namalovat startovní čáru, sloty na rošt, obarvit obrubníky na červeno a bílo, zapíchnout korejskou vlajku na největší tribunu, projet okruh válcem (kdyby se asfalt někde propadl) atd.

to až FIA uvidí...

Doufám, že se to pojede - ono 4-týdenní pauza by byla krutá...
0
7.10.2010 20:13 HonzaKoch (jankoch@centrum.cz) - Robert Kubica
Nu tak doufám že se pojede. Pěkně by mi nas... kdyby se nejelo :D
0
7.10.2010 21:53 Jimm - Michael Schumacher
Re:
Berniemu jde o prachy, takže se s největší pravděpodobností pojede, i kdyby to mělo být před prázdnými tribunami a ve stanovém městečku.
2
7.10.2010 19:35 Alkesha - Felipe Massa
To daj, kluci Korejský už jenom 1-2 procenta:-D
1
7.10.2010 21:40 pietro16 - Katherine Legge
Re:
také ses již vrátila?? ;-)
0
7.10.2010 17:32 Sergio Pérez Fernando Alonso
Jak zpívá Nohavica
co není stopro, to mě vždycky sere :-D
4
7.10.2010 15:30 xdriver1 (richard.polak@svetf1.cz)
Přátelé
jediné, co je na tom špatně, je to, že si Bernnie tentokrát nedokázal ohlídat smluvního partnera (a nebo dokázal, ale risk je zisk). Ten závod se tam pojede a my, co budeme bohužel koukat jenom na TV, si bezpečně vůbec ničeho nevšimneme. A to, že se to tak strašně rozebírá je dáno jenom mediální zajímavostí v době, kdy nic jiného moc není. Kdyby tu byla nějaká špiónská aféra nebo tahanice o týmové režii, nikdo by si toho ani nevšiml.
0
7.10.2010 14:36 daredevil50 - Fernando Alonso
ještě stany a je to.!!
1
7.10.2010 13:30 Jimm - Michael Schumacher
Když se tam F1 má jet za 14 dnů, tak má být okruh už hotový na 100%! Správně by se tam nejprve měl jet nějaký závod nižší série, aby se odchytaly mouchy a odstranily nedostatky. Takhle to budou ladit až o F1 víkendu. Když se tam mluví o čistotě a provizorních tribunách - tím vlastně potvrzují, že závod se víceméně pojede na staveništi na nedodělaném okruhu. Tohle je fakt ostuda.
13
7.10.2010 13:34 ROCKENFELLERRJenson Button
Re:
Korejci co by si chtěl. Je to stejnej hnus jako ty jejich trapný auta. jestli se to dá nazývat autama.
4
7.10.2010 14:29 Jimm - Michael Schumacher
Re: Re:
Takle zjednodušovat to fakt nejde, tohle není chyba korejců obecně, ale prostě problém toho konkrétního pořadatele.

Jak bychom s tvojí logikou asi museli mluvit o britech, když přestavba Donningtonu skončila naprostým fiaskem a britská automobilka dnes v podstatně neexistuje? (Jaguar patří indům- Tata, Rolls-Royce zase BMW, Lotus Protonu (Malajsie), Bentley Volkswagenu, Aston Martin patří sice Prodrive, ale investoři jsou z Kuvajtu, Vauxhall je Opel=General Motors, MG patří číňanům a Rover skončil).

Nová korejská auta Hyundai a Kia (i když oba jsou pod koncernem Hyundai) se poslední roky ohromně zlepšují. Jestli před 20 lety to byly jen levná auta, tak dnes už v Evropě konkurují zavedeným značkám. Je to podobný vývoj, jakým prošly v 60.-80. letech japonská auta. A stejně tak na místě korejců před 20 lety jsou dnes číňané, indové a malajsijci.

Hyundai nejsou jen auta (i když jsou asi nejznámější), ale třeba také stavitelství, těžký průmysl, elektronika (Hynix je 2. největší výrobce paměťových čipů na světě) atd. I firma Samsung je z Koreje, má největší obrat na světě a v mnoha odvětvích jedním z největších nebo jedničkou na trhu (paměťové čipy, LCD, plasmy, mobily, baterie atd). Další z Jižní Koreje je LG.
O neschopných korejcích bych tedy vůbec nemluvil. Když si ještě navíc vezmeme fakt, že před 50 lety ta země byla bez průmyslu a kde je nyní, zaslouží si akorát obdiv.
5
7.10.2010 14:53 ROCKENFELLERRJenson Button
Re: Re: Re:
Já tedy obdiv korejcům nikdy dávat nebudu ať řeba vyrobí mikrochip buhvi jakej. ;-) Jinak nenarážel sem na jejich průmysl celkově ale na ty jejich auta když už se bavíme o automobilovém sportě. Koncern Huyudai je tragédie sama o sobě. Kdyby ses v tom pohyboval věděl by si sám. Nechci se tu nad někoho povyšovat jen vysvětluju každý dělá v něčem. Auta od Hyundai a KIA jsou největší levostí na trhu kterou snad automobilový průmysl ani nikdy neviděl. A to mi věř. Proč si myslíš že když si koupíš novou Kiu Sportage a jdeš ji hned prodat stojí o pul milionu méňě ?? ;-) Lidi nekoukaj na všechno Zkus si koupit VW Tuareg za dva miliony ztratíš na něm max 200 tisíc a to mluvim o maximu víc ne. ;-) Já moc dobře vím o čem jsou korejské auta a nikdy bych si od nich nekoupil ani lžičku natož auto. jestli se někomu líbí prosím nebránim mu v tom každý má svůj vkus. Ale ze své vlastní zkušenosti nedoporučuju kupovat korejská auta (auta z plastu). Tyhle jejich auta jsou nazývané falešný luxus (pro srovnání běž si k vietnamcům do holešovic koupit adidas ale pak zjistíš že na něm sou 4 proužky) to samá je Kia a Hyundai. Člověk který trochu ví něco málo o autech by si nikdy auto vyrobené koncernem Hyundai nekoupil. Ale pro mě za mě ať si lidi jezdí v čem chtějí. ;-)
0
7.10.2010 15:27 xdriver1 (richard.polak@svetf1.cz)
Re: Re: Re: Re:
prosim tě nedělej tu ze sebe šaška :-P A když už mluvíš ok korejských autech, tak se jdi podívat do Lamborghini, tam jediné co je originál, jsou vozíčky, kterými po lince rozvážení díly.
0
7.10.2010 16:08 ROCKENFELLERRJenson Button
Re: Re: Re: Re: Re:
Lamborghini znám :-P dělal sem totiž v Auto Exner a právě tenhle Exner je jediný oficiální prodejce nových vozů Lamborghini :-P Lamborghini vlastní VW vole továrna je stejná jen pod vlastnictvím VW. no je vidět že máš korejské auto :-D bůh s tebou :-P
0
7.10.2010 17:43 LigierLigier - Jacques Laffite
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nejlepčí mít v záhlaví Hondu a hanět Korejská auta :-D Stejně o generaci dřív nadávali Evropani na ty Japonská a kde sou teď? Evropa v tomhle nemá šanci, ale zase třeba budeme mít unifikovaný rohlíky, předepsanou dobu svitu slunce apod. :-D
0
8.10.2010 23:07 xdriver1 (richard.polak@svetf1.cz)
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
já korejské auto nemam, ale nesouhlasim s tvym hodnocením jejich kvality a lamborghini sice neprodávam, ale ty vozíky (a vše ostatní na lince) sem viděl několikrát na vlastní oči, ale tím taky nehaním kvalitu. jenom ti chci ukázat na nesmyslnost toho, co píšeš, jelikož ty tvoje kvalitní evropská auta, jsou možná víc korejská, než ty hyundaje a kiiiii a nakonec kolega o pár příspěvků výš to napsal dokonale
0
7.10.2010 16:57 Jimm - Michael Schumacher
Re: Re: Re: Re:
Ano, evropská auta jsou stále ještě kvalitnější než korejská. Ale ten rozdíl už není tak velký, jako byl dříve. Hyundai a Kia už konkurují nejenom cenou a lepší výbavou, už jsou prostě uznáváni jako o něco levnější alternativa k jiným značkám. Za pár let už můžou být zcela rovnocenným soupeřem zavedeným značkám a třeba za 20 let před nimi.

Nemusí se ti to líbit, ale tak to prostě je, je to úplně stejný vývoj, jako proběhl v Japonsku. Japonci taky když v 60. letech začínali exportovat auta a elektroniku do USA, tak to byly jen levné, jednodušší a méně kvalitní napodobeniny. Jenže vývoj u nich postupoval velmi rychle a nejpozději v 90. (ale spíše už v 80.) měli japonci nejvyspělejší a nejlepší zboží a japonské zboží se stalo synonymem kvality. Dnes to nikomu nepřijde, ale také se kdysi zákazníci smáli japonské elektronice, autům atd. Ale už tak 30 let to nikoho ani nenapadne.

Korejci jen postupují podle stejné šablony, ale protože začali později (tak o 20-30 let), tak jsou ještě někde jinde. Vždyť teprve v půlce 80. let začal Hyundai prodávat auta mimo Koreu - v USA od 1986. Japonská Toyota začala už v roce 1957).

A když se podíváme na elektroniku - výrobky Samsungu, Hyundai (Hynix) a LG vidíš dnes na každém kroku. S velkou pravděpodobností tvůj PC bude v sobě mít korejské paměti RAM, paměť na grafice a LCD panel. A to nemluvíme o x dalších součástkách, které můžou být vyrobeny tamtéž (nebo v Číně nebo na Tchajwanu, jinde skoro nic). Vždyť si vezmi jen ten Samsung - před 10 lety o něm moc nebylo slyšet a jak je nyní už na trhu zaběhnutý. Jen třeba mobily - kde jsou zaběhlé evropské značky Siemens, Philips, Alcatel, Ericsson? Kromě Ericssonu, který se spojil se Sony jsou všechny mimo a Samsung je už světovou dvojkou (po Nokii).

Do budoucna ale to samé co Japonsko a nyní Jižní Koreu čeká Čína (už se objevují první náznaky a tak do 10 let maximálně se dočkáme čínských značek u nás, samozřejmě zase začnou jako kdysi japonci a korejci útočit především cenou). A podobný vývoj bude i Indie.
1
7.10.2010 22:20 ROCKENFELLERRJenson Button
Re: Re: Re: Re: Re:
No s průmyslem s tebou souhlasím. Elektornika je věc jedna je spousta japonských značek např Sony, Philips , Panasonic. Ale to je fuk jinak s tím Siemensem tě musím zastavit Siemens je snad jediná firma na světě která dělá takřka všechno snad mimo tamponu. Jen svojí divizi na telefony přehodnotila a upustila mají na háčku daleko větší ryby např motory do metra Počítače a všelijaké takové věci. Takže tady bych to trochu bral s vymezením. Já si prostě nemužu pomoct ale mě ta korea přijde svými věcmi strašně nekvalitní. Nehci hanit celou Koreu ale s těma autama nezlob se na mě ale s těma mě nepřesvědčíš. Musíš brát dobu rozvoje Japonské automobilky šli nahoru v rozvojové době , což Korea už začíná kdy je vše prakticky obsazeno a nasazeno. Jejich trik jen je v tom že kvalitní materiály jako sou kovy nahrazují daleko horšími plasty o tom tě přesvědčím. například tohle vím ze své vlastní zkušenosti: Máš palubní desku a tý se otvírá kastlik a tzen zámeček tvoří kovový komplet "obvykleů u VW, Hondy, Mercedesu ale u Korejských aut Kia , Hyundaie je tohle všechno z plastu to samé panty od kufru. Kdyby si viděl jak to za rok vypadá tak by si do toho auta neinvestoval ani halíř.

A takhle je to se vším. Na pohled krásný auto ale zajeď trochu dovnitř a postupně budeš odhalovat jejich slabiny ,které sou už kolikrát nepochopitelné. A za druhé jejich motory...ty motory co pod kapotu dávaj jestli se tomu tak dá nazývat to je prostě děs. Nepopírám že šli Korejské značky nahoru to šli určite jen slepý to nevidí ale je to tím že tohle všechno obcházejí a nasazují nižší ceny pro zakazníky kterým se to samozřejmě líbí. Ale když srovnáš ryzí německé auto s korejským to je nebe a dudy kvalita a materiál a zpracování celkového auta to je prostě rozdíl obrovský. jak sem pravil nahoře. Porovnej prodej nových ojetin Korejských značek a pak evropských a Japonských uvidíš jak si Korejské značky nedokáží udržet cenu. A ti prodejci to vědí , moc dobře to vědí. A korejci se jen smějou jak jim ty šunky lidi kupujou. Ono je sice hezký že v TV řeknou 7 let záruka ale jak to mužou vědět když to nebylo dzkoušený Honda třeba dá 6 let záruku na nový model s novým dieselovym motorem ale ona ho 8 let vyvíjela není to tak prostě že něc vyrobí a tady máte. Ale Korea ta leje jedno auto za druhym toho si je potřeba všímat sledovat trochu ten rozvoj a porovnat. Ono se koncernu Hyundai neřiká jen tak pro srandu králíkům laciný luxus. Ale člověk který se apson trochu vyzná v autech by netvrdil o Korejských autech že se rovnají evropským. je bohužel škoda že jim to lidi žerou a celkem dost ale to je tím že slepě vidí jen tu cenu. Ale nic víc. pár mojich kolegu jak v práci tak i v osobnim životě měli hyundaie jak nový tak i ty starší a řikali že podruhé by do toho nikdy nešli. porovnej ty Motory už jen.

Nová Kia Sportage a nejsilnější agregát je 2.0 CRDI v manuální převodovce...viděl si to auto někdy ? Už si s ním jel ... stěma motorama si z lidí dělají jen srandu. Mrkni se na spoustu recenzí na jakekoliv auto od korejcu všude budeš číst o nich že šli nahoru a kvalita se zlepšila a že ceny sou přijatelne ale ke konci článku najdeš ten malej háček... "Ale stejně raději dejte přednost evropanovi nebo japonci" Nikdo si o těch jejich autech nedovolí říct že je to auto dobrý.
1
7.10.2010 22:27 ROCKENFELLERRJenson Button
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
jinak ještě doplním k tomu PC. Elektronice vcelku rozumím chodil sem na elektrotechnickou školu a počítač sem si stavil sám jediná věc která tam byla korejská je CD mechanika LG která po 14 dnech odešla. ;-) Tak sem jí nahradil mechanikou ASUS.
1
8.10.2010 11:16 Jimm - Michael Schumacher
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jestli máš novější grafiku (max 2 roky a ne nejlevnější modely), tak tam je na 90% paměť Samsung - jejich GDDR5 jsou totiž nejrychlejší a používá je AMD(ATI) i NVIDIA k mainstramu a highendu.
Siemens svou divizi mobilů prodal BenQ, protože na ní prodělával. Jemu se totiž nedařilo prodávat dražší mobily a poslední asi 2 roky měl v nabídce jen mobily kolem 3000, i když výbavou by mohly konkurovat dražším. Je to škoda, mobily měl Siemens docela zajímavé, ale bohužel se je nedařilo prodávat za odpovídající cenu. BenQ to pak nechal později úplně zavřít.

Pc jsem si taky stavěl sám:-) A ta dvdrw LG mi odešla taky asi po 3 týdnech:-D Ale když jsem to vyreklamoval a dostal novější kus, tak funguje dodnes. I když už v hlavním PC mám už asi 2 roky také Asus:-)

K autům - vždyť jsem říkal, že kvalitou jsou stále evropská auta lepší. Ale ten rozdíl se rychle snižuje. Ono totiž konkurovat jen cenou dlouhodobě není možné (zvlášť když se už objevuje levnější konkurence v Asii), takže se postupně začíná zvyšovat i kvalita. Dnes tedy už nejsou na úrovni levného šrotu, ale levnější alternativy, za x let budou rovnocenná alternativa cenou i kvalitou.
0
7.10.2010 13:10 feese
Dobrej alibismus "Inspekce může upřednostnit bezpečnost a vlastnosti tratě před ostatními faktory, jako jsou čistota a provizorní tribuny." Prostě a jasně říkají, všechno nestihneme. Až bude průser, řeknou, že rozhodla FIA :-)
5

F1sport věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si F1sport vyhrazuje právo takový příspěvek částečně, nebo zcela vymazat.

Kalendář

Hrajte o pamětní
značku podepsanou
jezdci formule 1!